1403-01-22 12:34
184
0
89509
امام جمعه گرگان:

نماز عید سعید فطر یکی از جلوه‌های اتحاد مسلمانان است

امام جمعه گرگان گفت: نماز عید سعید فطر یکی از جلوه‌های اتحاد مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ آیت‌‌الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گرگان اظهار کرد: یکی از جلوه‌های اتحاد مسلمانان در عید سعید فطر و اقامه نماز این عید است، این اتحاد و انسجام دشمن را به هراس می‌اندازد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: اگر امروز مسلمانان جایگاه واقعی خود را درک می‌کردند و به آن کرامت و شرافتی که در دعای عید فطر می‌خوانسم می‌رسیدیم امروز غزه غرق در خون نبود.

نورمفیدی بیان کرد: خباثت رژیم صهیونیستی باعث شده در مدت کوتاهی و پس از عملیات طوفان الاقصی شاهد شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر باشیم که عمده آنان زنان و کودکان بی‌دفاع هستند.

وی افزود: عدم باور به کرامت و شرافتی که در دعای عید سعید فطر می‌خوانیم باعث شده که امروز مسلمانان گرفتار چنین مسائلی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ابراز داشت: گرچه امروز صدای آزادی‌خواهی و حق طلبی از جای‌جای دنیا شنیدا می‌شود و مردم در برابر مدعیان حقوق بشر و دموکراسی که چشمشان را به این جنایات بستند قد علم کردند اما برای اینکه این انسجام و قیام‌ها موثر باشد در گام نخست باید به طور قلبی این دعاها را باور و به آن اعتقاد داشته باشیم.

نورمفیدی تاکید کرد: شاهد آن هستیم که مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در ماه رمضان قطعنامه آتش‌بس و صلح امضا می‌کنند ولی باز هم شاهد کشتار و اقدامات بی‌رحمانه آنها هستیم.

وی افزود: وحدت، اتحاد و همدلی مسلمانان واجب‌تر از تکالیف فردی است و در واقع مراسم‌های عبادی همچون نماز اعیاد مسلمانان که نشان دهنده صف واحد امت اسلامی است، نماد و فرهنگ مسلمین جهان اسلام بوده و این باید برای همگان یک درس باشد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.