1400-02-18 13:31
1039
0
74511
استاندار گلستان؛

ممنوعیت یک هفته ای سفرهای گلستان به زابل/ برگزاری نماز عید سعید فطر در استان ممنوع است

استاندار گلستان گفت: شهرستان کلاله در وضعیت قرمز، شهرستان‌های گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی‌آبادکتول، کردکوی، بندرگز و گرگان در وضعیت نارنجی هستند.

به گزارش گلستان ما، هادی حق‌شناس در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن تقدیر از همراهی مردم و تلاش کادر درمانی، اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی خوب اصناف و مردم با کادر درمانی و رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد بیماران استان از ۷۰۰ نفر به کمتر از ۵۰۰ نفر رسیده است.

استاندار گلستان، خاطرنشان کرد: شهرستان کلاله در وضعیت قرمز، شهرستان‌های گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی‌آبادکتول، کردکوی، بندرگز و گرگان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های رامیان، مراوه‌تپه، گنبدکاووس، آق قلا، گمیشان, بندرترکمن در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و نزدیکی ایام عید سعید فطر، افزود: ورود و خروج به گلستان از عصر سه شنبه تا ظهر شنبه هفته بعد در تعطیلات عید فطر ممنوع است.

حق شناس با اشاره به رنگ‌ بندی شهرستان‌های استان یادآور شد: گروه‌های صنفی یک و دو به مدت دو هفته در تمام شهرهای استان امکان فعالیت دارند.

استاندار گلستان ضمن تاکید بر اهمیت مناسک دینی گفت: برگزاری نماز عید سعید فطر در استان ممنوع است اما اگر تا روز عید پروتکل جدیدی ابلاغ شود به مردم اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار دانش آموز پایه ۱۲ در ۱۴۸ حوزه و ۲۷ هزار دانش آموز در ۶۹۴ حوزه امتحانات خود را حضوری خواهند داد، خاطرنشان کرد: امتحانات دانش آموزان پایه ۹ و ۱۲ در استان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

حق شناس، ابراز کرد: به دلیل حساسیت‌های نوع هندی ویروس کرونا، به‌ مدت یک هفته ورود اتوبوس از زاهدان و زابل به گلستان ممنوع است و پرواز گرگان _زابل در این هفته برگزار نخواهد شد.

حق‌شناس ادامه داد: راهکارهای شورای بانک‌های استان باید امکان استمهال تسهیلات مدارس غیرانتفاعی،مهد کودک و باشگاه‌های ورزشی فراهم شود

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در اولویت دریافت واکسن هستند، اظهار کرد: مردم از طریق شماره ۳۱۶۳۶۳ نسبت به تکمیل پرونده پزشکی الکترونیک خویش اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.