1401-04-07 09:17
2730
1
80611
دغدغه یک شهروند گرگانی؛

لطفا جان مردم را به مال مردم گره نزنید

یک شهروند دغدغه مند گرگانی با اشاره به سقوط چندین باره کابین آسانسور در گرگان نوشت: این روزها افزایش هزینه ها و تورم اقتصادی به اندازه کافی خانواده ها را در تنگنای معیشتی قرار داده است لذا مسئولین محترم لطفا دیگر جان مردم را به مال مردم گره نزنید .

به گزارش گلستان ما؛ خبری در هفته گذشته (چهارشنبه 25/03/1401) در رسانه ها منتشر شد که بسیار تاسف آور و تامل برانگیز بود.اینکه در قرن 22 و با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی کابین آسانسوری در گرگان سقوط کرده و چند نفر به شدت آسیب می بینند .

وقتی خبر را شنیدم تلنگری به خود زدم که مبادا روزی این اتفاق در مجتمع مسکونی خودم رخ بدهد،همان روز شناسه ملی آسانسور مجتمع را در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور جستجو کردم و مشاهده نمودم که در ماه آینده مهلت زمان استاندارد آسانسور مجتمع ما به اتمام خواهد رسید .

بلافاصله تصمیم گرفتم که امورات مربوطه را پیگیری نموده تا بمدت یکسال استاندارد ، بیمه و پشتیبانی آنرا تمدید نمایم.

حال بشنوید از قصه هزار غصه آسانسور

در ابتدا با شرکت پشتیبانی کننده در سال گذشته برای تمدید تماس گرفتم که شرکت مذکور رقم هشت میلیون تومان را در سال جدید معین کرد.مبلغ فوق برای اهالی مجتمع با توجه به سایر هزینه های مجتمع و همچنین بقیه هزینه های سرسام آور زندگی رقم بالایی بنظر آمد از این رو با چند شرکت دیگر جهت استعلام قیمت تماس گرفتم امادر کمال تعجب همگی مبالغ میانگین بین 6 تا 8 میلیون تومان را مشخص می کردند .

از آنجایی که پرداخت این مبالغ در توان همه ساکنین مجتمع نیست بر آن شدم موضوعات را بصورت جداگانه پیگیری کنم. با واسطه گری یکی از دوستان با یک شرکت پشیبانی تماس و با هزاران اصرار خواهان آن شدم که کار پشتیبانی را برای یکسال انجام دهد و ایشان بواسطه آشنایی با شخص معرف و ... مبلغ 1 میلیون و پانصد هزارتومان برای یکسال را معین نمودند.

در مرحله بعد برای بیمه آسانسور به شرکت بیمه ای مراجعه کردم که خواهرم در آنجا مشغول فعالیت است و متوجه شدم برای هر نفر ظرفیت آسانسور در قبال بیمه مسئولیت مدنی آسانسور مبلغ هفت هزار تومان هزینه دریافت می دارد که مجموعا برای ظرفیت 5نفر هزینه بیمه برای یکسال 350هزار تومان تعیین گردید .

در مرحله آخر به سراغ اداره استاندارد رفتم که متوجه شدم هزینه واریز فیش برای نظارت ناظر فنی برای تاییدیه استاندارد مبلغ 850هزار تومان است که معمولا باید دو فیش واریز شود و کار با فیش اول راه نمی افتد که هزینه نظارت استاندارد چیزی حدودیک میلیون و 700هزار تومان برای مردم آب میخورد که این خود جای سوال دارد ؟

با یک حساب سر انگشتی میشود محاسبه کرد که تمامی هزینه ها برای خدمات و بیمه و استاندار آسانسور برای یکسال به 3میلیون پانصد هزار تومان نمی رسد و این در حالی است که شرکت های پشتیبان کننده مبالغ دو تا سه برابر را درخواست می کنند و حالا نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت در کجای این قصه قرار دارد خدا می داند .

سوال اینجاست :

چرا اداره استاندارد جهت یک بازدید معمولی ازاسانسور بابت سلامت مردم جامعه مبلغ 850هزار تومان هزینه کارشناس ناظر در طی هر مرحله از مردم دریافت کند ؟

چرا نباید این امورات رایگان باشد که تمامی آسانسور ها از این خدمات بهره مند گردند و اینکه مردم بدلیل مبالغ کلان کارشناسی قادر به انجام آن نباشند و ما شاهد تکرار اینگونه حوادث ناگوار باشیم ؟

اما بخوانید از مراحل کاری که مثل تارعنکبوتی به هم پیچیده است

در گام اول برای بیمه اقدام کردم ولیکن درخواست گواهی استاندارد کرد .در گام بعدی به سراغ اداره استاندارد جهت دریافت گواهی استاندارد رفتم که گواهی استاندارد بگیرم گفتند شرکت پشتیبان کننده معرفی کنید با شرکت پشتیبان کننده تماس گرفتم که اسم شرکت شما را جهت تاییدیه استاندارد به اداره معرفی کنم ؟فرمودند به هیچ وجه این کار را نکنید اگر قرار به استاندارد باشد باید هشت میلیون بدهید من خودم کار را انجام بدهم !!!!

همانطور که مشاهده کردید کاری که با پرداخت مبلغ سه میلیون تومان قابل انجام است و پرداخت این هزینه برای یک آپارتمان 6 واحده و بیشتر قابل قبول است با عدم نظارت هوشمند بعضاً به دو و سه برابر قیمت رسیده که وقتی موضوع را رصد میکنی متوجه می شوید که 90 % آسانسورهای مجتمع های مسکونی شهر فاقد بیمه و استاندارد هستند. لذا همین آسانسوری که اخیراً در گرگان سقوط کرده نه بیمه ای داشته و نه استانداردی  و هنگامی که به آخر قصه می رسی می بینی که همین گره زدن جان مردم به مال مردم تنها دلیل آن می تواند باشد .  .

روی سخنم با اداره استاندارد است که متولی اصلی این موضوع است :

سروران ارجمندم چرا نظارت نیم ساعته از یک آسانسور و اعلام مشکلات و خرابی های فنی به مدیر مجتمع جهت رفع عیب باید برای مردم آنقدر گران تمام شود که بخاطر پرداخت هزینه از جانشان هزینه کنند لطفا راه حل ساده تری برای هموار نمودن مسیر این قصه پر غصه برای شهروندان پیدا نمایید .

روی دیگر سخنم با دادستان انقلابی مرکز استان برادر عزیزم جناب آقای اسپانلو است :

از جناب دادستان انقلابی مرکز استان خواهش می نمایم بعنوان مدعی العموم جلوی این اقدام شرکت های آسانسوری که پا را بر گرده مردم نهاده و در این گرانی بازار و تورم اقتصادی جامعه ، جان مردم را به بازی گرفته و سبب افزایش نامتعارف هزینه ها می گردند برخورد نموده تا شاهد حوادثی که منجر به نقض عضو ، قطع عضو و حتی فوت شهروندان و عزیزانمان می باشد نباشیم .همچنین در صورت نیاز پاسخ داره کل صنعت و معدن استان در عدم نظارت بر این شرکت ها که با قیمت های نامتعارف امنیت مردم را به بازی گرفتند در این زمینه شنیدنی است .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.