1401-09-02 09:45
533
0
82362
نماینده ولی فقیه در گلستان:

فعالیت‌های هلال احمر علاوه بر امداد جنبه الهی دارد

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: علاوه بر خدمات انسانی و امدادی هلال احمر و فعالیت‌های ام از جایگاه الهی برخوردار است.

به گزارش گلستان ما؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی صبح امروز در دیدار با رئیس جمعیت هلالداحمر گفت: در همه کشورها صلیب سرخ و هلال احمر وجود دارد و کشورهای اسلامی ما نیز از امتیاز هلال احمر بهره مند است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: در کشورهای اسلامی علاوه بر خدمات امدادی و انسانی هلال احمر یک جنبه الهی نیز دارد و انگیزه‌های الهی شاید برای حضور در عرصه‌های خطر در این سازمان حائز اهمیت باشد.

نورمفیدی بیان کرد: بهترین تابلویی که برای جمعیت هلال احمر تبیین شده در قرآن دیده شده و وقتی یک نفر جان یک انسان را نجات می‌دهد و حیات را به او بر می‌گرداند مثل اینکه همه بشریت را زنده کرده است و در سوره مائده به آن تاکید شده است.

وی افزود: هلال احمر از نظر ما فرامرزی است و این نیز از منابع اسلامی ما استنباط می‌شود و پیامبر(ص) تاکید دارند دارند که اگر کسی صدای کمک مسلمانی را بشنود و بتواند کمک کند و از آن دریغ کند حتی مسلمان نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید بر مبنای اعتقادی و دینی مسلمان به داد مسلمان دیگر برسد و این را باید اعلام کند و لذا مأموریت‌های هلال احمر فرامرزی است.

نورمفیدی افزود: نیروهای هلال‌احمر در زمانی که همه فرار می‌کنند در میدان خطر ایست می‌کند و به کمک حادثه دیدگان می‌روند.

وی تاکید کرد: برخی شهدا به واسط خدمات اساسی که به این ملت ارائه کردند از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و مطمئن باشید در کشور مشکلات داریم و باید بپذیریم و دولت باید بپذیرد و این مشکلات حل شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: امروز کشور ما جایی مهمی رسیده و این به واسطه رشادت و شهادت طلبی‌ ملت ایران است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.