1400-05-12 12:29
983
0
75605
رکوردشکنی فاجعه بار کرونا در گلستان؛

فوت 50 بیمار در دو روز گذشته/شرایط گلستان فوق بحرانی است

وضعیت استان گلستان با تعداد زیاد بستری های کرونایی و فوت ۵۰ نفری در دو روز گذشته وضعیت استان وخیم و بحرانی است.

به گزارش گلستان ما؛ ظهر امروز؛ ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان گلستان  برگزارشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این جلسه اظهار کرد:وضعیت استان گلستان فوق بحرانی است.

عبدالرضا فاضل افزود: در میان هجوم بی امان دلتا دست و پا می‌زنیم و میانگین بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های گلستان، سه روز گذشته ۳۸۰نفر در روز بود که بی سابقه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۷۳۶بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند و حدود ۹۲۰نفر هم خدمات درمانی مانند تزریق داروی کرونا را سرپایی در مراکز درمانی دریافت می‌کنند.

فاضل تصریح کرد:  از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان ۱۸۱نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند و ۶۳نفر از آنان با ونتیلاتور به حیات خود ادامه می‌دهند.

وی هشدار داد: در صورتی که روند شیوع بیماری کنترل نشود در روزهای آینده با کمبود امکانات بیمارستانی و تخت روبرو خواهیم شد.

استاندار گلستان هم  در این جلسه اظهار کرد: وضعیت استان گلستان با تعداد زیاد بستری های کرونایی و فوت ۵۰ نفری در دو روز گذشته وضعیت استان  وخیم است.

هادی حق شناس با بیان اینکه  توجه به رعایت همگانی شیوه نامه های بهداشتی همچنان ضروری است، تاکید کرد: از امروز تا شنبه، به منظور کاهش ورودی بیمار  به بیمارستانها، محدودیت های بیشتری اعمال می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برپایی بیمارستانهای صحرایی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های بستری در استان مانند هتل‌ها و اقامتگاه ها استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی مراسم عروس و داماد گردانی با خودرو در شهرها و روستاهای استان با هدف رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممنوع است و درصورت رعایت نکردن خودروها توقیف می شوند.

استاندار گلستان بیان کرد: همه کارمندان بالای 50 سال استان مکلف به تزریق واکسن هستند و روسای ادارات باید اسامی آنها را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کنند.

حق شناس اضافه کرد: دور کاری برای تمام کارکنان دولت در مشاغل پرخطر که دو هفته از دریافت هر دو مرحله واکسن آنها گذشته ممنوع است و باید در ماموریت حاضر شوند.

وی گفت: تا شنبه برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان‌ها به جز تدفین متوفی ممنوع است.

حق شناس ابراز کرد: تردد خودرو با پلاک غیربومی و اتراق در استان ممنوع است و نیروی انتظامی موظف است ضمن اعمال جریمه، خودرو را توقیف و به پارکینگ منتقل کند.

وی همچنینی بیان کرد: اماکن و اصنافی که مجاز به فعالیت هستند اما پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، اعمال قانون و پلمب می شوند.

حق شناس تاکید کرد: سفر به مشهد ممنوع است و هر خودرویی که به مقصد مشهد، قصد عبور از استان را داشته باشد، برگشت داده می شود.
استاندار گلستان اذعان کرد: بارها اعلام کردیم امکانات استان پاسخگوی نیاز این حجم بیماران نیست و مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.