1400-07-24 14:14
652
0
76560
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

عارضه ای بر اثر تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان نداشتیم/ آغاز واکسیناسیون نوبت سوم از کادر درمان در گلستان

جعفری گفت: 82 هزار واکسن کرونا به دانش آموزان تزریق کردیم که از این تعداد هیچ کسی عارضه ای نداشته است.

به گزارش گلستان ما، ناهید جعفری عصر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: 181بیمار بستری در سطح استان گلستان داشتیم که از این تعداد 22 بیمار جدید هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: خوشبختانه وضعیت نسبتا خوبی است ولی کاملا شکننده است و در طول 24 ساعته گذشته یک نفر فوتی نیز داشتیم که حتی همین یک نفر نیز زیاد است.

جعفری بابیان اینکه شهرستان قرمز و نارنجی در گلستان نداریم، ادامه داد: شهرهای بندرگز، آق قلا، گرگان، مینودشت وعلی آبادکتول در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارند.

وی متذکر شد: 70  درصد واجد شرایط در گلستان واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند و 35 درصد از این افراد دز دوم واکسن نیز دریافت کردند.

این مقام مسئول ابراز داشت: نوبت سوم واکسناسیون برای کادر درمان در گلستان آغاز شده است و برای افراد بیماران خاص پروتکل ها ابلاغ شده که کار واکسیناسیون این افراد نیز آغاز کنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: امیدواریم پروتکل سالمندان نیز به زودی ابلاغ شود، در حال حاضر واکسیناسیون محصلان و دانش آموزان برای ما و آموزش و پرورش اولویت دارد و انجام واکسیناسیون به معنی آن نیست که بدون در نظر گرفتن ملاحظات کلاس های درس برگزار شود.

وی گفت: 82 هزار واکسن کرونا به دانش آموزان تزریق کردیم که از این تعداد هیچ کسی عارضه ای نداشته است و ممکن است تب، سردرد جزیی وجود داشته باشد ولی اینکه این افراد بیمار نمی شوند و بیماری را به دیگران منتقل نمی کنند بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: ممکن است که خدمات اجتماعی نیز برای افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکردند با مصوبه ستاد کرونا محدود شود.

جعفری افزود: در کل استان یک میلیون 17 هزار نفر دز اول و 473 هزار نفر دز دوم را تاکنون دریافت کردند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.