1402-01-21 16:55
1032
3
84420

شرایط سخت آبی گلستانی‌ها

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان، گفت: شرایط آبی امسال نسبت به سال گذشته و همچنین نسبت به شاخص‌های درازمدت شرایط سختی است.

به گزارش گلستان ما؛ احمدی نصرآبادی، گفت: متأسفانه وضعیت ریزش‌های جوی و پتانسیل آب‌های سطحی در استان مطلوب نیست و میانگین بارندگی از ابتدای مهر تا پایان اسفند ماه ۱۸۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل از آن با کاهش ۳۹ درصدی و در مقایسه با درازمدت با کاهش ۳۷ درصدی مواجه است.

وی با بیان اینکه حجم آورد رودخانه‌ها در برخی از حوضه‌های آبریز کاهش ۱۰۰ درصدی داشته اس؛ افزود: معمولاً ارتفاع آب چاه‌ها در شهریور و مهر به پایین‌ترین میزان می‌رسد، اما متاسفانه امسال در بهمن ماه میزان ارتفاع آب چاه‌ها نسبت به شهریور کاهش بیشتری را نشان می‌دهند.

احمدی نصرآبادی افزود: برخورد با چاه‌های غیرمجاز و الزام به نصب کنتور هوشمند آب، تغییر الگوی مصرف و نوع کشت محصولات در بخش کشاورزی، شیرین‌سازی آب دریا، احداث سد با کاربری تأمین آب شرب، عدم کشت محصولات پرآب طلب مانند شالی، تشویق به عدم کشت محصولات پرآب طلب از طریق اقناعی و همچنین اعطای تسهیلات و بسته‌های حمایتی برای جبران خسارت مالی بخش کشاورزی از جمله مصوبات جلسه ۱۰ ساعته استاندار گلستان با مجمع نمایندگان و دستگاه‌های ذی ربط بوده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت تأمین آب بر عهده شرکت آب و فاضلاب گلستان نیست، تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۲۶ حلقه چاه وارد مدار بهره‌برداری شده و در حال حاضر نیز حدود ۵۰ حلقه چاه در مرحله حفر، تجهیز و بهره‌برداری قرار دارد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین گفت: رصد، پایش و نگهداری تأسیسات آبی موجود یکی دیگر از وظایف ما است که لایروبی، تعویض لوله آبده، رفع گرفتگی و غیره چاه‌های آب شرب را شامل می‌شود؛ در همین راستا در سال گذشته حدود ۲۰۰ مورد عملیات در راستای نگهداری و پایش مستمر تأسیسات آبی در گلستان جهت پایداری تامین آب شرب استان انجام شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.