1400-05-03 12:38
1653
1
75494
گلستان در آستانه انفجار؛

سیاهی کرونا در سایه غفلت از شیوه نامه های بهداشتی /مصوباتی که روی کاغذ قطعیت دارند

غفلت از اجرای شیوه نامه های بهداشتی و عادی انگاری باعث شده تخت های بیمارستان های استان گلستان مملو از بیمار شود و بیماران سرپایی در منازل مورد مداوا قرار گیرند.

به گزارش گلستان ما؛ روزهای سیاه کرونایی اینروزها چهره دیگری از این بیماری را در استان گلستان نمایان کرده است.

چهره وحشتناکی که بسیاری از خانواده ها را درگیر کرده است و امروز خانواده ای نیست که یک بیمار کرونایی را در خانه نداشته باشد.

عادی انگاری و دور زدن محدودیت ها با برگزاری مراسمات مختلف از عروسی و عزا گرفته تا اعیاد  توسط مردم، کم توجهی مسئولان در اجرای محدودیتها هم باعث شده کرونا در جای جای استان گلستان رخنه کند و با افزایش بار بیمارستانها کادر درمان خسته را خسته تر کند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز گذشته در ستاد مقابله با کرونای استان گفته این بار اوضاع از از اسفندماه ۹۸ بحرانی تراست و تاکنون با این تعداد از بیماری روبرو نبوده ایم.

استاندار گلستان هم وضعیت را بسیار بحرانی و فاجعه بار بیان کرد اما اشاره نکرد که چرا ضمانتی برای اجرای مصوباتی که هر بار خود تعیین می کند وجود ندارد و همه چیز در استان گلستان عادی تر از قبل است.

عبدالرضا فاضل امروز درباره آخرین وضعیت بستری های بیماران کرونایی درگلستان، اظهارکرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان به هزار و ۲۱۴ نفر رسیده است.

وی افزود: از این تعداد، ۱۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۴۶ نفر هم با استفاده از دستگاه ونتیلاتور به زندگی خود ادامه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: علاوه بر این آمار بیش از ۸۰۰ بیمار هم به صورت سرپایی تحت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم درباره چگونگی واکسیناسیون کرونا دراستان گلستان اظهار کرد:تا کنون ۱۴۵هزار و۱۲۱دوز واکسن در استان تزریق شده است، که از این تعداد۱۰۷هزار و۴۵۵دوز شامل تزریق نوبت اول بوده است.

ناهید جعفری افزود: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در کلیه شهرستانها در روزهای تعطیل هم فعال هستند.

وی تصریح کرد: جهت سهولت دسترسی روستاییان عزیز، مراکز خدمات جامع سلامت روستایی با انجام فراخوان و نوبت اعلام شده براساس ثبت نام مشمولین در سامانه salamat.gov.ir واکسیناسیون انجام می‌دهند.

جعفری بیان کرد: از گروه های سنی مشمول واکسیناسیون درخواست می‌شود حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده و مطابق نوبت اعلام شده جهت واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.