1402-07-22 00:05
444
0
86919
معراجی‌ها؛

روایتی پدرانه از شهید حمزه لکزائی

پدر شهید لکزایی، نقل می‌کند: «حمزه آخرین بار که به مرخصی آمد یک عکس به خواهرش داد تا بعد از شهادتش از آن برای اعلامیه‌اش استفاده کنند.»

به گزارش گلستان ما، شهید حمزه لکزائی، یکم دی ۱۳۴۸ در روستای انبارالوم از توابع شهرستان آق‌قلا به دنیا آمد. پدرش اصغر و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کشاورزی می‌کرد. به‌عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت. دوازدهم فروردین ۱۳۶۷ در تایباد هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان بر اثر اصابت گلوله به پهلو و پا، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد. او را امیر نیز می‌نامیدند.
 خاطره‌ای به نقل از پدر شهید لکزائی

 حمزه بزرگ‌ترین فرزند من بود. او بسیار مهربان و دلسوز بود. چند سال قبل از شهادت حمزه من یکی از پسرانم را بر اثر تصادف از دست داده بودم. به همین دلیل حمزه ترک تحصیل کرد تا بتواند کنار من کمک‌خرج خانواده باشد.

 علاقه بسیار زیادی به فوتبال داشت و بیشتر اوقات فراغت خود را به ورزش می‌پرداخت. بسیار سربه‌زیر بود و با دیگران به نیکی رفتار می‌کرد.

 هنوز به سن قانونی نرسیده بود که تصمیم گرفت به جبهه برود. من به‌خاطر شدت علاقه‌ای که به او داشتم راضی به رفتن او به جبهه نبودم. از او خواستم تا رسیدن به سن قانونی صبر کند، ولی او با دست‌کاری شناسنامه‌اش از طریق نیرو انتظامی رهسپار جبهه شد.

 پسرم چندین نوبت به مرخصی آمد، ولی دفعه آخر یک قطعه عکس به خواهرش داده بود و از او خواسته بود آن عکس را برای اعلامیه شهادتش استفاده کنند.

 گویا شهادتش بر او الهام شده بود. چون آن آخرین باری بود که به مرخصی آمد. حمزه شب شهادتش به‌جای دوستش برای پست نگهبانی می‌رود که توسط قاچاقچیانی که می‌خواستند از مرز عبور کنند به شهادت می‌رسد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.