1401-08-25 09:50
659
0
82291
استاندار گلستان:

رمز ایستادگی در برابر شبیخون فرهنگی دشمن توجه به «تولیدات دیجیتال» است

استاندار گلستان گفت: اگر می خواهیم در برابر شبیخون فرهنگی دشمن حرفی برای گفتن داشته باشیم باید روش و سیره نو داشته باشیم و یکی از اقدامات مفید ما برگزاری چنین رویدادهایی به شمار می رود.

به گزارش گلستان ما؛ علی محمد زنگانه صبح امروز در آیین افتتاح چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان گلستان اظهار کرد: امروز فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است و دشمن از این بستر؛ جنگ پیچیده ای را علیه ما آغاز کرده است و گاهی در این بستر شاهد آن هستیم که یک شبکه اجتماعی در دل خود یک ملتی ایجاد کرده و در فضای مجازی حکمرانی می کند.

استاندار گلستان ادامه داد: سال گذشته در اوایل حضور خود در استان مفتخر بودم در این رویداد حضور پیدا کردم و در آن جلسه چند نکته را عنوان کردیم، نکته نخست این بود که اگر می خواهیم در برابر شبیخون فرهنگی دشمن حرفی برای گفتن داشته باشیم باید روش و سیره نو را اتخاذ کنیم.

زنگانه خاطرنشان کرد: باید قابلیت های خود را افزایش دهیم و یکی از این ظرفیت سازی ها؛ شکل گیری همین جنس کارهایی است که امروز رقم خورده و جای تقدیر دارد.

وی افزود: ما باید به دنبال تربیت نسل خود کنترل باشیم و نسلی که عالم را محضر خدا بنداند و در برابر این هجمه توان مراقبت و کنترل از خود را داشته باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کنترل و مراقبت هایی که از بیرون اعمال می شود پایداری زیادی ندارد و برای تربیت این نسل باید مهارت های اجتماعی پایه و مفاهمی اخلاقی و دینی در سنین طلایی به این کودکان منتقل شود.

زنگانه تاکید کرد: اگر سن مهد کودک به عنوان سن طلایی فرض کنیم، بهترین زمان برای انتقال این مفاهیم پایه همین سن است اما با روش های غیر مستقیم باید نسبت به این مسئله اقدام کنیم و اگر موضوع و مفهوم اول ما ادب است بازی و غصه و شعر و روش های خلاق و فناوری های نوین عرضه کنیم.

وی گفت: گاهی یک بازی و اپلیکشن ابزار مناسبی برای انتقال این مفاهیم می شود و لذا باید به این حوزه توجه شود، تقریبا 80 درصد کودکان در عمده وقتشان در منزل سپری می شود و می توانیم از این ظرفیت ها برای تربیت نسل کمک کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: در کشور بیش از 25 میلیون گیمر داریم و آیا بازی خود در کشور توانستیم تولید کنیم که بتوانیم با بازی های جذابی که آنها تولید می کند رقابت کند و آن وقت انتظار داریم که کودکان ما از نرم افزارهای خارجی که حتی مناسب سن آنها نیست استفاده نکند.

زنگانه تاکید کرد: امروز بنا داریم یک برنامه برای کودکان برای سنین پیش از دبستان اقدام کنیم و می توانیم از ظرفیت فعالان عرصه دیجیتال استان نیز بهره بگیریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.