1401-04-07 19:52
323
0
80616
با طرح ابتکاری گلستان؛

درآمد سرانه روستائیان گلستان افزایش می یابد

استاندار گلستان از رونمایی طرح توسعه و پیشرفت 110 روستای گلستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح درآمد سرانه روستائیان به میانگین کشوری نزدیک شود.

به گزارش گلستان ما؛ علی محمد زنگانه عصر امروز در قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه ۱۱۰ روستای گلستان اظهار کرد: در دولت مردمی رئیسی جایگاه مردم در تحقق رشد و پیشرفت همه جانبه بی بدیل است.

استاندار گلستان ادامه داد: بیش از ۴۶ درصد جمعیت استان روستائیان تشکیل می‌دهند و لذا توسعه روستا محور در برنامه پیشرفت و توسعه استان جایگاه ویژه ای دارد.

زنگانه افزود: در استان بر اساس این الگو اقدامات موفقی مانند روستاس عطاآباد، محمد آباد و پنج پیکر شاهد بودین و با تببین این الگو دبیرخانه نا بیش از ۲۰ موضوع را با شرایط نسبی منطقه راه اندازی کردیم و یک کمیته استانی با مشارکت همه ذی نفعان و صاحبان این تجربه که این تحول را در روستا رقم زدند شکل گرفت تا این الگوی استان برای تعمیق تجربه موفق و ایجاد ظرفیت روستا مبتنی بر مزید یک هزار و ۵۰ روستا در نظر گرفته شده است.

وی بابیان اینکه در تلاش هستیم که این تجربه موفق را در افق ۱۴۰۴ در روستاهای استان مستقر می کنیم، افزود: الگو به جای دولت محوری مردم محور مورد توجه است و با هدایت رهبران اجتماعی که منتخب روستا هستند می تواند مبتنی بر مزیت های نسبی هر یک روستاها اقدام کنیم و در این راستا سندی هم امروز رونمایی شد.
استاندار گلستان گفت: از تجربیات رهبران اجتماعی پیشرو در این عرصه استفاده شد و با مشارکت روستاهای پیشرو و اعضای قرارگاه جهادی پیشرفت  این کار صورت می‌گیرد.
زنگانه ابراز داشت:  بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات اشتغال آفرین در سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت که ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ازدواج جوانان و همچنین از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ بودجه که تسهیلات ارزان به شمار می‌رود می‌توانیم برای  حمایت از کسب و کارها این روستاها استفاده کنیم.
وی گفت: به شهرستان ابلاغ می کنیم براساس جمعیت روستایی این منابع به صورت متوازن  براساس الگوی عدالتی که رئیس جمهور تاکید دارند توزیع شود.
این مقام مسئول افزود: براساس میانگین درآمد سرانه خانوار این روستاها به میانگین کشوری رسیده است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.