1402-06-23 01:38
407
0
86458
معراجی‌های گلستان؛

خداوند با صابران است

خواهر شهید علیرضا هزارجریبی نقل می‌کند: «از برادرم خواستم جبهه نرود، ولی علیرضا در جوابم گفت: صبور باش خداوند با صابرین است.»

به گزارش گلستان ما، شهید علیرضا هزارجریبی، یکم خرداد ۱۳۴۷ در روستای للدوین از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد. پدرش مصطفی، کشاورزی می‌کرد و مادرش فاطمه نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. گچ‌کار و تعمیرکار خودرو بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. دهم اسفند ۱۳۶۵ با سمت آرپی‌جی‌زن در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت خمپاره به شکم، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای روستای حیدرآباد شهرستان زادگاهش واقع است.

 خاطره‌ای به نقل از خواهر شهید

 آن زمان اوضاع اقتصادی ما زیاد خوب نبود به همین دلیل علیرضا تا کلاس اول راهنمایی بیشتر درس نخواند. اوایل کشاورزی می‌کرد و مواقع بیکاری به بنایی و صافکاری می‌رفت تا از این طریق کمک‌خرج خانواده باشد.

 بعد از مدتی تصمیم گرفت به جبهه برود من خیلی ناراحت بودم، چون بسیار به او وابسته بودم. شب قبل از اعزام از او خواستم از تصمیمش منصرف شود. علیرضا درحالی‌که لبخند می‌زد در جواب خواسته‌ام گفت: خواهرم مگر می‌شود در این شرایط حساس بی‌تفاوت بود. من باید برای دفاع از ناموس خود به جبهه بروم. اگر همه مثل ما احساسی برخورد کنند دشمن به‌راحتی ما را شکست می‌دهد. نگران من نباشید اگر شهید شدم شما را شفاعت می‌کنم. در مقابل دل‌تنگی هم بهترین راه صبوری است که خداوند با صابران است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.