1402-06-29 01:02
436
0
86532
معراجی‌های گلستان؛

حلقه محاصره

برادر شهید محمدتقی تجربی نقل می‌کند: «یک شب نیروهای ضدانقلابی خانه ما را محاصره کرده بودند تا برادر بزرگ‌ترم را که یک روحانی بود دستگیر کنند. محمدتقی با شجاعت تمام آن شب رساله و اعلامیه‌های امام را از محاصره نیروهای دولتی خارج کرد

به گزارش گلستان ما، شهید محمدتقی تجربی، دهم اردیبهشت ۱۳۴۴ در روستای تقی‌آباد از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد. پدرش علی‌اکبر، کشاورز بود و مادرش خدیجه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. تعمیرکار خودرو بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. پنجم اسفند ۱۳۶۲ با سمت مسئول دسته در دهلران توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.

 خاطره‌ای به نقل از برادر شهید تجربی

 در زمان قبل از انقلاب اسلامی برادر بزرگ‌ترمان روحانی و در قم درس طلبگی می‌خواند. او از قم اطلاعیه‌های امام خمینی را به خانه می‌آورد و در روستا پخش می‌کرد. من و برادرم محمدتقی در پخش این اعلامیه‌ها به او کمک می‌کردیم.

 یک شب نیروهای دولتی به خانه ما حمله کردند تا برادرمان را دستگیر و اعلامیه‌های امام را ضبط کنند. شهید آن زمان دوازده سال بیشتر نداشت با چابکی و زیرکی تمام رساله امام و اطلاعیه‌های امام را از دیوار پشتی به بیرون کوچه پرتاب کرد. ناگفته نماند آن شب خانه در محاصره کامل نیروهای نظامی بود. شهید با زیرکی تمام خود را از محاصره آن‌ها بیرون آورد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.