1399-05-04 13:20
1024
0
69579
در گفت و گو با گلستان ما عنوان شد؛

توصیه های علمای اهل سنت در خصوص عید قربان/ فضای مجازی بستر مناسبی برای دید و بازدید عید قربان

عید قربان یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان است که ارزش بسیار بالایی نیز برای مسلمانان جهان دارد، اما در این عید نیز نباید رعایت پروتکل ها را فراموش کنیم.

به گزارش گلستان ما، ویروس کرونا سبک زندگی همه ما را تغییر داده، اعتقادات و اعیاد مذهبی نیز جزوی از سبک زنذدگی ما ایرانی ها بوده که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

اعیاد بزرگ بسیار زیادی را در زمان شیوع کرونا از دست دادیم و شاید در ادامه راه نیز چالش های دیگری نیز داشته باشیم اما آنچه برای ما مهم است حفظ اعتقادات و ارزش های دینی همراه با رعایت مسائل بهداشتی است.

عید قربان یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان که ارزش بسیار بالایی نیز برای مسلمانان جهان دارد، اما در این عید نیز نباید رعایت پروتکل ها را فراموش کنیم.

به همین جهت سراغ جمعی از علمای اهل سنت رفتیم تا توصیه های بهداتی و دینی آن ها را نسبت به عید قربان بدانیم.

حاج آخوند فرهمند در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما ضمن تبریک عید قربان و بیان اهمیت های عید قربان، گفت: همه می دانیم عید قربان یکی از اعیاد بزرگ است که ما مسلمانان جهت قربانی کردن و دید و بازدید در این عید اسلامی لحظه شماری می کنیم.

امام جمعه اهل سنت آق قلا با بیان اینکه به دلیل حساس بودن شرایط امسال حج ابراهیمی نیز برگزار نشد، خاطرنشان کرد: متولیان امر زحمات زیادی می کشند باید توصیه این عزیزان را رعایت کنیم، پروتکل ها و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، متذکرشد: در این روزها دید و بازدید ها را باید کم کنیم و از طریق فضای مجازی انجام دهیم تا هرچه سریعتر از شر ویروس منحوس کرونا خلاص شویم.

عید قربان برای همیشه عظمت خود را دارد

حاج آخوند عبدالله کراقلی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، یادآورشد: ما که در عید قربان زحمت می کشیم قربانی می کنیم، نماز می خوانیم باید بدانیم این بیماری ما را در شرایط بحرانی قرار داده است.

امام جماعت گلیداغ با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، عنوان کرد: اگر این روزها در بیمارستان ها و منزل ها ببینیم دوستان عزیز خود را به علت عدم رعایت نکات بهداشتی از دست می دهیم.

وی، افزود: مقام معظم رهبری نیز تاکیدات ویژه ای دارند که با وزارت درمان همکاری داشته باشیم و حتی خود ایشان نیز ماسک زدند پس ما نیز باید این نکات را توجه داشته باشیم.

حاج آخوند کراقلی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی، ابراز کرد: می توانیم در عید قربان با استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی دید و بازدید کنیم، از نظر شرعی و قانونی این کار مشکلی ندارد چرا که این رعایت ها از خطرهای جدی جلوگیری می کند.

امام جماعت گلیداغ با بیان اینکه امامان جماعت و جمعه الگوهای مناسبی برای جامعه هستند، تصریح کرد: با توکل بر خداوند و پیامبر گرامی اسلام و حفظ پروتکل های بهداشتی می توانیم کرونا را شکست دهیم.

وی، گفت: اگر رعایت نکات بهداشتی را رعایت کنیم پشیمان نمی شویم، حداقل بخاطر عوامل بهداشت درمان رعایت کنیم، عید قربان همیشه عظمت خود را دارد، امیدوارم در سال های آینده بتوانیم این عید را در کنار یکدیگر جشن بگیریم.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.