1402-07-19 17:24
774
0
86876
اراده‌ای بزرگ برای کارهای نشدنی؛

بانویی که یک دستی هنر فرش را زنده کرد

«خدیجه پقه» بانویی که از هفت سالگی با وجود آنکه بر اثر حادثه‌ای دچار نقص عضو و قطع دست شد اما هنر فرش را نه تنها برای خود بلکه برای نسل آینده نیز زنده نگاه داشت.

به گزارش گلستان ما؛ «خدیجه پقه» الگویی برای زنده نگاه داشتن اراده‌های کارهای نشدنی است، دختر این بانوی هنرمند می‌گوید بسیاری از افرادی که دچار نقض عضو می‌شوند با دیدن مادرم برای زندگی انگیزه دوباره می‌گیرند، نمونه آن خانمی بود که دستش قطع شد و با دیده این بانوی ترکمن برای فعالیت‌های مختلف انگیزه پیدا کرد و حتی می‌گوید رانندگی می‌کند.

این بانوی ترکمن امروز به واسطه هنری که دارد نه تنها در گلستان بلکه در کل کشور نام آشنایی است و علاوه بر هنر قالیبافی دارای هنر خیاطی، گل‌دوزی، سوزن‌زنی و منجق‌دوزی و آشپزی است.

پقه می‌گوید از هفت سالگی دستم براثر افتادن از تاب قطع شد و از آن زمان مادرم بسیار از این حادثه غمگین بود و برای کاهش غم و اندوی مادرم  از همان سال شروع به قالیبافی کردم وارد عرصه فعالیت در صنایع دستی شدم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر شرکت تعاونی راه راه‌اندازی کردم و 60 نفر نیرو را آموزش می دهم و در کنار من خانواده نیز مشغول به فعالیت در این عرصه هستند و از کار خودم راضی هستم.

این مقام مسئول یادآور شد: در خواست من از مسئولان  این است که نمایشگاه صنایع دستی را افزایش دهند چرا که این نمایشگاه‌ها بستر مناسبی برای عرضه و فروش محصولات است.

پقه ابراز داشت:  به‌تازگی نمایشگاه بودم و در ترکیه استقبال خوبی از فرش ترکمن شد و کار دست فرش ترکمن مورد توجه توریست‌ها و گردشگران خارجی است.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.