1400-11-02 11:55
1323
2
78231
به بهانه روز زن و مادر؛

بانوان از یوق ظلم و بردگی پهلوی با پیروزی انقلاب خارج شدند/ احیای جایگاه زنان در انقلاب اسلامی

یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و ورزشی بدرخشند.

به گزارش گلستان ما؛ انقلاب اسلامی نه تنها در وضعیت جامعه ایران نمایان گر تحولی گفتمانی و معنایی بود، بلکه توانست با ایجاد یک پیوند نشانه و معنای جدیدی را به منصه ظهور برساند.

یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و ورزشی بدرخشند.

زن ایرانی در دو زمان و دو تاریخ، تحولی اساسی را درک کرده است؛  نخستین تغییر با ظهور مکتب اسلام رقم خورد و دیگری تغییری است که با ظهور انقلاب اسلامی در سرنوشت زن ایرانی ایجاد شد به برکت این دو مقطع، زن ایرانی از بردگی و رنج تا اوج عزت و سربلندی را طی کرد و هم‌اینک در دوران رشد و شکوفایی خود به سر می‌برد.

بی‌شک انقلاب اسلامی تحولی اساسی و ژرف در وضعیت زنان جامعه ایران به وجود آورد و جایگاه و منزلت واقعی آنان را اعتلا بخشید و دامنه مشارکت آنان را نیز گسترش داد؛ نقشی که در هیچ دوره‌ای از تاریخ چنین پررنگ و واضح نبوده است. در یک کلام این انقلاب اسلامی بود که باعث شد هویت زن اصیل ایرانی به همه دنیا معرفی گردد.


رهبران انقلاب به صورت مداوم با مقولاتي چون ارزش هاي اسلامي، انسانيت، برابري، مقام مادر، شجاعت، حق و تکليف قائل شدن براي مشارکت در تعيين سرنوشت زنان تاکيد مي کردند و با ترفيع جايگاه زن در همه شئون زندگي فردي، اجتماعي و سياسي، معتقدند زنان بايد عهده دار وظيفه ساخت و حفاظت از نظم سياسي مبتني بر اسلام و ارزش هاي الهي باشند.

به این نکات نیز علما و ائمه جمعه گلستان نیز تاکید دارند، حجت‌الاسلام ممشلی، امام جمعه موقت مینودشت می گوید:  تکریم زن به معنای زن‌سالاری نیست بلکه تکریم مردان هم با تکریم زنان اتفاق می‌افتد


حجت‌الاسلام ممشلی گفت: تکریم زن به معنای زن‌سالاری نیست بلکه تکریم مردان هم با تکریم زنان اتفاق می‌افتد، وجهه زن در جاهلیت هیچ ارزش وجودی نداشت و جامعه غربی استکباری فرانسه، آمریکا و انگلیس که مدعیان حقوق بشر هستند هیچ‌گونه توجهی به جایگاه زنان ندارند در‌حالیکه دین مبین اسلام به زنان توجه ویژه‌ای دارد و برابری زن و مرد را در کنار هم قرار داده است.

جایگاه رفیع زن در خانواده اسلامی جایگاه تربیتی و معنوی است


حجت الاسلام شیخی امام جمعه کردکوی نیز می گوید: جایگاه رفیع زن در خانواده اسلامی جایگاه تربیتی و معنوی است که شاکله مردان و زنان و مدیران و مسئولان آینده را شکل میدهد. متاسفانه با تلاش های خبیثانه دشمنان و روشنفکر نماها این مقام در ذهن دختران ما در حال تخریب است.‌ ما نباید اجازه دهیم این جایگاه والا نباید کوچک تلقی شود.

خطیب جمعه کردکوی افزود: مهمترین و موثر ترین وظیفه زن مدیریت داخلی خانواده است اگر این کار درست انجام شود خانه معراج مرد واهل خانواده میشود و هیچ کار و شغلی با ارزشتر از این نیست.

زن گوهر ناشناخته که با ورود اسلام گوهر وجودش شناخته شد
 حجت الاسلام عین الله شهابی گفت: زن گوهر ناشناخته که با بی مهریها و تحقیرها در همه جای عالم مشهور بود اما باورود اسلام گوهر وجودش شناخته شد و خوب درخشید و عزت و کرامت بالای انسانی خود را پیدا کرد.

امام جمعه آزادشهرادامه داد: کانون خانواده را زن که مادر زندگی است شکل می دهد و زن مکمل مرد و مرد مکمل زن است بدون هر کدام صفحه آفرینش انسان ناقص است واین یکی از عجیب ترین شاهکار خلقت و آیات و نشانه های بزرگ نظام حکیمانه الهی است.

حجت الاسلام شاهبی گفت: زن گوهر ناشناخته که با بی مهریها و تحقیرها در همه جای عالم مشهور بود اما باورود اسلام گوهر وجودش شناخته شد و خوب درخشید و عزت و کرامت بالای انسانی خود را پیدا کرد.

امام راحل حقیقتاً پرورش یافته مکتب زهرا(س) است

 حجت الاسلام محسن کیائی در وصف و عظمت حضرت زهرا(س) گفت: پیامبر خدا(ص) هر وقت مشتاق بوی بهشت میشد از وجود عزیز فاطمه(س) بوی بهشت و بوی درخت طوبی را استشمام می نمودند و لذا بسیار حضرت فاطمه(س) را می بوسیدند.


امام جمعه دلند ادامه داد:  امام راحل حقیقتاً پرورش یافته مکتب زهرا(س) و پدر ارجمند و شوهر عزیز و جمله فرزندان برومند و نازنین زهرا(س) است. امام عبد صالح خدا بودند، امام مرد عمل بودند، امام در اوج معنویت و خلوص بودند، اهل دعا و نیایش و گریه و توسل بودند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.