1400-03-19 13:20
426
0
74919
استاندار گلستان:

انتقال آب از گلستان به سمنان منتفی است/ رونق گردشگری به بقای محیط زیست آشوراده کمک می‌کند

حق شناس گفت: انتقال آبی از گلستان به سمنان اتفاق نخواهد افتاد و مدیریت استان به این گونه مسائل توجه جدی دارد.

به گزارش گلستان ما؛ هادی حق شناس در دیدار با سمن‌های فعال محیط زیست اظهارکرد: همواره توجه به محیط زیست و رعایت پروتکل‌های محیط زیستی در کنار صنعت و اشتغال مورد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: طی یک سال گذشته شورای تصمیم گیری در زمینه منطقه میانکاله با حضور مسئولان دو استان گلستان و مازندران به ریاست سازمان محیط زیست تشکیل شده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: برای احیای خلیج گرگان جلساتی با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل و طی آن ابلاغ هزار میلیارد تومان در مدت زمان 5 سال صورت گرفته که طی آن مطالعات دانشگاه منابع طبیعی انجام شد و دیگر اقدامات نیز در دست اقدام و اجراست.

حق شناس: تلاش کردیم در مورد خلیج گرگان اعلام خطر کنیم و اینکه خشک شدن خلیج گرگان موجب هجوم ریزگرد به حتی گرگان می‌شود و کلید واژه‌های حمایت از خلیج گرگان را وارد ادبیات پیگیری استان کنیم.

حق شناس افزود: حضور گردشگران به بقای بیشتر محیط زیست جزیره آشوراده کمک می‌کند لذا پیگیری کردیم تا طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب برسد.

وی درباره نگرانی برخی فعالان محیط زیستی استان درباره انتقال آب به استان‌های همجوار گفت: انتقال آبی از گلستان به سمنان اتفاق نخواهد افتاد و مدیریت استان به این گونه مسائل توجه جدی دارد.

استاندار گلستان با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون به استان ابلاغ شد و امیدواریم با استفاده از مزایای منطقه آزاد بتوانیم محصول نهایی از استان صادر شود.

وی افزود: حمایت ما از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست همیشه بوده و هست و امیدواریم بتوانیم زمینه رفع دغدغه‌های دوستداران محیط زیست را فراهم آوریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.