1400-04-27 14:44
750
0
75424
در نشست خبری مطرح شد؛

انتقاد تند مدیر عامل آب و فاضلاب از مدیران جهاد کشاورزی و شرکت توزیع برق/ نیاز 2 هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه های آب شرب روستایی

هرمزی با انتقاد از نظرات مدیران اداره برق مبنی بر پیشنهاد استفاده از دیزل برای تامین برق چاه های آب گفت: 78 چاه آب داریم در تصفیه خانه ها که هزینه هر دیزل حدود یک میلیارد و نیم است آیا چنین بودجه ای در استان وجود دارد؟ انتظار داریم از دوستان نظرات قابل اجرا دهند.

به گزارش گلستان ما، بهزاد هرمزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: گلستان به ظاهر سرسبز ولی دچار فقر آبی بوده و منابع آبی ما وابسته به چاه های عمیق است که زیبنده استان نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه ۳۵ هزار حلقه چاه در گلستان وجود دارد که ۱۴ هزار حلقه آن غیرمجاز است، خاطرنشان کرد: از مجموع کل چاه ها تنها ۶۰۰ حلقه برای تامین آب شرب استفاده می شود.

وی افزود: امسال خشک ترین سال در ۴۰ سال گذشته بوده و آمارها نشان می دهد که آورد رودخانه ها تا ۷۰ درصد هم کاهش یافته است.

هرمزی با اشاره به بدهی 70 میلیارد تومانی به جامعه پیمانکاری، اذعان کرد: در حال حاضر ۱۶۹ قرارداد داریم که ۱۱ مورد حفر چاه، ۱۹ مورد تجهیز چاه، ۱۱ میلیارد مترمکعب مخزن، ۸۶ کیلومتر شبکه و غیره در دست اجرا است.

مدیر عامل آب و فاضلاب گلستان اظهارکرد: هزار و ۱۷ کیلومتر شبکه آبرسانی در گلستان نیازمند اصلاح و بازسازی است که هر کیلومتر آن بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این موضوع نیازمند بیش از هزار میلیارد تومان بودجه است در صورتی که اعتبار تخصیص یافته ما در این بخش سال گذشته 832 میلیون تومان بوده است.

هرمزی ابراز کرد: دو هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های آب شرب روستاها نیاز است که امسال ۶۳۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است.

وی با انتقاد از نظرات مدیران اداره برق مبنی بر پیشنهاد استفاده از دیزل برای تامین برق چاه های آب تصریح کرد: 78 چاه آب داریم در تصفیه خانه ها که هزینه هر دیزل حدود یک میلیارد و نیم است آیا چنین بودجه ای در استان وجود دارد؟ انتظار داریم از دوستان نظرات قابل اجرا دهند.

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان در انتقاد از وضعیت اصلاح الگوی کشت و افزایش راندمان کشاورزی و سامان بخشی به دام ها در شمال استان و لزوم توجه بیشتر جهاد کشاورزی به این موضوع، گفت: هیچ آب مطمئنی در شمال استان نیست همه آن ها از آب شبکه شرب استفاده می کنند شتر ۱۰۰لیتر آب مصرف می کند در این گذر جای جهاد کشاورزی برای تامین آب دام تامین به چه شکل است؟

هرمزی گفت: ۴۷۱هزار مشترک خانگی ۹۲درصد آب استان را مصرف می کنند که ۹درصد مشترکین کم مصرف، 38 درصد خوش مصرف، 50 درصد پر مصرف و مابقی از پرمصرف نیز بیشتر مصرف می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.