1402-08-19 00:27
334
0
87375
معراجی‌ها؛

افتخار شهادت

پدر شهید «علیرضا قزلسفلو» نقل می‌کند: «با اینکه از دست دادن فرزند ناراحت‌کننده است، ولی خوشحالم که پسرم در مسیر پیروزی راه الله جان نهاده است.

به گزارش «گلستان ما»، شهید علیرضا قزلسفلو، در اول بهمن‌ماه ۱۳۳۵ در روستای القجر از توابع شهرستان مینودشت به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی خود را در مینودشت گذراند و از آغاز زندگی از عدم رعایت مسائل دینی و شرعی رنج می‌برد و با دید واقع‌بینانه‌ای عامل اصلی فساد و بدبختی مردم مسلمان ایران را رژیم سرسپرده پهلوی می‌دانست. روی این اصل بود که در اوج مبارزات مردم مسلمان دیگر برادران و خواهران هم‌رزمش جمهوری اسلامی و نظام عدل الهی را هدف مبارزه خویش قرارداد و این از هیچ طریقی میسر نبود مگر آنکه رژیم سفاک و ضد خدایی پهلوی سرنگون شود و شهید علیرضا این را دریافته بود.

 علاقه وافری به آثار و کتب دینی داشت. مجله مکتب الاسلام و کتاب نهج‌البلاغه و کتاب‌های سیاسی دیگر را مطالعه می‌کرد و بین دوستانش هم توزیع می‌کرد.

 شهید علیرضا دریافته بود که پیشاپیش این انقلاب روحانیت مبارز قرار دارند و این قشر زحمت‌کش و فداکارند که مردم را ارشاد می‌کنند و از ظلم رژیم بااطلاع می‌سازند و رهبری نهضت را نیز روحانی جلیل السان امام خمینی (ره) بر عهده دارند و باید روحانیت را حفظ کنند.

 در کلیه راهپیمایی‌ها شرکت می‌جست و در صف مقدم بود. به پدر و برادرانش که در انتها یا اواسط راهپیمایی بودند اعتراض می‌کرد و می‌گفت: شما از مرگ نمی‌هراسید این‌گونه خود را از چشم دژخیمان و مأمورین دولتی و تیررس آنان پنهان می‌کنید.

 صبح روز دوازده دی‌ماه که شنید عده‌ای از جوانان گنبد برای کمک به مردم گالیکش که تحریک رژیم تحت آزار عده‌ای چماق‌دار ناآگاه قرار گرفته‌اند به آنجا می‌روند؛ لذا بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای بی‌آنکه برای صرف نهار به خانه مراجعت کند به گنبد عزیمت نموده و در معیت برادرانش به گالیکش می‌روند و در آنجا مزدوران پلید رژیم مزدور به روی آنان آتش گشودند و سینه‌های پاک آنان را که مملو از عشق به اسلام و انقلاب اسلامی و نفرت به رژیم ضداسلامی بود توسط گلوله‌های آتشین شکافتند و گل‌هایی چند تقدیم لاله‌زار انقلاب خونین نمودند.
 وقتی خبر شهادت او را به خانواده‌اش رساندند، پدرش گفت: با اینکه از دست دادن فرزند ناراحت‌کننده است، ولی خوشحالم که پسرم در مسیر پیروزی راه الله جان نهاده است. مادرش نیز ابراز داشت من افتخار می‌کنم که پسرم در راه دین خدا شهید شده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.