1401-05-05 09:14
904
2
80951
موج هفتم کرونا چراغ خاموش پیش می‎رود؛

استقبال سرد گلستانی ها از دوز چهارم کرونا/ تزریق دوز چهارم کرونا به کمتر از یک درصد گلستانی‌ها

در حالی که سایه خطر موج هفتم کرونا در گلستان گسترده تر می شود ولی گلستانی ها کماکان از تزریق دوز یادآور و چهارم کرونا امتناع می کنند.

به گزارش گلستان ما؛ با اوج گیری دوباره کرونا موضوع واکسیناسیون به عنوان نخستین و مهمترین مسئله در استان از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مورد تاکید قرار گرفت.

براساس آخرین آمار کمتر از یک درصد مردم استان گلستان دوز یادآور چهارم کرونا را تزریق کردند و همچنین تنها 40 درصد جمعیت بیش از 18 سال در استان از دوز سوم کرونا استقبال داشتند.

براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان آق قلا،گمیشان و گنبدکاووس کمترین میزان واکسیناسیون را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

همچنین شهرستان مراوه تپه نیز که آمار خوبی از میزان واکسیناسیون کرونا نداشته در روزهای گذشته توانسته میزان واکسیناسیون خود را در سطح استان ارتقاء دهد.

مهدی دهرویه، فرماندار ویژه گنبدکاووس در این باره می گوید: پس از تاکیدات رئیس شبکه بهداشت در استان تلاش خود را در این رابطه مضاعف کردیم، تزریق واکسن در مراکز درمانی، مددجویان زندان، مراکز تجمیعی سالمندان و معلولان و کمپ های ترک اعتیاد در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: مردم نسبت به واکسیناسیون کرونا مقاومت دارند ولی با این وجود از تاریخ 25 تا 31 تیرماه یک هزار و 887 نفر دز سوم و 406 نفر دوز چهارم کرونا را تزریق کردند.

دهرویه به همکاری اصناف تاکید کرد و گفت: 350 مورد بازدید از اصناف و اماکن تجمعی داشتیم  و 82 درصد پروتکل ها در این مراکز رعایت می شود.

فرماندار مراوه تپه نیز میگوید: در حوزه واکسیناسیون طبق دستور استاندار عمل کردیم و نشست هایی را با ائمه جمعه برگزار کردیم و تیم هایی را نیز در سطح روستاها تشکیل دادیم تا نسبت به احیاء دوز چهارم اقدام کنند.

لقمان قربانی افزود: طرح خانه به خانه را برای واکسیناسیون کرونا شروع کردیم و همچنین حدود 50 نفر از کادر درمان دوز چهارم کرونا را دریافت کردند.

امید سقلی، فرماندار گمیشان نیز می گوید: یکی از راهکارهای ما برای تشویق مردم به واکسیناسیون نشست با علمای شاخص است و بنا است که علمای منطقه با همکاری مرکز بزرگ اسلامی در این مسیر به ما کمک کنند.

فرماندار گمیشان افزود: برگزاری نشست ها با دهیاران و پایگاه بسیج و تیم واکسناسیون در ادارات از دیگر برنامه های ما برای ترغیب مردم به واکسیناسیون است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.