1402-08-06 13:31
788
0
87169
امام‌جمعه نوکنده:

آمریکایی‌ها مسبب اصلی وضعیت فعلی غزه هستند

امام‌جمعه نوکنده گفت: محل اصلی ارتزاق دولت‌های آمریکا، منطقه خاورمیانه و غرب آسیا است که می‌خواهند استثمار و غارت و دزدی کنند.

حجت السلام و المسلمین حر ریاحی امام‌جمعه شهر نوکنده در گفتگو با گلستان ما گفت: با بیان این مطلب که سیاست‌های جاری داخل رژیم صهیونیستی کار آمریکاست تصریح کرد: بذل و بخشش تجهیزات نظامی و تسلیحاتی مانند موشک‌ها و خودروهای پیشرفتهٔ جنگی و حضور نیروهای نظامیِ آمریکا و حتی حضور سران ارشد حکومتی آمریکا مانند رئیس‌جمهور این کشور در اسرائیل این ادعا را تأیید می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا برای حفظ اسرائیل دست‌وپا می‌زند؟ تأکید کرد: حقیقت وجودی و دلیل واقعیِ پیدایش اسرائیل، این است که اسرائیل از تفکر خبیث انگلیس؛ همان روباه پیر با آمریکای جنایت‌کار متولّد شده است. اسرائیل را به وجود آوردند تا به منابع بی حد و اندازه منطقه مسلّط باشند و با قدرتی که پیدا می‌کنند بر دنیا حاکم شوند.

امام‌جمعه شهر نوکنده افزود: درواقع محل اصلی ارتزاق دولت‌های امریکا، منطقه خاورمیانه و غرب آسیا است که می‌خواهند هر طور که دلشان می‌خواهد استثمار و غارت و دزدی کنند و همه آن سرمایه را تبدیل به اسلحه کنند و بعد جنگ و نیروی جنگی مثل داعش را در کشورها درست کنند تا همان تسلیحات را بفروشند به کشورهای مدنظر خودشون که جنگ را در آنجا ایجاد کردند؛ تا از این راه درآمد کسب کنند. این چیز عجیبی برای آنها نیست؛ تفکر پول پرستِ غربی و لیبرالی همین‌گونه است.

ریاحی گفت: خب به‌هرحال این جنایات و این دزدی‌ها و بردن سرمایه منطقه، یک نگهبان و سرباز در منطقه می‌خواهد که آن‌هم اسرائیل است؛ یعنی اسرائیل حافظ منافع آمریکا در منطقه است؛ برای همین آمریکا هرطورشده می‌خواهد با چنگ‌ودندان اسرائیل را نگه‌دارد.

امام‌جمعه شهر نوکنده تأکید کرد: اما بااین‌همه به آنها و هر کسی که به نحوی از جنایات اسرائیل حمایت می¬کند خواهیم گفت «دنیای آینده دنیای فلسطین است و در این قضیهٔ اخیر و در قضایای بعدی قطعاً فلسطین پیروز خواهد بود.» و دولت‌های برده‌صفت منطقه که دست گدایی به سمت اسرائیل دراز کرده¬اند بدانند که روی اسب بازنده قمار کرده¬اند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه نخبگان و اهمیت توجه به این قشر خاطرنشان کرد: خب لازمه¬ی این پرورش و کشف این است که حداقل زیرساخت‌ها و امکانات اولیه‌ای رو لااقل مدنظر مسئولین محترم باشد و همهٔ فعالان و تأثیرگذاران بخش، لطفاً نگاه ویژه کنند؛ اگرچه خبر دارم که اتفاقات خوبی افتاده و یا در دست اقدام است، اما این منطقه توجه ویژه¬تری را می¬طلبد. این زیرساخت‌ها جهت رشد دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان هست که چه در زمینه علمی چه ورزشی و همه ابعاد دیگر پیشرفت کنند.

امام‌جمعه شهر نوکنده با بیان این مطلب که جوان و نوجوان موتور پیش‌ران کشور به سمت قله‌های آرمانی و تمدن نوین اسلامی هستند گفت: بذل‌توجه و محبتتون رو معطوف کنید به این زیرساخت‌ها مثلاً توجه ویژه‌تری به کتابخانه‌های بخش، امکانات ورزشی، زمین‌های ورزشی، کانون‌های پرورشی و فکری و مانند اینها داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.