1397-08-15 13:56
2183
0
58525
یادداشت؛

چهره دوگانه عاشقان دفينه تحريف شده تاريخ در ایران!

روزگار غريبي است، اين روزها مي بينيم كه برخي كه خود را ايراني دوآتشه، ايراني اصيل يا حتي فراتر از وطن دوستي، خود را وطن پرست مي نامند حساسيت عجيبي در بلعيدن تناقضات نامتناجس دارند. به عنوان مثال، سنگ ”كوروش كبير“ و ايرانيت را به سينه مي زنند اما در بازار، به دنبال خريد اجناس با برند خارجي هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، اين جماعت، كوتاه هم نمي آيند، تا جنس مورد نظر را پيدا نكنند  رها نمي كنند. خواه تيشرت باشد، خواه سنگ پا، خواه لباس شب ، خواه غذاي ماهي،  به هرحال حتماً بايد اجناس برند خارجي داشته باشد. عجيب است كه اين جماعت، عاشقان سينه چاك ”كوروش بزرگ“ هم هستند. تازه وقتي به قصد آشوب هم به خيابانها مي آيند فرياد سر مي دهند”نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران!“

حججي ها براي دفاع از ايران و نواميس ايراني سر مي بازند اما قلم اين جماعت ”وطن پرست“ وقتي به اين حقايق مي رسد مانند هامون مي خشكد.

بي حكمت نيست، از لجبازي و عناد است، وگرنه چگونه مي شود كه از شيرمرغ تا جان آدميزاد را تحت عنوان ايراني پرستيد، اما به حججي ها و همداني ها و خيل شهداي مدافع حرم كه مي رسند، ذات ايراني بودنشان فراموش مي شود؟!

هرگاه كه ضدانقلاب تيرهايش براي برپايي اغتشاش به سنگ مي خورد به قبر و اموات و دفينه هاي ساليان دور مي افتند. البته در اين مهم! از صنعت فتوشاپ و مونتاژ نيز دريغ نمي كند.

ضدانقلاب در فضاي مجازي با هشتگ هاي گوناگون فراخوان مي دهد كه مثلا در هفت آبان مراسمي بنام «بزرگداشت كوروش بزرگ» در محل پاسارگاد برگزار خواهد شد.

بعد از گذشت هفت آبان، مي بينيم كه عكس هاي مراسم سال گذشته كه رسانه هاي داخلي خودمان براي اثبات كسادي بازار آنان منتشر كرده بودند حساب هاي كاربران ضدانقلاب را مزين كرده است و زيرنويس مي زنند و از انبوه شركت كنندگان در اين مراسم داد سخن مي رانند! و به گزارش رسانه هایشان مدعی شده اند که جمع کثیری از مناطق مختلف خود را به قبر كوروش رسانده اند و پچه و چه ... اما ضدانقلاب مانند همیشه در حالي مدعي حضور جمعيت انبوه می شود كه هيچ انعكاس قابل توجهي در فضاي مجازي نسبت به این موضوع دیده نشد!

دوستي مي گفت كه اين وطن پرستان ايراني، گاه ادعاهايي مي كنند كه مرغ پخته هم خنده اش مي گيرد. در تمامي عكس هاي تاريخي، تصويري كه از كوروش نشان داده مي شود، تصوير مردي است با كلاه و ريش انبوه. مرغ پخته آنجا وادار به خنده مي شود كه سينه چاكان كوروش در كنار قبر او شعار سر مي دهند كه «آزادي انديشه با ريش و پشم نمي شه!»

چند عكس منتشره از مراسم امسال در فضاي مجازي نيز كسادي بازار آنان را نشان مي داد. عكس ها و فيلم هاي منتشر شده در فضاي مجازي، نفرات پراكنده اي را در منطقه سعادت شهر در پنج كيلومتري پاسارگاد نشان مي دهد.

اين چند نفر در حالي كه شعار « نه ...، نه قزاق، مصدق روحت شاد» سر مي دادند، توسط نيروهاي امنيتي پراكنده شدند.

بنيادگرايان ناسيوناليست در ايران تلاش مي كنند تا ايران را با تعاريفي برگرفته از خارجيان معرفي كنند و كاربران فضاي مجازي با محور قرار دادن  این اندیشه سعي  دارند تا جمهوري اسلامي ايران را به سانسور تاريخ چند هزار ساله! كوروش متهم كنند.

این د در حالي است كه تجربه نشان داده است كه افكار ناسيوناليستي آريايي گرايي راه به جايي نخواهد برد.

علی صفاری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.