1397-07-17 14:58
1408
0
57664
یادداشت؛

جانمایه ای که باید برای جان کلام رهبر انقلاب بجوشد

جان كلامي که رهبر معظم انقلاب در سخنراني خود در”رزمايش اقتدار عاشورايي بسيجيان“ كه در استاديوم آزادي ايراد كردند و فرمودند:« جان كلام من در صحبت امروز عبارت است از: اول عظمت ایران، دوم اقتدار جمهوری اسلامی و سوم شكست ناپذیری ملت ایران»، جانمايه اي را نياز دارد كه بايد از دل ما بجوشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، مدتي است كه برخي ـ آگاهانه يا ناآگاهانه ـ سازهاي خود را طوري كوك مي كنند تا ثابت كنند كه نظام جمهوري اسلامي ايران، اين راه چهل ساله را به عبث پيموده است.

اینها با تلقين مي خواهند اذهان را به اين معطوف كنند كه بدليل سوء تدبيرهاي جمهوري اسلامي و در راس همه آنها رهبر انقلاب، فضايي از نااميدي و بدبيني، مردم و جامعه را فرا گرفته، و يا مي خواهند به جوانان ما القاء كنند كه انقلاب مختص همان زمان بود و براي دوره اي خاص كاركرد داشت! خلاصه كلام اينكه ميخواهند جوانان ما را از مسيري كه طي كرده ايم پشيمان و سرخورده كنند.

دشمن، همزمان دو جنگ را دارد پيش مي برد؛ جنگ اقتصادي كه معيشت مردم را نشانه گرفته و جنگ رسانه اي كه باورهاي مردم بخصوص جوانان را هدف قرار داده تا مردم را نسبت به وضع موجود نااميد، بدبين و دلسرد كند. جنگ نوع دوم، قطعاً كه كاراتر و تأثيرگذارتر است.

دشمن در اين چهل سال خيلي تلاش كرد تا مردم را عليه نظام نشان دهد اما موفق نشد. حال شرايط با گذشته كمي فرق كرده است. هم دشمن داخلي و هم دشمن خارجي بي وقفه در حال رصد كردن و تست واكنش هاي مردم نسبت به كمبودها و يا مشكلات اين قشرو آن قشر از جامعه هستند تا آنان را به خيابان ها بكشانند.

وقتي توانستند مردم را به خيابان ها بكشانند آنوقت است كه از مردم سوء استفاده ابزاري مي كنند. با اينكار، مي خواهند سيگنالي به آنسوي آب ارسال كنند كه : ببينيد، مردم مخالف اين نظام هستند!

حال از آن دسته از جوانان كه با تبليغات فضاي مجازي تحريك و تهييج شده و به خيابانها ريخته اند وقتي مي پرسيم شما  كه اين نظام را نفي مي كنيد چه چيزي مي خواهيد؟ چه چيزي را ميخواهيد جايگزين آن كنيد؟ مي گويند كه دنبال سقوط نظام هستيم، آزادي ميخواهيم، معيشت و كار ميخواهيم و ... خلاصه در خوشبينانه ترين شکل، به مريم رجوي مي رسند و بديل اين نظام را در خارج جستجو مي كنند. هيچوقت به مخيله آنها خطور نمي كند كه نظام جمهوري اسلامي آلونك و يا كاخي نيست كه به اين سادگي بلرزد، از خود نمي پرسند كه پس رمز ماندگاري اين نظام از براي چيست؟

هيچگاه به اين فكر نمي كنند كه نظام جمهوري اسلامي ايران يك جنگ هشت ساله را ـ كه تماماً قائم بخود و ايمانمان بود ـ پشت سر گذاشته است، و از ميان فتنه ها و كوران هاي متعددي عبور كرده است. مثال روز شايد مثال قابل فهمي باشد. برجام را با تمام فرود و فرازهايش پشت سر گذاشتيم اما به نقطه صفر رسيديم، دوران سخت تحريم ها را با موفقيت گذرانديم و تحريم هاي سخت تري نيز در راه است. ديديم كه خللي در نظام جمهوري اسلامي ايجاد نشد.  
فحواي سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامی در جمع بسيجيان اين بود كه وقايع را بايد ريشه اي تر بررسي كرد. مثلاً دشمن از ما چه ديده كه اينطوري برايمان رجز مي خواند تا دل جوانان ما خالي شود؟

جوانان ما چه چيزي را نديده اند كه دل هايشان استوار و محكم بماند؟ يك قلم، اغتشاشات دي ماه گذشته را دشمن آنقدر بزرگ مي كند تا كار نيروي خودي را نبينيم. و يا هر نگراني و نارسايي صنفي و معيشتي را آنقدر پر و بال مي دهد كه پنداري عنقريب نظام سقوط خواهد كرد! دشمن روي همين ها سوار مي شود.

نسل جوان همان چيزهايي را نديده است كه رهبرانقلاب در جمع بسيجيان عاشق يادآور شد؛ يعني عظمت، اقتدار و شكست ناپذيري جمهوري اسلامي. چنين سرمايه هايي را بايد ديد و به باور رسيد.

البته تبليغات دشمن بويژه در فضاي مجازي نيز مهم و تأثيرگذار است اما چرا بجاي ديدن داشته هاي خودمان، اسير تبليغات دشمن مي شويم؟

به عنوان مثال، منافقين تبليغ مي كنند و بيانيه مي دهند كه «وظيفه جوانان تشكيل هزار اشرف و كانون هاي شورشي است... اين كانون ها نقش هدايت و رهبري دارند». اين در حالي است كه جوانان ما چشمشان را به سرمايه هاي خودي كه براي حفظ ارزش هاي انقلاب در اختيار داريم مي بندند.

مقام معظم رهبري در قسمت ديگري از سخنان خود در گردهمايي”رزمايش اقتدارعاشورايي بسيجيان“ فرمودند: « امروز در حدود ده هزار هسته گروههای جهادی در سرتاسر كشور مشغولند كه اینها در واقع مژده آینده كشور اند، سرمایه عظیمی هستند برای آینده كشور».

در پايان، به سه توصيه راهبردي رهبري اشاره ميكنم كه جوانان بسيجي را مخاطب قرار دادند:

گام اول، احساس حضور دشمن و وجود دشمن است.
گام دوم، اعتماد به نفس و عزم بر ایستادگی است.
گام سوم، شناخت حوزه و عرصه تهاجم است.

به قلم علی صفاری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.