1397-06-21 08:45
1761
0
56889
بازخوانی بخشی از کتاب حماسه ایران ؛

روایتی از سوء استفاده برخی از عوامل سودجو برای فشار به مردم / زیاده خواهان بی منطق با هجوم به بازار مدیریت جنگ اقتصادی را سخت کرده اند

امروز شاهدیم ، برخی محتکرین ، زیاده خواهان و سود جویان بی منطق با هجوم به بازار و تشدید بحران ،  مدیریت جنگ اقتصادی را سخت می نمایند.

به گزارش گلستان ما؛ قاسم قندهاری فعال فرهنگی با بازخوانی کتاب حماسه ایران ( تاریخ هشت سال دفاع مقدس ، گردآوری مهرداد غفار زاده ) نوشت: آن چه در این ایام برای من دردناک تر است . سوء استفاده برخی عوامل سود جو از شرایط جنگی است ، عده ای دست به احتکار کالاها زده اند ، اجناس ،کمیاب شده است ، فشارهای اقتصادی کشورهای خارجی افزایش یافته و مردمی که مستقیما با جنگ درگیر نیستند ، از عوارض اقتصادی ناشی از آن رنج می برند ، دولت برای مقابله با مشکل کمبود ارزاق عمومی ، دست به ابتکاری زد که به موجب آن ، ارزاق عمومی برای مردم جیره بندی شد .

احتکار و گران فروشی از پدیده هایی بود که از نخستین روزهای جنگ به وجود آمد و دولت ، در ضمن دفاع از مرزها ، به مقابله ی جدی با این پدیده ی زشت برخاست.

(ستاد بسیج اقتصادی) ، با چاپ و توزیع کوپن، توزیع کالاهای اصلی و مورد نیاز مردم را در دست خود گرفت. (طرح سهمیه بندی و توزیع کالاهای ضروری) از اواخر آبان ماه مطرح شد و مردم در آذر ماه ، اولین سهمیه ی روغن نباتی ، پودر رختشویی و .... را دریافت کردند .

پس از آن کالاهایی دیگر مانند بنزین ، قند و شکر و ... نیز زیر پوشش این طرح قرار گرفت . هر کس، به اندازه ای که دولت برای او در نظر گرفته بود ، می توانست آن کالا را به قیمت ارزان و دولتی خریداری کند .

این بخشی از کتاب فوق است که یادآوری می نماید در شرایطی ویژه آن زمان کشور،  برخی سود جویان چگونه جنگ را برای هموطنان سخت تر می نمودن .

امروز نیز شاهدیم ، برخی محتکرین، زیاده خواهان و سود جویان بی منطق با هجوم به بازار و تشدید بحران ،  مدیریت جنگ اقتصادی را سخت می نمایند  و برخی زالو صفتان بی غیرت و بی انصاف اقتصادی و رسانه ای نیز ، آب به آسیاب دشمن می ریزند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.