1397-01-06 03:58
1138
0
51952
یادداشت؛

چشم‎هم‎چشمی بدترین نوع بیماری رایج که مرد و زن را تا مرز نابودی می‎کشاند

امروز درجامعه بشری بجای الگوی پیامبراکرم (ص)، الگوی مردمی گرفتند یعنی زندگانی شان را براساس نگاه ها و سخنان مردم میسازند و به آن عشق میورزند نمیدانند که با این الگو پذیری این چنین در اعمال کارهای زشت و قبیح و مورد سرزش فرو رفته اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، حجت الاسلام محمد بای فعال فرهنگی و اجتماعی شهرستان رامیان در یادداشتی نوشت: دین مبین اسلام براساس یک سری الگوهایی استوار است که این الگوها از طریق پیامبران الهی، خاصه پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و اهل بیت علیهم السلام که در قرآن پیامبراکرم (ص) را به عنوان الگویی مناسب و بهتر قرار داد.

ولقدلکم فی رسول الله اسوه حسنه《به یقین که پیامبر اکرم(ص)برای شما بهترین الگوه می باشد》 به جامعه بشری ابلاغ شد. امروز جامعه بشری متاسفانه آن ابلاغ را گم کرده به یکسری ابلاغ های اشتباه رو می آورند که اصلا جای پذیرش نیست.

امروز درجامعه بشری بجای الگوی پیامبراکرم (ص)، الگوی مردمی گرفتند یعنی زندگانی شان را براساس نگاه ها و سخنان مردم میسازند و به آن عشق میورزند نمیدانند که با این الگو پذیری این چنین در اعمال کارهای زشت و قبیح و مورد سرزش فرو رفته در صورتی که امام صادق علیه السلام دراین مورد در کتاب بهشت کافی صفحه ۷۱ میفرماید: دیدی مردم باهم هم چشمی میکنند به مردم بد اقتدا کردند.

ما فقط در کار خیر مسابقه داریم یعنی میتوانیم باهم، هم چشمی کنیم چون این کار احسنت هست که خداوند درقرآن کریم سوره بقره آیه ۱۴۸ میفرماید: فاستبقواالخیرات 《درکارخیر ازهم دیگر سبقت بگیرید》

متاسفانه امروزه در کارخیر از هم مسابقه نمیگیرند بلکه در امرهای نامشروع و کارهایی که امروز قبیح خوانده شده سبقت گرفتند این واقعا برای ماهایی که ادعای شیعه و پیرو اهل بیت علیهم السلام میکنیم اصلا مورد قبول نیست بلکه آبروی آنها را برده ایم ..

کمی دراین مورد فکر کنید تا مایه خوشحالی اهل بیت علیهم السلام بشویم ..

خداوند درقرآن کریم چشم هم چشمی را تعبیر به هلوع کرده هلوع از نظر معنای لغوی آنست که پرخواه و زیادخواه.

از امام صادق علیه السلام در مورد اینکه هلوع یعنی چه سوال شد امام صادق علیه السلام پاسخ داد که این کلمه رو ایات بعدتفسیرمیکنند اذا مسه الشر جزوعا واذا مسه الخیر منوعا 

وقتی شر و گرفتاری به او برسد بی تابی میکند و سر از گلایه و شکایت در می آورد و هنگامی که به او نعمت می رسد از دیگران باز داشته و ممانعت می کند و حق شخصی خود را می داند. 

و در ادامه می فرماید: الا المصلین مگرکسانیکه به خدامتصل باشند یعنی خیر وبد نزدخدا میبیندن در دنیا و نعمتهای مادی

با یک داستان مطلب را به پایان برسانم:

شخصی درمدرسه فیضه به آیت الله مظاهری گفت آقا خانه ی ما آفتاب گیر نیست دعاکنید خدا یک خانه آفتاب گیر به ما بده ایشان گفت سعدی یک بار ازخدا درخواست کرد خدایا به ما کفش بده وقتی دید که شخصی پا نداره گفت خدایا شکرت که پادارم 

امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه صفحه ۴۶۰ میفرماید: سعی کن تا میتوانید به زیر دست خودت در نعمتها نگاه کن به کسی که تو براو برتری داده شده ایی که این نوع نگاه ازابواب شکرالهی است .

موارد درمان چشم وهم چشمی:
۱)نشستن برسرسفرفقرا وغذا میل کردن 
۲)رفتن به عیادت مریضا 
۳)با ثروتمندان درحد صله ی رحم 
۴)رفتن به تشییع جنازه

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.