1396-09-23 10:01
1452
0
47791
تعارض دستور وزیر بهداشت با عمل رییس علوم پزشکی گلستان؛

خواسته «هاشمی» رعایت شایسته سالاری، عمل «فاضل» انتصاب سیاسیون افراطی

این روزها خبرهایی که از دانشگاه علوم پزشکی به گوش می رسد حاکی از این است بین آنچه وزیر بهداشت به رییس علوم پزشکی دستور داده با آنچه در عمل اتفاق می افتد تفاوت شایانی وجود دارد و این یعنی اولین تعارض و مخالفت با شعار اصلی دولت اعتدال.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجو سلام؛ تقریبا یک سال پیش در چنین روزهایی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان حکم خود را از وزیر بهداشت گرفت و دکتر هاشمی در متن حکم  وی چند نکته را به او یاداوری کرد ولی امروز احساس می شود با روندی که در دانشگاه علوم پزشکی  دیده می شود آن توصیه ها رو به فراموشی می رود.

دکتر هاشمی در توصیه شش گانه اش به دکتر فاضل به صراحت در دو بند از وی خواست تا با ارتقاء برنامه هاي جاري حوزه هاي بهداشتي، درماني، آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و دانشجويي و توجه به امر اعتدال، توانمندي و شايسته سالاري در انتصابات و تكريم اعضاي هيأت علمي و كاركنان حوزه سلامت بپردارد.

حال این پرسش به ذهن می رسد که رییس دانشگاه علوم پزشکی در این مدت برای تحقق خواسته وزیر چه کرده است؟

این روزها خبرهایی که  از دانشگاه علوم پزشکی به گوش می رسد نه تنها حاکی از این نیست که شایسته سالاری و اعتدال اجرا نمی شود بلکه میدان برای بروز و ظهور به افراد تندرو داده شده و این یعنی اولین تعارض و مخالفت با شعار اصلی دولت  اعتدال.

دانشجویان و جنبش های دانشجویی همواره در دانشگاهها به عنوان نیروهای مهم و اثر گدار مطرح بوده اند از اینرو  مسئولین دانشگاه باید تلاش کنند تا با مدیریت درست و منطقی از ظرفیت آنان به نفع پیشرفت کشور استفاده کنند .

حال معرفی شخصی به عنوان معاون فرهنگی دانشجویی با سوابق مدیریتی ضعیف که از قضا سابقه خوبی در مدیریت فضای دانشگاهی و دانشجویی ندارد چه سازگاری با شایسته سالاری  می تواند  داشته باشد که اتفاقا از تاکیدات وزیر  نیز می باشد؟!

معرفی فردی که سوء مدیریت و تندرویهایش در سابق موجب  اعتراض و اعتصاب دانشجویان شد چه پیامی برای دانشگاهیان دارد؟!

از دکتر فاضل به عنوان رییس دانشگاهی که با سلامت و جان مردم سر و کار دارذ انتظار می رود که محیط این دانشگاه را از برخوردها و رفتارهای سیاسی افراطی به دور نگه دارند و نگذارد حوزه بهداشت و در مان توسط تیغ تیز سیاست زدگان تندرو زخمی شود.

انتظار می رود تا دکتر فاضل با رعایت قانون اعتدال و منشور اخلاقی بتواند به وعده هایی که در حوزه سلامت  به مردم داده عمل کند نه اینکه با تصمیمات اشتباه در انتخاب معاونین خود هر روز با حاشیه جدید در محیط دانشگاه روبرو شود و به جای اینکه وقت خود را صرف وظیفه اصلی خود نمایند مجبور شود  به اعتصابات و حواشی که سیاسیون افراطی بوجود می آورند مشعول باشد و سپس در چشم بر هم زدنی به خود آید که ناگهان چقدر زود دیر شد و فرصت ها از دست رفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.