1396-09-04 19:34
1362
0
47010
یادداشت؛

ما را چه نیاز به اف۱۴!

در آستانه شکست کامل داعش و به گل نشستن کشتی سیاست های آمریکا،اسرائیل و عربستان سعودی در منطقه جنوب غرب آسیا، صدای مشکوک و مشترکی از سوی دولت هایی اروپایی و امریکا و نوچه های مزدور داخلیشان در ایران از لزوم مذاکره در مورد صنایع دفاعی به میان آمده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ این روزها در ایران و منطقه جنوب غرب آسیا مسائل مهمی رخ داده است اول: ماجرای زلزله کرمانشاه قلب ایرانیان را غمگین کرد و  دوم: خبر خوش شکست داعش و پیروزی مقاومت به گوش رسید  این دو مسئله هردو مهم و مورد توجه است و نیاز به بررسی جداگانه دارد اما یک مسئله در این میان مغفول ماند.

چند هفته پیش یادداشت(ضدامنیت ملی) روزنامه آرمان در مورد لزوم مذاکره در موضوع برنامه موشکی و همزمان موج سازی زیرپوستی جریان افراطی یکی از احزاب کشور در فضای مجازی در مورد بی فایدگی قدرت دفاعی لزوم بررسی کامل این اظهارات توسط مسولان دولتی و امنیتی و به راحتی گذر نکردن از این صداهای خائنانه را می طلبد.

 در اوایل انقلاب غرب زدگان عاشق آمریکا از بی فایده بودن جنگنده های اف۱۴ و پس دادن آن به امریکا سخن گفتند این صدا که اکنون نیز به گونه ای دیگر شنیده میشود اگر خائنانه نبود و از روی غفلت بود در صورت عدم هوشیاری مسولان و سران انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی عامل یک هزینه سنگین میشد چرا که بعد مدتی جنگی از سوی صدام به ایران تحمیل شد و نقش نیروی هوایی ارتش و جنگنده های آن در توازن قدرت نظامی ایران در جنگ موثر بود.

 حالا در آستانه شکست کامل داعش و به گل نشستن کشتی سیاست های آمریکا،اسرائیل و عربستان سعودی در منطقه جنوب غرب آسیا، صدای مشکوک و مشترکی از سوی دولت های اروپایی و امریکا و نوچه های مزدور داخلیشان در ایران از لزوم مذاکره در مورد صنایع دفاعی به میان آمده است.

 ضمن اینکه باید توجه داشت این هماهنگی از کجا آب می خورد باید با دقت این بازی سیاسی_رسانه ای با توجه به سابقه تاریخی آن در اوایل انقلاب زیر نظر داشت که چطور همزمان با شکست داعش و وق وق دیکتاتوری سعودی علیه ایران پروژه خطرناک برای خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران کلید خورده است!

 بعد از محدودیت در صنایع هسته ای و فضایی یکی دیگر از قدرت های استراتژیک ایران(قدرت موشکی) هدف قرار داده اند با توجه به عدم موفقیت در ماجرای برجام و ضمن اینکه هیچ‌تعهد و پیمان بین المللی ما را از توسعه برنامه موشکی منع نکرده بر چه اساس باید در مورد قدرت دفاعی خود مذاکره کنیم؟!

 تجربه تاریخی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس و عمل نکردن آمریکا و اروپا به تعهداتشان در ماجرای برجام و استفاده از تجارب دیگر کشورها نشان می دهد مذاکره موشکی اسم رمز خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران و زمینه آشوب جدید در منطقه است.

 آقایانی که امروز پیشنهاد مذاکره موشکی می دهند باید بدانند قدرت دیپلماسی موثر زمانی است که قدرت دفاعی نظامی  پشتوانه آن باشد همانطور که ناتو در اروپا و ارتش های روسیه و چین و آمریکا پشتوانه دیپلماسی و سیاست خارجی آنان هستند، نشستن شش قدرت جهانی پای میز مذاکره با آقای ظریف به واسطه اقتدار منطقه ای و بین المللی نشأت گرفته از قدرت دفاعی نظامی ایران بود که البته از این فرصت به خوبی استفاده نشد و‌توافق هسته ای(برجام) به عنوان یک تجربه تاریخی پرهزینه جای بحث بسیار دارد...

در آخر دول استکباری و نوچه های داخلیشان باید بدانند جمهوری اسلامی ایران به واسطه تدابیر حکیمانه فرماندهی کل قوا و هوشیاری فرماندهان نیروهای مسلح زیربار چنین نقشه مضحکی نخواهد رفت.

عرفان قدرتی نژاد/ تحلیگر و کارشناس ارشد حقوق

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.