1396-03-22 07:58
1087
0
40152
یادداشتی به قلم سیدمحسن طاهری؛

قرارگاه فلج مسئولان کشور در جنگ فرهنگی و اقتصادی/ سرباز حزب‌اللهی، آتش به اختیار اقدام کن

صدور فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری تاکیدی بود بر قرارگاه فلج و مختل مسئولان در جنگ فرهنگی و اقتصادی با دشمن که هر حزب‌اللهی با شنیدن این فرمان باید به میدان عمل بیاید.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، امام خامنه‌ای در دیدار دانشجویان فرمودند «من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً می‌گویم هر کدام کار کنید، مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار، البتّه در جنگ، قرارگاه مرکزی وجود دارد که دستور می‌دهد، امّا اگر چنانچه رابطه‌ی قرارگاه قطع شد یا قرارگاه عیبی پیدا کرد، اینجا فرمانده دستورِ آتش‌به‌اختیار می‌دهد»

گاهی اوقات انسان احساس می‌کند دستگاه‌های مرکزی فکر و فرهنگ و سیاست و مانند این‌ها دچار اختلال و دچار تعطیل هستند  واقعاً آدم گاهی اوقات احساس می‌کند. حال مثلاً فرض بفرمایید این‌ همه ما مسئله‌ی فرهنگی در کشور داریم، مسائل مهم که شاید من بتوانم ۱۰ مسئله‌ی اصلیِ فرهنگی را بشمارم که این‌ها دچار مشکل است، فرض کنید مسئله‌ی سینما، یک مسئله‌ی مهم است، یعنی مسئله‌ی فرهنگی مهمّی است که سینمای کشور چه جوری اداره می‌شود، از کجا پشتیبانی می‌شود «حالا پشتیبانی خارجی هم پیدا می‌کنند برای  فیلم‌ها» اداره‌ی هنر کشور و سینما که چیز کوچکی نیست، مثلاً فرض کنید ۱۰ مسئله‌ی این‌جوری می‌شود پیدا کرد، امّا ناگهان می‌بینید مثلًا فرض کنید اینکه فلان آهنگ قبل از افطار پخش بشود یا نشود، می‌شود مسئله‌ی اصلی، نامه‌نگاری می‌کنند! پیدا است که این دستگاه اختلال پیدا کرده که مسئله‌ی اصلی را از مسئله‌ی فرعی تشخیص نمی‌دهد.

و یک مسئله‌ی اصلاً بی‌اعتبارِ بی‌اهمّیّت فرعی را به‌عنوان یک مسئله‌ی اصلی، درشت می‌کنند. وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا جای همان آتش‌به‌اختیاری است که عرض کردم.

شاید بتوان گفت مساله‌ی «آتش‌به‌اختیار» بودن نیروهای مومن و انقلابی در بیانات امام خامنه‌ای، اشاره‌ای است به همان ‌مطلبی که امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه‌ی الهی سیاسی خود فرموده‌اند: اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهور و رؤسای جمهور ما بعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاه‌های خبری و مطبوعات و مجله‌ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات، مقالات، سخنرانی‌ها، کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه‌ی ما و همه‌ی مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود و مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور کردند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی کردند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند . خداوند تعالی مددکار همه باشد.

چند نکته:

حضرت امام خمینی(ره) این نکته را در وصیت‌نامه‌ی تاریخی خود به صورت مشروط مطرح فرموده‌اند:

مردم و جوانان حزب‌اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور کردند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی کردند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند.

تا به حال شاید کسی ادعا می‌کرد هنوز با چنین شرایطی روبه‌رو نشده‌ایم، ولی امام‌خامنه‌ای در بیانات اخیرشان راه را بر این بهانه‌ها بستند.

البتّه خطاب بنده در غیر از این جلسه به همه است، من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتبا می‌گویم: هر کدام کار کنید، مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار، البتّه در جنگ، قرارگاه مرکزی وجود دارد که دستور می‌دهد، اما اگر چنانچه رابطه‌ی قرارگاه قطع شد یا قرارگاه عیبی پیدا کرد، اینجا فرمانده دستورِ آتش‌به‌اختیار می‌دهد.

با توجه به این بیانات و نیز با عنایت به اتفاقات ضدفرهنگی غیرمنتظره‌ای همچون اجرای بی‌سروصدای سند ۲۰۳۰ و سرگرم کردن مردم به مقولات بی‌اهمیتی همچون ربنای فلان خواننده! آیا می‌توان دست روی دست گذاشت و همچنان منتظر دستگاه‌ها بود ؟!

شاید تا به‌حال استناد به فرمایش حضرت امام در وصیتنامه‌، مورد انتقاد قرار می‌گرفت که ما باید از ولی‌فقیه حاضر اطاعت کنیم نه از ولی‌فقیه فقید، البته پاسخ اول ما این بود که ولی‌فقیه حاضر نیز همواره ما را به پایبندی به وصیتنامه‌ی امام خمینی (ره) دستور می‌دادند، و بیانات اخیر معظم‌له اتمام حجتی آشکار بر این موضوع بود و می‌تواند پاسخ دوم به شمار آید.

ممکن است دشمنان بیرونی و لیبرال‌های غرب‌زده‌ی داخلی، مساله آتش به‌ اختیار بودن را نوعی بی‌قانونی و هرج‌و‌مرج قلمداد کنند ولی باید توجه داشت که آن‌چه در بیانات امامین امت آمده است، به معنای هرج‌ و مرج نیست، به این فرمایش رهبر معظم انقلاب دقت کنید:

«قانون را اهمیت بدهید. قانون - وقتی که با ساز و کار قانون اساسی پیش رفت - حتمیت و جزمیت پیدا می‌کند... اگر قانون نقص دارد، ضعف دارد و غلط است، عوض بشود، تا مادامی که قانون، قانون است، حتماً باید به آن عمل بشود و به آن اهمیت داده بشود.» (دوم شهریورماه 1387 دیدار هیئت دولت)

آتش‌به‌اختیار یعنی منتظر مسوولان و دستگاه‌ها نماندن، امربه‌معروف و نهی ‌از منکر وظیفه‌ همگانی است، تبلیغ ارزش‌ها و دفاع از آنها، صرفا وظیفه‌ی نهادهای فرهنگی نیست، مجری اقتصاد مقاومتی فقط دولتی‌ها نیستند، مردم نیز می‌توانند و باید در این مقولات ورود پیدا کنند‌.

افراد مغرضی که آتش‌به اختیار بودن حزب‌الله را تفسیر به‌ رای می‌کنند، می‌خواهند با یاوه‌گویی‌هایشان مانع از شکوفایی ظرفیت بی‌انتهای جوانان انقلابی شوند و به فسادانگیزی خود ادامه دهند. زهی خیال باطل!

نکته‌ی آخر اینکه با نشستن و دعا کردن و حتی با شعار دادن و انتقاد کردن، اتفاق زیادی نخواهد افتاد. حزب‌الله باید در عرصه باشد، حتی نباید تصور کرد که ما باید برای پیروزی در انتخابات‌های آینده برنامه‌ریزی کنیم و کارمان همین است و بس!

این تصور باطل است که ما تنها زمانی می‌توانیم نظام را به اهدافش نزدیک کنیم که مجلس و دولت در اختیار جریان انقلابی کشور باشد، مگر حزب‌الله وابسته به پست‌ و مقام است؟!

ما در خانه و خیابان، در مسجد و مدرسه، در هیئت ‌و کانون، در فضای مجازی و در همه‌ی عرصه‌هایی که در اختیار ماست و به برکت انقلاب اسلامی این عرصه‌ها افزایش یافته است، باید فعال باشیم و با خلاقیت، هم‌اندیشی، اندیشه‌ورزی، همکاری و همدلی و با توکل بر خدا و توسل به اولیایش، منویات نائب امام زمان (عج) را پیگیری کنیم و تحقق ببخشیم.

انشاالله.

حسبناالله و نعم‌الوکیل، نعم‌المولی و نعم‌النصیر.

========================

حجت‌الاسلام سید محسن طاهری مسئول مدرسه امام صادق (ع)گرگان

========================

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.