1396-03-21 10:11
1364
0
40121
به قلم یوسف مهقانی؛

برای سرداران و سربازان آشنای امام زمان(عج)

سرباز گمنام بقیة الله الاعظم، نمی بینمت، اما وجودت را مانند همان اکسیژن نادیدنی، گرانقدر میدانم.

یوسف مهقانی روزنامه نگار گلستانی به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی 17 خرداد مجلس شورای اسلامی و مرقد امام راحل در یادداشتی نوشت:

* برداشت یک

اوایل ساعات اداری چهارشنبه، برایم پیام امد، مگر در مجلس شورای اسلامی چه خبر است؟
نوشتم ؛ نمیدانم،،مگر چه میخواهد باشد ؟!
هجوم چند تروریسم و.....الباقی خبر را که همه می‌می‌دانند

* برداشت دو

سالانه در حدود 26000 شهاب سنگ بر جو زمین حمله می کنند. 

فقط سقوط 5 تا 6 مورد مستقیما" مشاهده ویا منجر به خسارت می شود.

مزید اطلاع اضافه نمایم سرعت نسبی آنها گاه به 70 کیلومتر در ثانیه که تقریبا" 40 برابر سرعت صوت بوده، می رسد. ۱

به این مطلب هم با تأمل توجه کنید.

شهاب سنگی در محلی که اکنون شبه جزیره یوکاتان (در آمریکای مرکزی که شامل بخشی از مکزیک و کشورهای بلیز و گوآتمالا، در دریای کارائیب) نامیده می شود، با سطح زمین برخورد کرد ودهانه بزرگی به قطر ۱۸۰ کیلومتر پدید آورد. ۲

* برداشت سه

فضای مجازی مملو مطالب و صحنه های چندش آوری در سوریه، عراق، یمن، سومالی، شرق آسیا، آفریقا، از دژخیمی از نسل آدمیزاد به نام وهابیت، شده است.

آتش زدن امنیت و قطعه قطعه کردن و بریدن سر و تجاوز وکشتار اعم از زنان و کودکان معصوم، در ابعاد گسترده توسط آدمیت نمایان، بدل به یک تراژدی طبیعی شده است.

اسف انگیز تر، سکوت ددمنشانه دول دمکراسی خواه است که گاه برای از بین رفتن چند درخت و بوته و حیوان، کوهی از خبر ساخته و برابر این فجایع عظیم سکوت بی رحمانیه اختیار میکنند. 

بزعم نگارنده سکوت ددمنشانه، زرسالاران اتفاق جدید نبوده ایت.

در جنگ هشت ساله، تجاوز بالکان، فجایع تجاوز آمریکا به عراق وافغانستان، فجایع سومالی، فجایع نیجریه، فجایع برمه، فجایع سوریه و یمن و....، همیشه اینگونه بوده و بازهم همینگونه خواهد بود.

گویی لاجرم کاسه عیش اشرافیت اروپا و آمریکا از ریختن خون مظلومان پر میشود.

* برداشت چهارم

« اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند.» ۳

تصور نمایید اگر قرار بود سخنان آن متوفی، شکل عمل بخودش میگرفت چه اتفاقی هولناک قرار بود وطن را فرا گیرد.؟!

البته حضرت آقا در پاسخ افاضات بدون وزن اینچنینی فرمودند:

« اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست.این حرف اگر از روی آگاهی باشد، خیانت است» ۴

از افکار بیان شده پیش تر آنچنانی، اینچنینی بنام کرباسچی که در سخنرانی خود در کمپین تبلیغاتی حسن روحانی در اصفهان با زیر سوال بردن سیاست های دفاعی ایران در سوریه، مدعی می‌شود « برای آرامش دراین کشور نیازی به جنگ نبوده و نیست و می توان با قدرت دیپلماسی مسائل سوریه را حل و فصل کرد» ۵

آش دست پخت احزاب سازندگی نما، آنقدر تهوع آور شده که حتی صدای بی بی سی انگلیس را هم درآورد.

علی علیزاده کارشناس شبکه بی بی سی در صفحه توییتر خود نوشت:

١- دیپلماسی بدون پشتوانه قدرت واقعی و نظامی، دروغی بیش نیست آقای کرباسچی!

2. دیپلماسی نرم افزارست، مکمل قدرت سخت، نه جایگزین آن. بزرگنمایی قدرت دیپلماسی، تقدیسش به مثابه گاو سامری، صراحتا افسانه‌پردازیست و پوپولیسم.

۳- تا تغییر توازن قوای نظامی به نفع دولت سوریه، ایران را به مذاکرات جهانی راه ندادند تا از دیپلماسی استفاده کند».

* برداشت پنج

سخنان کرباسچی و پیشین آن را بگذارید در یک کفه و در کفه دیگر سخنان یک سوپر استار سینمایی، درباره نهضت مقاومت و شهدای حرم را درکفه دیگر ترازو مورد بازخوانی قرار میدهیم

محمدرضا گلزار، در گفتگو با تی‌وی پلاس درباره مدافعین حرم میگوید « مدافعین حرم بسیار آدمهای عزیز هستند برای من.

خیلی از مردم نمی‌دانند این چیزها را، من هم شاید اطلاعاتم کافی نباشد اما این عزیزان اگر آنجا نجنگند می‌آیند(داعش) لب مرز و بعد می‌آیند تو(داخل ایران)

گلزار اضافه می‌کند :..... این عزیزان اگر آن‌جا نجنگند باید بروند لب مرز بجنگند. 

ما حالا با کمک سوریه و اینها داریم آنجا می‌جنگیم که نیایند تو.(داخل ایران)

.... الان بگویید دم مرز جنگ است چند تامون میریم؟ بسم‌الله. آقایان توی اینترنت، پاشیم برویم ببینیم چه کسی می‌رود می‌جنگد؟» ۶

چه چیزی را محمدرضا گلزار با چشمهای ریز رنگی اش! توانست ببیند و امثال کرباسچی و....با عینک و دهها خروار منم منم دانش و تحلیل و دکترین سیاسی عاجز از درکش شدند؟!

نگارنده مطلع نیست امثال کرباسچی سابقه شنوایی پرده گوششان، نسبت به صدای گلوله چگونه بوده یا اینکه از استشمام بوی باروت سرگیجه میگیرند یا نه.؟!

اما میدانم لایه سنگینی از نسیان بر احوالات روحانی آنان سایه افکنده است که زرق وبرق دنیا، اینچنین آنان را به پوپولیسم کشانده است!.

* برداشت شش

وقتی کلیپ دقایقی هراسان شدن هموطنانم که خوفناک از دیوانگی های چند وهابی در میدان بهارستان، اینسوی و آنسوی می‌دویدند را با قلبی محزون مشاهده میکردم، حتی آرزو ننموده ورثه و خانواده کرباسچی آنجا بوده و آن صحنه های دلهره آور را نظاره گر بودند.

ولو برای اثبات حقانیت، اینچنین آرزو نمودن، تعدی به حق دیگران (خانواده) بوده و گناه کسی را در پای کسی دیگر نوشتن، هبچگاه باور حقیقت طلبان معتقد به مبانی نظام نبوده و نیست.

دقیقا نمی‌دانم امثال وی، چگونه میخاستند «زنگی مست مسلح به شمشیر عریان را »، پای میز مذاکره و پذیرش گفتگو بکشانند.؟!

خوشبینانه تصور میکنیم از این دست اشخاص، انشالله! بی غرض تحلیل ارایه داده، که آرزو داشته، می‌توانند با گفتگو، کفتار صفت را از موضع وحشی‌گری اش پایین آورند.

در این صورت باید گفت :«تو رسم ادب، باهم کیش خود، پیاده کن، آباد ساختن دنیا به پیشکش»،

باید متذکر شد بیان هر ادبیاتی که دور از موضع نظام و رهبری معظم انقلاب باشد، بی گمان موجب شادی رسانه های صهیونیستی، وهابی قرار خواهد گرفت.

تا آنجایی که توهم تلقی مدیریت دوگانه، در حاکمیت جمهوری اسلامی را در آنها تقویت نموده و در این رابطه، سابقه نشان داده آنکه با بقیة السیف اولی الامر (س) در افتاد، برافتاد.

خوب است بار دیگر جمله قدیمی از رهبر فرزانه انقلاب، در پاسخ به مخاطبان مقصود این قلم منتشر نمایم.

«هر آدم عاقلي تا ديد دشمن دارد برايش كف مي زند، بايد به فكر فرو برود و بگويد من چه غلطي كردم؛ من چه كار كردم كه دشمن دارد براي من كف مي زند.

بايد به خود بيايد. اين مايه غصه است كه بعضي از كف زدن دشمن خوششان مي آيد! 

اگر بازیکن ما در ميدان فوتبال، اشتباهاً به دروازه خودش گل بزند، چه كسي در آن ميدان كف خواهد زد؟ 

طرفداران تيم مقابل و مخالف. 

حالا شما وقتي كه مي بيني دشمن دارد برايت كف مي زند، بايد بفهمي كه به دروازه خودي گل زده اي! ببين چرا زدي؟ ببين چرا كردي؟ ببين چه اشتباهي كرده اي؟ ۷

اساسا آیا می‌توان پذیرفت این دسته مسامحه طلب و امثالهم، عقبه شیطانی این جریان را ندیدند؟!

برای کسانیکه شعار میدادند میخواستند «سایه جنگ را از سر ملت کوتاه نمایند» آرزوی عاقبت بخیر نمودن از منظر صلاح است لیک خوبست بدانند « تاکنون از صدر اسلام، گذر تاریخ نشان داده که با کوتاه آمدن، هیچ جاده ایی کوتاه نشده است».!

* برداشت نهایی

پاسدار سبز پوش دست از جان شسته من، اهمیت حضور تورا در صفوف راست قلمتان مدافعین حرم، به اندازه اهمیت اتمسفر در مقابل تهاجم شهاب سنگ ها، درک می‌کنم.

سرباز گمنام بقیة الله الاعظم، نمی بینمت، اما وجودت را مانند همان اکسیژن نادیدنی، گرانقدر میدانم.

پاسدار دست از سر وجان شسته من؛ در این زمانه نفس‌گیر که تیر وترکش ارتجاع وهابیت و صهیونیزم بین الملل، از روبرو داغی بر پیکره تو میگذارد، شرمنده ام، «غضنفرهای داخلی» تلخ کام و زهرآگین، به سود جویی و ماجراجویی متهم​ت کرده و بر پشتت، زخم های عمیق می‌نهند.

صاحب این قلم معتقد است، ریختن خون شهدای مظلوم ترور با زبان روزه، دلهای ایرانیان را غمگین نمود لاکن درخت سترگ جمهوری اسلامی،برای حفظ وحدت و بالندگی نیازمند این ایثارگری است که دیروز سند لیاقتش را به نام گلگون کفنان هشت سال عرصه عشق و بعد آن به نام امثال صیاد شیرازی و‌کاظمی و طهرانی مقدم ها و دانشمندان هسته ایی دادند و امروز نوبت این عزیزان بوده و «خوش آنکه نوبت بر امثال من و ما رسد این بخت که ای مرغ همای شهادت، کی شوی تو رام ما ».

سلام و درود خدا بر شما و همه بندگان منصف الهی

فعتبروا یا اولی الا بصار

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.