1396-03-01 16:36
1690
1
39328
یادداشت؛

6 نکته کمتر شنیده شده انتخاباتی

انتخاب آقا حسن روحانی در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، زمینه محاکمه سران فتنه را هموارتر نمود، چرا که حرف اصلی سران فتنه و کلید واژه هرج مرج های سال 88، گفتمان " تقلب" بود. با روی کار آمدن دولت یازدهم، "توهم تقلب" در میان افراد حامی سران فتنه بسیار کاهش یافت و انتخاب حسن روحانی درسال مزید بر علت شد که این مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین میکنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ سوت پایان انتخابات سال 96 هم به صدا درآمد؛ اکثر تحلیلگران علل پیروزی و یا شکست نامزدها را مورد نقد و بررسی قرار میدهند، اما فارغ از این تحلیل ها باید گفت که اگر با نگاهی کلان به انتخابات 96 بپردازیم متوجه نکات زیر می شویم:

1- شاید برای همه تعجب آمیز بود که تمام رسانه های بیگانه که در طول 39 سال به بوق ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی می کوبیدند، چگونه به یکباره رنگ عوض کردند و تمام قد از عملکرد دولت جمهوری اسلامی دفاع کردند و نوشتند که این دولت بسیار دستاوردهای زیادی را به همراه داشته است. فارق از اینکه چرا این رسانه ها از عملکرد دولت فعلی حمایت میکردند، با نگاهی کلان می توان متوجه شد که تمام سردمداران رسانه های بیگانه هم، به مشروعیت نظام و پیشرفت جمهوری اسلامی اعتراف نمودند؛ هر چند هدف آنها روی کار آمدن دولت روحانی بود اما نا خودآگاه مهر تائیدی بر مقبولیت، مشروعیت و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران زدند.

2-رسانه های بیگانه ای که پیش از این مدام مخابره میکردند که در ایران انتخابات آزاد و دموکراسی و ازادی وجود ندارد، با حضور و مشارکت حداکثری مردم نتوانستند این موضوع را کتمان کنند و همگی معترف شدند که نظام جمهوری اسلامی یکی از قدرتمند ترین و ازاد ترین کشور در دنیا است.

3- رسانه های بیگانه با بی تدبیری خود، درحال خوشحالی هستند که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است اما، نمیدانند که همین حمایت، بسیاری از زوایای پنهان را برای مردم روشن نمود.

4- شاید کمی عجیب به نظر برسد اما به نظر نگارنده انتخاب آقا حسن روحانی در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، زمینه محاکمه سران فتنه را هموارتر نمود، چرا که حرف اصلی سران فتنه و کلید واژه هرج مرج های سال 88، گفتمان " تقلب" بود. با روی کار آمدن دولت یازدهم، "توهم تقلب" در میان افراد حامی سران فتنه بسیار کاهش یافت و انتخاب حسن روحانی درسال مزید بر علت شد که این مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین میکنند و به رقم تخلفاتی که در انتخابات اخیر رخ داد، تقلبی صورت نگرفته است و سران فتنه دروغی بزرگ را برای حامیان خود سرهم کرده بودند.مهر تائید این نظریه رشد چشمگیر آرای مردم در انتخابات اخیر است.

5- در سال 92 جمع آرای آقایان سعید جلیلی، قالیباف حدود 10 میلیون رای بود. اما در سال96 با توجه به کناره گیری آقای قالیباف جمع آرای آقایای رئیسی، نزدیک به 16 میلیون رسیده است. آن چیزی که مشخص است رای به آقای جلیلی در سال 92و رای به آقای رئیسی رای به گفتمان انقلاب اسلامی است، و با نگاهی گذرا می توان متوجه شد این آرا با رشد 6 میلیونی همراه بوده است. این در حالی است که دولت فعلی و رسانه های بسیار زیادی برای تخریب این گفتمان شبانه روز تلاش می کردند.

6- با نگاهی گذرا به انتخابات ادوار گذشته، پی میبریم که آرای رقیبان دولت هایی که برای چهار سال دوم انتخاب شدند.هیچگاه به عدد16 میلیون نرسیده است. در سال 88 میر حسین موسوی13 میلیون رای،در سال 80 احمد توکلی با 4 میلیون رای، در سال 72 باز هم احمد توکلی حدود 4 میلیون رای و در سال 64 محمود کاشانی و عسگر اولادی در مجموع 1 نیم میلیون رای را کسب کردند. اینکه دولت فعلی با 16 میلیون رای مخالف روی کار امده است،امری بی سابقه بوده است و طبیعتا سطح نارضایتی مردم را از دولت فعلی میرساند

حسن عبدالصمد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

behnia

سال 92 آقایان رصایی و ولایتی رو فراموش کردینکه در مجموع میشه 16 میلیوندرضمن اگز در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم وعده سه برابری پول بدن خیلی ها رای میدندر ضمن آقای روحانی دور اول 18 میلیون رای داشتن و این دوره 24 میلیون پس مردم خیلی از ایشون راضی بودن و دنبال آشتی با دنیا هستن نه گفتمان انقلاب اسلامی

0
0
پاسخ
1396-03-01 20:49

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.