1396-01-07 18:02
1389
0
37110
یادداشتی به قلم محسن رایجی؛

انقلابی کیست؟/ چه کسانی انقلابی بودن را خاری در چشم زندگی می دانند؟!

یکی از توجیهات مخالفان انقلابی گری این است که انقلابی بودن، اقتضای زمانه خاصی بوده و الان باید در یک وضعیت دیگری باشیم و بهتر است که هیچکس انقلابی نباشد!

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ محسن رایجی، فعال فرهنگی و اجتماعی استان گلستان در یادداشتی به  شرح زیر آورده است:

فرهنگ دینی مردم ایران، زمینه ساز انقلابی بود که تحولی عمیق در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایران ایجاد کرد. همین فرهنگ بود که توانست بر سبک زندگی مردم تأثیری شگرف بگذارد و یک نوع سبک زندگی انقلابی را شکل دهد.

پافشاری بر حفظ اصول و ارزشهای دینی و انقلابی، استقلال و امنیت کشور و مقاومت جانانه در مقابل زیاده خواهی قدرت های مستکبر از ویژگی های زندگی انقلابی است.

شکی نیست که تداوم حرکت توفنده انقلاب اسلامی تا رسیدن به اهداف و آرمان های متعالی نیز مستلزم حفظ همین روحیه انقلابی نزد ملت و دولتمردان و مسئولان است.

انقلابی بودن و روحیه جهادی داشتن، آثار و برکات زیادی دارد که مهم ترین این آثار در ابعاد فرهنگی و اجتماعی متجلی می شود.

برای یک انقلابی واقعی، گذشتن از جان و مال، مقام و موقعیت، همسر و فرزند و ... در راه تحقق اهداف و آرمانهایش نه تنها اقدامی سخت تلقی نمی شود بلکه وظیفه ای مقدس شناخته می شود.

فرد انقلابی، انسانی است عارف و از خود گذشته که تپش قلبش برای جامعه است و جاری بودن این روحیه  در میان آحاد ملت ایران یک امتیاز و سرمایه بی بدیل و قابل احترام به شمار می آید.

داشتن چنین اعتقاد و روحیه ای به عنوان یک اصل مهم و سرنوشت ساز، اعمال و رفتار انقلابیون را تحت تاثیر قرار می دهد و آنان را برای ایفای نقش تعیین کننده در تحولات کشور آماده می سازد.

یک انقلابی هیچگاه از فدا کردن آرامش و آسایش خود برای حفظ امنیت و آرامش کشور جامعه دریغ نمی کند. شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس نمونه عینی انقلابی گری محسوب می شوند.

از این رو برای ایثار و فداکاری یک انقلابی نمی توان حد و مرزی متصور بود.

او حاضر است مهم ترین داشته هایش را فدای سعادت جامعه نماید حتی اگر این داشته، زندگی و همه وجودش باشد.

یکی دیگر از آثار انقلابیگری و داشتن روحیه جهادی، کار برای خدا و جلب رضایت او از طریق خدمت به بندگانش است. انسانی که چنین روحیه ای دارد در گمنامی و خلوت به آنچه که تکلیف می داند عمل می کند و نگاهش همواره به سوی منافع جامعه است نه منافع خود و وابستگانش و یا حزب و گروهش.

انسانی که روحیه انقلابی و مدیریت جهادی دارد اجازه نمی دهد که نفسانیت‌ لجام گسیخته بر عقل و عملش تسلط یابد. چنین فردی هیچگاه سوار اسب سرکش قدرت طلبی و خودخواهی نمی شود و درصدد حذف دیگران به هر قیمت ممکن بر نمی آید.

روحیه جهادی داشتن، انسان را فوق العاده فرز و فعال می‌ کند و او را برای انجام کارهای بزرگ آماده می سازد. کار و همت مضاعف داشتن یکی از اوصاف مدیریت جهادی است و انسان انقلابی در هر مقام و موقعیتی که باشد، فردی با اراده جدی، پرتلاش و بلندهمت است و می تواند گره های بزرگ و باز نشدنی را با توجه به روحیه جهادی خود باز کند.

جدی بودن و سخت کوش بودن و به تعبیری انقلابی بودن، نیاز امروز و هر روز مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است تا امکانات محدود را به بهترین و مناسب ترین شیوه بکار گیرند.

یقینا بخاطر همین خصوصیات  است که دشمنان عزت و سربلندی ایران اسلامی تمام سعی و تلاش خود را معطوف به حذف و یا کمرنگ نمودن روحیه انقلابی و جهادی کرده اند.

برخی ها نیز در داخل با تئوری‌ها و توجیه‌های مختلف مشغول تکمیل کردن پازل دشمنان در این مورد هستند.

آنها در تلاشند تا روحیه«انقلابی بودن» را در تاریخ دفن کنند. بعضی‌ها هم دچار توهم شده و اعلام می کنند که این نوع تفکر خود به‌ خود در حال دفن شدن است و برای ایام بعد از آن، توطئه و دسیسه می چینند.

یکی از توجیهات آنان این است که انقلابی بودن، اقتضای زمانه خاصی بوده و الان باید در یک وضعیت دیگری باشیم و بهتر است که هیچکس انقلابی نباشد! این عده طوری حرف می زنند که انگار انقلابی بودن با زندگی کردن منافات دارد! انگار انقلابی بودن با قانونمند بودن منافات داشته و سبب عقب ماندگی می شود! طوری تحلیل می کنند که گویا زندگی تعریف تثبیت شده‌ای دارد و انقلابی بودن، یک مزاحم و یک خار به تداوم زندگی است!

در هر کجا کم و کاستی مشاهده می شود، به روشنی می توان رد پای دور شدن از روحیه انقلابی و مدیریت جهادی را مشاهده کرد.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

به قلم محسن رایجی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.