1398-04-26 12:37
8412
12
64402
وفایی در گفت و گو با گلستان ما :

برای رونق تولید نیاز به تحول اساسی در سیستم بانکی است / رونق مسکن و خدمات در اولویت مسئولان باشد / سهم رامیان و آزادشهر از اعتبارات ملی و استانی ارتقا یابد

مدیر کل سابق صنعت ، معدن و تجارت گلستان برای مهار تورم و رونق تولید،فعال سازی بخش مسکن را موثرترین والویت شماره یک  دانست و گفت: با فعال شدن این بخش صدها صنعت و شغل مرتبط فعال وبخش مهمی از نقدینگی موجود  به سمت تولید مسکن هدایت میشود.

به گزارش ما ؛ "یدالله وفایی" مدیر کل سابق صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد : در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به نام "رونق تولید" نامگذاری شده همه باید تلاش کنیم که این بخش مهم اقتصادی فعال شود .امروزها حال و روز تولید در بخش های مختلف اعم از صنعت و کشاورزی و ... خوب نیست وتولید کنندگان بامشکدات عدیده ای مواجه اند .

وفایی افزود : تهیه مواد اولیه ونهاده هابرای واحدهای تولیدی با چالش جدی مواجه شده و بین قیمت نهاده ها و قیمت محصول تناسب معقولی وجود ندارد ،برای مثال در مقابل افزایش قیمت چندبرابری نهاده ها، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی رشد مناسبی را نداشته و لازم است دولت در این زمینه فکر اساسی کند وگرنه سطح زیر کشت محصولات اساسی نظیر گندم ، جو، دانه های روغنی وامثالهم با کاهش شدید مواجه خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد ، بیان داشت: اصلاح نرخ خرید قبل از فصل کاشت می تواند به کشاورزان انگیزه داده و منجر به افزایش سطح زیر کشت شود .

تورم موجود حوزه تولید را زمینگیر کرده است

این مدیر سابق حوزه اقتصادی استانداری گلستان گریزی به مسائل بانکی زد و افزود : همه ساله وام های واحدهای تولیدی تمدید و اعلام می شود  که فلان میزان اعتبار به بخش تولید داده شده اما این نوع اقدامات به تنهایی نمی تواند  مشکلات تولید کنندگان را مرتفع کند ، تورم موجود باعث شده واحدهای تولیدی به شدت در تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه شده وبرای حل این معضل  نیاز به تخصیص حجمی از نقدینگی متناسب با تورم به واحدهای تولیدی با شرایط سهل و آسان وسریع داردتا تولید رونق بگیرد .

وفایی اضافه کرد : سیستم بانکی کشور با عملکردی سوال برانگیز در بخش های مختلف اقتصادی مشکلات عدیده ای ایجاد نموده ، عبور حجم نقدینگی کشور از عدد 2000هزار میلیارد تومان در ایجاد این تورم نقش غیر قابل انکاری دارد ، وظیفه متولیان امور و دولتمردانست که برای این نقدینگی افسارگسیخته فکر عاجلی بیندیشند .

 باید آستین ها را بالا زد و جهادی کار کرد

وی برای مهار تورم و رونق تولید ،بخش مسکن را تاثیر گذار دانست و اشاره کرد: با فعال شدن بخش تولید مسکن ،صدها صنعت و شغل مرتبط ایجاد وفعال و نقدینگی موجود  به سمت تولید مسکن  که نیازجامعه هست میرودوبه تبع آن موجب رونق سایر بخش های اقتصادی خواهد شد .

3005

وی بااشاره به مسائل حوزه شهرستانهای ازادشهر ورامیان اظهارداشت: بیکاری در استان و شهرستانهای محرومی چون رامیان و آزادشهر را بالاست ولی  صرفا با بیان بالابودن نرخ بیکاری توسط افراد مشکلی حل نمی شود ،  بایدبرای حل این پدیده شوم که همه خانواده ها راتحت الشعاع قرار داده چاره اساسی اندیشیده شده و در وهله اول افزایش سهم استان از اعتبارات ملی بویژه صندوق توسعه ملی و به تبع آن سهم این دو شهرستان از اعتبارات ملی و استانی به ویژه در بخش تسهیلات روستایی می تواند به کاهش نرخ بیکاری کمک کند .

مدیر کل سابق صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان خاطرنشان کرد: گردشگری منطقه با توجه به شرایط جغرافیایی یک ظرفیت فوق العاده ای است که با بهره گیری صحیح از همه امکانات می توان قسمتی از معضل بیکاری را حل نمود.

کشت گیاهان دارویی فرصتی برای توسعه پایدار

وفایی به  کاشتت گیاهان دارویی در این منطقه اشاره کرد و تصریح داشت : کشت زعفران وگیاهان دارویی فرصت بسیار خوبی است که می تواند به ایجاد اشتغال پایدار کمک کند .

وی گفت : ایجادکسب وکارهای جدید با استفاده ازتجارت الکترونیک و اینترنت و می تواند به اشتغال و رونق منطقه کمک کند.

وی به سوددهی بخش خدمات هم اشاره کرد و گفت : بخش خدمات امروزه به عنوان یک اولویت کاری اشتغال زا در تمام دنیا دیده شده وماهم ضرورت دارد  به این بخش بصورت ویژه در راه اندازی کسب وکار نگاه کنیم زیرا سرمایه اولیه برای راه اندازی یک کسب وکار خدماتی در مقایسه بایک کسب وکار صنعتی بسیار کم تر است، لذا  اگر قرار است با پدیده بیکاری مقابله کنیم ضرورت دارد از ظرفیت بخش خدمات بیشتر استفاده نماییم .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسام میرباذل

درود بر دکتر وفایی، خادم صنعت گران وتولید کنندگان

0
0
پاسخ
1398-04-25 18:36
کارمند صنعت

جناب دکتر وفایی خاطرات خوش مدیریت جهادی و صادقانه شما به پرسنل وصنعت گران را فراموش نخواهیم کرد.

0
0
پاسخ
1398-04-26 05:13
سمیعی

درود بر دکتر وفائی،خدمت شما به مردم رامیان در طی۴سال ،با کارنامه ۴۰ساله این فعلی ها برابری میکرد.

0
0
پاسخ
1398-04-26 06:10
نوروزی

مشتاقانه منتظر حضور گرم شما در انتخابات مجلس هستیم.

0
0
پاسخ
1398-04-26 07:43
داوود

سلامواقعا تورم و گرانی کمر مردم رو شکسته باید یه فکری بحالش بشه

0
0
پاسخ
1398-04-26 08:20
سلیمی

ناجی منطقه دوست داریم

0
0
پاسخ
1398-04-26 10:40
رضا لطیفی

الحق که دکتر همیشه با این روحیه مردمی ، تمام دغدغه اش حل مشکلات و معضلات مردم بوده، بی منت اونم.

0
0
پاسخ
1398-04-26 16:41
مهدی بیانی

درود بر جناب دکتر وفایی عزیز؛ واقعا مردم و جامعه به امثال شما جهت بهبود شرایط نیازمند هستند, لطفا به فکر مردم و مرتفع کردن مشکلات باشید, هرچند به ما ثابت شده که حضرتعالی همیشه دغدغه مردم و منطقه رو دارید, ان شالله خدوند مثل همیشه توفیق خدمت رو به شما عنایت فرماید.

0
0
پاسخ
1398-04-26 18:13
حسین

ناجی منطقه؛اینروزها بیشتر از همیشه مردم بهت نیاز دارن و البته قدرتو بیشتر میدونن...ان شالله با حمایت همه جانبه مردم و قدم گذاشتن به بهارستان، با اتکا به تواناییهای منحصر به فردتون، تحول اقتصادی و رفع مشکل بیکاری منطقه و حتی استان رو شاهد باشیم. چیزی که از نمایندگان گذشته منطقه هیچوقت ندیدیم و حسرت به دل موندیم

0
0
پاسخ
1398-04-26 18:21
وحید

جناب آقای دکتر وفائی از جمله مدیرانی بوده که همیشه در هر حوزه ای که مشغول به خدمت بوده بهترین بوده است . ایشان صرفا ناطق نبوده بلکه عملگر هم است.

0
0
پاسخ
1398-04-30 07:10

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.