1397-05-25 04:27
4196
0
56092
گفتگو با فعال رسانه‌ای گستان:

پس از فتنه ۸۸ وارد عرصه رسانه شدم/ دروغ‌های برخی مسؤولان آزار دهنده است

فعال رسانه‌ای استان گستان گفت: زمانی که زلزله می‌آید همه فرار می‌کنند و ما به سمت موبایل و سیستم می‌رویم تا کار کنیم‌ این ماهیت خبرنگار است و امیدواریم آن چیزی که شایسته خبرنگاران است به حقشان برسند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس؛ کمتر برنامه‌ای است که برای شهدا باشد و مرد کوتاه‌قامت و بلندهمت رسانه استان گلستان «هادی عرب» که در بین خبرنگاران به عمار ولایت معروف است را برای پوشش آن حضور نداشته باشد.

جوان ۳۴ ساله که با دوربین و قلم خود همواره تلاش کرده که گفتمان رهبر انقلاب اسلامی بر روی زمین نماند و در جامعه عکاس و خبرنگار در این مسیر پرتلاش بوده است‌، با دعوت از این خبرنگار انقلابی و پر همت گلستانی در خبرگزاری فارس گفتگو کنیم.

فارس: خودتان را معرفی کنید؟

عرب: هادی عرب هستم، ۳۴ ساله متولد روستای سرکلاته دیپلم کامپیوتر دارم و فارغ‌التحصیل دبیرستان شاهد گرگان هستم.

فارس: فعالیت رسانه‌‌ای خود را از چه زمانی آغاز کردید؟

عرب: با وبلاگ عمار ولایت از سال ۱۳۸۸ دست‌به‌قلم شدم و بعد از فتنه سال ۱۳۸۸ با ندای رهبر انقلاب که فرمودند عمارها کجا هستند و با توجه به اینکه جامعه نیاز به بصیرت داشت وارد عرصه خبری شدم.

در وصف اهمیت فعالیت در حوزه مجازی همان بس که رهبر انقلاب فرمودند که اگر رهبر نبودم قطعاً مدیریت فضای مجازی کشور را بر عهده می‌گرفتم و با این روحیه از سال ۱۳۸۸ فعالیت کردم و در سال ۱۳۹۳ در سایت گلستان ۲۴ به فعالیت عرصه رسانه‌ای پرداختم.

فارس: فعالیت رسانه‌ای شما در چه بخش‌هایی است؟

عرب: فعالیتم را با عکس‌های خبری آغاز و سپس با خبرنگاری این فعالیت را دنبال کردم، بیشتر همکاری من با سایت گلستان ۲۴ بوده و سردبیر سایت گلستان ۲۴ به مدت ۴ سال بودم و در کنار این فعالیت رسانه برنامه‌های طراحی گرافیک نیز انجام می‌دهم.

فارس: با توجه به فعالیت رسانه‌ای که داشتید امروز رسانه‌ها باید چگونه عمل کنند تا گفتمان انقلاب روی زمین نماند؟

عرب: اطلاع‌رسانی باید دقیق و جامعه و صحیح باشد تا رسانه‌ها بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و مردم نیز از سردرگمی اطلاعات رنگی که در فضای مجازی ارائه می‌شود نجات یابند.

فارس: علت مشکلی که در جسم شما وجود دارد چیست و آیا این موضوع فعالیت رسانه‌ای شما را تحت شعاع قرار نمی‌دهد.

عرب: این مشکل مادرزادی بوده و محدودیتی برای من نیست و یک در رحمت می‌بینم و از سویی دیگر خداوند در رحمت را باز کرد تا در این فضا رسانه‌ای فعالیت کنم.

همیشه خدا را شاکرم که برخی با دیدن من شاکر خداوند بودند که بدن سالمی دارند و از این بابت خوشحال می‌شوم.

فارس: چه زمینه‌ای رسانه‌ای فعالیت می‌کنید؟

عرب: بیشتر خبرهایی که من کار می‌کنم در مورد شهدا بود و نخستین خبری که کار کردم از آیین تشییع‌جنازه شهید حتم‌لو بود و قبل از آن عکاسی می‌کردم و در هیئت «حسین‌جان» گرگان مدیرت فضای مجازی هیئت داشتم و مدیر سایت برخی از مداحان اهل‌البیت (ع) نیز بودم.

فارس: در حوزه رسانه چه چیزی شما را آزار می‌دهد؟

عرب: دروغ‌هایی که برخی مسؤولان می‌گویند آزار دهنده است و مسؤولان درخواست دارم که با مردم روراست باشند و وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند.

عرب: در دست داشتن قلم و بیان دغدغه‌ها و مشکلات جامعه و گفتمان انقلاب بزرگ‌ترین افتخار در حوزه رسانه برای من است ولی ازنظر کسب عناوین بیشتر در سازمان اوقاف بوده و هرسال به‌عنوان خبرنگار برتر در حوزه رسانه انتخاب شدم و چندین جایزه نیز از این بخش دریافت کردم.

فارس: چه دوره‌هایی را در حوزه رسانه سپری کردید؟

عرب: دوره‌های مقدماتی و پیشرفته روزنامه‌نگاری را گذارندم.

فارس: فضای رسانه استان گلستان را چطور می‌بینید؟

عرب: خبرنگاران خیلی خوب در استان داریم ولی رسانه‌های استان جای پیشرفت دارد ولی باید برای بهتر شدن فضای رسانه‌ای کار شود، اداره کل ارشاد گلستان کارشکنی زیادی داشت و امید داریم با مدیریت جدید فضا بهتر شود.

فارس: چه مشکلاتی در حوزه رسانه دارید؟

عرب: بیمه خبرنگاران خیلی مهم است و متأسفانه بیمه نیستم و حقوق خبرنگاران خیلی پایین است.

* خبرنگاران حقوق اداره کار را هم دریافت نمی‌کنند

فارس: ماهانه چقدر از کار خبری حقوق دریافت می‌کنید؟

عرب: ۴۰۰ تومان تا ۵۰۰ هزار تومان که این میزان کفاف زندگی من را نمی‌کند و به سختی می‌توانم پول بیمه و ایاب و ذهاب خود را پرداخت کنم، خبرنگاری جز مشاغل سخت است و باید مسؤولان چاره‌ای بیندیشند‌.

فارس: نظر شما درباره نمایشگاه مطبوعات چیست؟

عرب: امیدوارم نمایشگاه مطبوعات تداوم داشته باشد متأسفانه فضاهای نمایشگاهی مطبوعات در استان خیلی کم است و خانه مطبوعات و ارشاد امیدواریم بتواند بیشترین دغدغه داشته باشند، امیدواریم بیمه سروسامان پیدا کند و خبرنگاران حداقل حقوق اداره کار را دریافت کنند چراکه در سایتی که فعالیت می‌کنم ۲۴ ساعته خبر کار می‌کنیم و از هشت صبح تا زمانی که در منزل هستیم خبر می‌زنیم و در ایام تعطیل و غیرتعطیل فعالیت می‌کنیم.

 زمانی که زلزله می‌آید همه فرار می‌کنند و ما به سمت موبایل و سیستم می‌رویم تا کار کنیم‌ این ماهیت خبرنگار است و امیدواریم آن چیزی که شایسته خبرنگاران است به حقشان برسند.

فارس: بهترین عکسی که گرفتید چه بود؟

عرب: بهترین عکسی که گرفتم مربوط به تشیع پیکر شهید حتم‌لو بود و عکسی از شهید مدافع حرم سیدرضا حسینی که در تشییع‌جنازه دوست شهیدش دوست‌محمدی حضور داشت به دلم نشست.

فارس: حرف پایانی شما

عرب: تشکر از جناب‌عالی و خبرگزاری فارس که در سطح کشور و در سطح استان بهترین خبرگزاری بوده و خبر آنلاین و به‌روز با خبرنگاران توانمند ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.