1396-06-15 09:33
885
0
43694
تماس تلفنی رئیس‌‌جمهور ترکیه با نخست وزیر میانمار؛

اردوغان: تشدید نقض حقوق مسلمانان آراکان نگران‌‌مان کرده است

رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی بانخست وزیر میانمار با ابراز نگرانی از وضعیت اندوهبار مسلمانان آراکان خواستار پایان دادن به خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آناج، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با آنگ سان سو چی، نخست وزیر میانمار تأکید کرد: تشدید موارد نقض حقوق مسلمانان آراکان موجب نگرانی کشورهای اسلامی و جهان شده است. 

اردوغان در ارتباط با راه حل این بحران و ارسال کمک های بشردوستانه به مردم منطقه نیز نکاتی را مطرح و خاطرنشان کرد: "ترکیه تروریسم و عملیاتی که در آن غیرنظامیان هدف قرار می‌‌گیرند، را محکوم می‌‌کند. تبدیل این حوادث به بحران انسانی موجب بر آشفتگی و نگرانی شده است". 

رئیس جمهور ترکیه با اعلام حمایت آنکارا از تلاش ها برای دست یابی به یک راه حل برای بحران مذکور تصریح کرد: از استفاده زور مفرط علیه غیرنظامیان خودداری و برای صدمه ندیدن این افراد حساسیت‌‌‌های لازم لحاظ شود.

در این ارتباط و بنا به اعلام منابع دیپلماتیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از ششمین نشست وزرای خارجه ترکیه، گرجستان و آذربایجان که قرار است فردا در باکو برگزار شود، راهی بنگلادش خواهد شد.

بر این اساس، وی در این سفر با مقامات بنگلادشی در ارتباط با آخرین تحولات مربوط به کشتار مسلمانان آراکان و وضعیت آنها گفت‌‌وگو و از اردوگاه آوارگان آراکانی در شهر کوکس بازار در این کشور بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.