1396-06-02 03:35
4885
0
43086
خواننده جوان کردکوی:

از نوجوانی با حمایت پدر و مادر هنر اسلامی را دنبال کردم/ همیشه به مردمان خونگرم بالاجاده خدمت خواهم کرد

خواننده جوان کردکوی گفت: با تشویق ها و مساعدت پدر و مادرم اهتمام به پیگیری در هنر اسلامی در خوانندگی هنر و موسیقی پرداختم.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ هنر موسیقی در بین جوانان شهرستان کردکوی درحال رشد و تعالی می باشد، یکی از ظرفیتها و پتانسیلهای خوب هنری شهرستان کردکوی خصوصا روستای بالاجاده در سنوات اخیر در هنر موسیقی و خوانندگی تجلی پیدا کرد.

برجستگی این هنر این است که شرایط حضور و ظهور علاقمندان به این هنر توسط پیشکسوتان این رشته در بالاجاده (محمود لاکتراش، مصطفی نورمحمدی، فرشید کبیری، محمد لاکتراش، مهدی سپهری و…) به علاقمندان میدان داده می شود و با عشق و علاقه و بهره گیری از تجارب پیشکسوتان پا در این عرصه می گذارند و با سعی و تلاش در صدد تکمیل آموزه ها و تعالی و رشد آن می باشند.

از این حیث هنر موسیقی در بین هنرمندان موسیقیایی بالاجاده در حال رشد و نمو است.

چه شایسته است تا جمیع هنرمندان بالاجاده؛ در رشته موسیقی در قالب “کانون هنری” فعالیت نمایند و برای تعالی هنری روستا تشکیلاتی نظام مند داشته باشند و با برنامه ریزی لازم استعداد یابی و استعداد پروری نمایند تا شرایط ظهور علاقمندان در این عرصه پدید آید.

در این مسیر آقایان مصطفی نورمحمدی و محمود لاکتراش میتوانند اثر گذار باشند و عزیزان علاقمند را با تشکیل دوره های آموزشی، بسترهای رشد برای افرادی که شرایط رشد در این هنر را دارند را مدیریت نمایند.

یکی از آن جوانان با استعداد و علاقمند در هنر موسیقی ” امیر لاکتراش ” فرزند رجبعلی لاکتراش است که هنر موسیقی را فرا گرفته و با تولید آثاری پا در میدان عرضه این هنر گذاشته است.

متن این گفتگو بدین شرح است:


رادکانا: امیر خودش را اینگونه معرفی میکند:

امیر لاکتراش فرزند رجبعلی متولد سوم اردیبهشت ۱۳۶۹ متأهل و صاحب یک فرزند دختر هستم.

از سال ۸۹ در بانک سامان با مدرک دیپلم حسابداری به عنوان بایگان شعبه در تهران مشغول بکار می باشم.

رادکانا: امیر می گوید علاقه به هنر موسیقی را از نوحه خوانی در مناقب شهدای کربلا با بهره گیری از تجارب صوتی و سبک آقای محمود لاکتراش فرا گرفتم و اینگونه می گوید:

از نوجوانی با توجه به علاقه زیاد به خوانندگی، به نوحه سرایی پرداختم و سال های زیادی در هیئت صاحب الزمانی (عج) بالاجاده و در سالهای اخیر در هیئت حضرت علی اکبر (ع) بالاجاده ایهای مقیم تهران نوحه سرایی می کنم.

نوحه خوانی را از آقای محمود لاکتراش که با پدرم فامیل نسبی دارد و محمود؛ یکی از مداحان و خواننده های محبوب استان گلستان و عرصه ملی است فرا گرفتم و آموختم.

در کل یکی از صداهایی که از کودکی آشنا بودم صدای بسیار رسای محمود لاکتراش بود از همین جهت به نوحه خوانی روی آوردم و با استفاده از میراث ” خوش صدایی ” که از پدربزرگ مرحومم ” مرحوم حسین رایجی”به ارث بردم؛ نوحه سرایی کردم.

پدربزرگم مرحوم حسین رایجی از صدای بسیار خوبی برخوردار بود که از جمله یکی از بهترین اذان گوها و مؤذنیت محله مان محسوب می شد و در ابتدا در کنار او از آوازهای ایرج و افتخاری می شنیدم.

با تشویق ها و مساعدت پدر و مادرم اهتمام به پیگیری در هنر اسلامی در خوانندگی هنر و موسیقی پرداختم ولی چون از وضع مالی خوبی برخوردار نبودیم به همین دلیل انتظار چندانی برای خوانندگی حرفه ای از نظر تهیه آلبوم نداشتم و در همین سطح کفایت دادم.

رادکانا: ” امیر لاکتراش ” این هنرمند جوان و شایسته بالاجاده ای از سبک و روش خوانندگی اساتیدی بزرگ کشور تقلید می کند که می گوید:

آهنگها و ترانه های سنتی را از استادان بزرگی چون” اصفهانی‌، افتخاری و خواجه امیری ” پیروی میکردم از صداهایشان بهره میبردم و الگو خود قرار میدادم.

رادکانا: ” امیر لاکتراش ” در ادامه از هنر آواز و میل و رغبت به این هنر میگوید:

به دلیل علاقه به آواز در سال ۹۱ به مدت یکسال با همراهی استاد محمد غفاری (یکی از استادان برجسته آواز سنتی) در آموزشگاه هنر ایرانیان، فرحزاد به آواز سبک سنتی پرداختم که بدلایلی آموزش متوقف شد ولی توانستم تجربه های زیادی کسب کنم البته راهنمایی های استاد غفاری برایم عالی بود.

در سالهای قبل با افکار و علاقه زیاد و اشتیاق خود به ساختن شعر و ترانه هایی به سبک پاپ و سنتی پرداختم.

در این حال به لطف خداوند متعال توانستم دو آهنگ به نام “خاطره” و “پشیمونی” را تولید کنم.

امیر از آثار خود آهنگ “خاطره” و “پشیمونی ” را با آهنگسازی و تنظیم دوست عزیزم میثم مهاجر و تنظیم احسان زمانی با شعر و ملودی از ساخته های خودم تولید و انتشار داده است .

رادکانا: ” امیرلاکتراش ” از برنامه های هنری خود در آینده می گوید:

چند ترانه دیگر که قرار است ماههای آینده به همراه هنرمندان و دوستان بالاجاده ای شروع کنم که در زمان مقتضی منتشر خواهد شد.

رادکانا: امیر لاکتراش علاوه بر فعالیتهای هنری خود در موسیقی و خوانندگی فعالیت رسانه ای هم دارد و به عنوان همکار رسانه ای در کانال “بی ال جی نیوز” همکاری دارد و میگوید:

در حال حاضر از بهمن ماه ۹۵ تا به الان در کانال بی ال جی نیوز که با روستای زیبای بالاجاده ارتباط مستقیم دارد به صورت فعال در کنار مدیر کانال بی ال جی نیوز و دوست عزیزم محسن نورمحمدی فعالیت میکنم و با افتخار اعلام میکنم که تا میتوانم برای مردمان خونگرم بالاجاده خدمت خواهم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رادکانا؛ ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای این هنرمند شایسته بالاجاده ؛ ابراز امیدواری دارد در آینده شاهد رشد و تعالی ایشان با تولید آثاری فاخر باشند.

گفتگو از عبدالرسول جوادی بالاجاده

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.