1396-02-10 08:34
1039
1
38445
استاندار گلستان:

استان گلستان رتبه نخست تولید گندم کشور را کسب می‌کند‌

استاندار گلستان گفت: استان گلستان با اجرای طرح زهکشی اراضی، به رتبه نخست تولید گندم در کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش گلستان ما ؛ حسن صادقلو امشب در مراسم آغاز اجرای طرح زهکشی زمین‌های  شمال استان اظهار داشت: در مطالعات زمین‎های استان مصوب شد که در بیش از 280 هزار هکتار از زمین های استان گلستان طرح زهکشی اجرائی شود.

وی تاکید کرد: دولت قول اجرای 22هزار هکتار را تا پایان سال 96 داده بود که با تامین بودجه مورد نیاز از امروز عملیات اجرائی آن آغاز شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: اجرای طرح 52 هزار هکتاری در زمین‌های استان آغاز می‌شود که با اجرائی شدن آن افزایش تولید را در برنامه داریم.

صادقلو افزود: 280 هزار هکتار از زمین‎های استان گلستان از گمیشان تا شرق استان را در بر می‎گیرد که با اجرائی شدن این طرح تولید 600 هزار تن افزایش خواهد یافت که در تولید گندم  کشور رتبه نخست از آن استان گلستان می‌شود.

استاندار گلستان گفت: با اجرای این طرح گندم مرغوب استان گلستان که از گلوتن 40 درصدی برخوردار است و جزء با کیفیت‌ترین محصولات کشور است با این درصد بالای گلوتن علاوه تامین امنیت غذایی کشور در کیفیت‎بخشی نان هم سهیم باشیم.

وی اظهار کرد: این پروژه 10 هزار هکتاری با اعتبار 250 میلیارد ریال عملیات آن انجام خواهد شد و کارفرمای این پروژه بزرگ سازمان جهادکشاورزی استان گلستان است و مدیریت آب و خاک این سازمان مجری آن خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.