1395-03-03 10:50
2398
0
32448
نریمانی طی گفتگوی عنوان کرد :

سرگرمی جوانان با واژ‎هایی مثل دموکراسی منتج به حقوق میلیونی مدیران می‎شود

فعال سیاسی و اجتماعی گفت: سرگرمی جوانان با واژ‎هایی مثل دموکراسی منتج به حقوق میلیونی مدیران می‎شود.

به گزارش گلستان ما ؛ سید نعیم نریمانی فعال سیاسی و اجتماعی در گفت‎گو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز انفعال، پدیده‎ای است که بیش از سایر آسیب‎ها در بین جوانان مشاهده می‎شود و این بدان معنی است که در بین جوانان نوعی گوشه‎گیری و افسردگی سیاسی و اجتماعی حاکم شده است.

بکارگیری جوانان در نمایش سیاسی قدرتهای پوشالی

وی با بیان اینکه اینجانب مهمترین دلیل این موضوع را وارد شدن جوانان در جریان‎های ناپاک سیاسی ارزیابی می‎کنم، افزود: جریاناتی از جوانان فقط در جهت کاربردهای میتینگ‎های سیاسی و انتخاباتی استفاده می‎کند و همواره از جوانان به عنوان عروسک‎هایی برای نمایش قدرت پوشالی خود بهره جسته‎اند.

 نریمانی این مهم را مسئله مهم برشمرد و ابراز داشت: در تمام دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته امروز جوانان تاثیر بسزایی در عرصه‎های اجرایی و مدیریتی کلان ایفاء می‎کنند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه نگاه بعضی از مرفعان سیاسی در این خلاصه می‎شودکه جوان را محصور در بازی از پیش طراحی شده‎ای برای نیل به اهداف حزبی خود کرده‎اند، افزود: اوج این مسئله زمانی خود را نشان می‎دهد که جوانان در عرصه انتخابات از سوی کاندیدایی به عنوان کلیدی برای حل مشکلات کشور معرفی می‎گردد.

سرگرمی جوانان با واژهایی مثل دموکراسی منتج به حقوق میلیونی مدیران میشود

نریمانی با بیان اینکه بعد از انتخابات و به فاصله کوتاهی  بازنشستگان سیاسی ریز و درشت پست‎های دولتی را تصاحب می‎کنند، خاطرنشان کرد: این تفکرات جوانان را با واژه‎های مبهم مثل دموکراسی و آزادی سرگرم کرده و خود حقوق‎های میلیونی و خارج از عرف را به عنوان اجرت نامشروع و غیر قانونی دریافت می‎کنند.

وی بیان داشت: در این فضای سیاسی برجسته کردن نام جوان موج می‎زند حال آنکه در عمل ریشه جوانان خشکانده می‎شود و جوانان در حین شعار اهمیت از سوی فرد شعار دهنده به انفعالی آسیب‎زا میرسد.

این فعال سیاسی و اجتماعی در خصوص رشد نرخ بیکاری به بالای 17 درصد در قشر تحصیل کرده و انداختن گناه آن بر گردن دولت نهم و دهم، گفت: من واقع ‎بینانه به این سوال پاسخ می‎دهم که حضور همین حد اندک جوانان در پست‎های مدیریتی از سیاست دولت نهم و دهم منتج شده است حال آنکه در این دولت جوانان با فضای بسته‎ای برای اشتغال و تصدی پست‎های اجرایی رو به رو هستند.

نریمانی با بیان اینکه امروز عناصر حاکم بر قوه مقننه می‎بایست به سرعت فکری برای خروج بازنشسته‎ها از مشاغل و پست‎های مدیریتی و اجرایی کنند، گفت: در این زمینه تصویب قوانین قاطع و انعطاف ناپذیر می‎تواند گره مسئله بیکاری جوانان را برطرف سازد.

بکارگیری نیروهای بازنشسته در پستهای مدیریتی کلان کشوری به عنوان یک آسیب جدی

وی ادامه داد: قوانین باید به شکلی باشد که بازنشستگان تحت هیچ عنوان نتواند یک پست اجرایی را در سطج استاندار، معاونان آن یا وزیر تصاحب کنند و در انتخابات ریاست جمهوری نیز این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

این کارشناس مسائل اجتماعی ابراز داشت: اگر به سیره حضرت امام(ره) بنگریم این تفکر کاملا ملموس است یعنی در نهاده‎های حاکمیتی زیر نظر این بزرگواران در موارد بسیار زیادی حضور جوانان موجب دستاوردهای عظیمی برای اسلام و انقلاب شده است.

نریمانی ادامه داد: لذا توجه به استفاده از جوانان در مشاغل مدیریتی هم به لحاظ تجربی و هم به لحاظ حجت شرعی که همان  سیره ولی فقیه  است دارای توجیه کافی بوده و ضمن حل مشکل جوانان زمینه بهبوده اوضاع سیاسی و اجتماعی را فراهم می‎کند.

وی به معضلات جوانان استان گلستان اشاره کرد و افزود: تشکیل فضای دو قطبی سیاسی در حوزه جوانان و خلاصه کردن فعالیت‎های پیرامون جوانان در چند جلسه روتین که یک فضای آسیب‎زا است در گلستان شاهد هستیم.

فردی که به لحاظ سنی از دوران جوانی خارج میشود نمیتواند برای جوانان نسخه بپیچد

این فعال سیاسی و اجتماعی بیان داشت: زمانی که فردی به لحاظ سنی از تعریف جوان خارج می‎شود بیاید و برای جوانان نسخه بپیچد و برای جوان از جوانی سخن بگوید ، چطور می‎تواند خروجی مثبتی برای آن متصور بود و چطور می‎توان توقع داشت فردی که متاهل نیست برای جوانی که می‎بایست به امر ازدواج ترغیب شود نسخه بپیچد،  این حرف بنده سیاسی نیست و این یک قاعده عقلی است و عقل نمی‎توان این سبک مدیریت بر جوانان را بپذیرد.

نریمانی متذکر شد: زمانی که از برخی مسئولان استانی انتقاد می‎کنیم می‎گویند کسی را نداشتیم که در این مسئولیت بگذاریم و او خیر الموجودین است و به اعتقاد این جانب این افاضات به منظره توهین به شعور تمام جوانان گلستان است.

وی با بیان اینکه حال آنکه جوانان متفکری در این استان وجود دارند که می‎توانند منشاء خدمات زیادی در بین جوانان شوند، گفت: بنده در مقام واقعیت علت بکارگیری چنین افرادی در حوزه جوانان را سهم‎خواهی و بازی‎های سیاسی می‎دانم وگرنه مگر در بین جوانان قطع الرجال شده است.

این فعال سیاسی و اجتماعی گلستان به ضعف فرهنگی تحت لوای واژه‎های روشنفکرانه و آزادی خواه اشاره کرد و  گفت: از دیگر مواردی که باید به عنوان یک انتقاد جدی ذکر شود این است که بعضا در جلساتی خانم‎هایی از جوانان باظواهری خارج از عرف حاضر می‎شوند که این از آسیب‎های مهم بر جو حاکم برجوانان است، یعنی به جای اینکه یک بانویی مومن و معتقد الگو و ملاک قرار گیرد شخصی بزک کرده در جلسه‎ای رسمی  به عنوان سخنران معرفی می‎شود، اینجا است که الگوهای غلط و ناسالم برای جوانان قهرمان خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.