1395-01-21 11:58
4530
0
30148

دانش آموز اخراجی دیروز ! کار آفرین موفق امروز/ البرزی: کار آفرین باید شکارچی زمان، ریسک پذیر و عمل گرا باشد

  عباس البرزی، مخترع و کار آفرین جوان و خلاق شهرستان کردکوی با استفاده از هوش و استعداد خود برای چندین نفر اشتغال زایی کرده است.

به گزارش گلستان ما، عباس البرزی، مخترع و کار آفرین جوان و خلاق شهرستان کردکوی که با استفاده از هوش و استعداد خود برای چندین نفر اشتغال زایی کرده است، در گفت و گوی اختصاصی با گلستان24، از خودش می گوید:

عباس البرزی کردکوی2

سلام. لطفا خودتان را معرفی کنید :

سلام.  هستم. متولد ۱۳۶۲ با افتخار اهل شهر  کردکوی هستم. در دوران نوجوانی به رشته تاسیسات برودتی علاقمند شدم و بصورت تجربی وارد این رشته شدم.

چه شد که به این عرصه ورود پیدا کردید؟

پس از مدتی آموزش و کسب تجارب ضمن ادامه در رشته برودتی همزمان در چند رشته دیگر به کسب آموزش پرداختم و تلاش بی وقفه ای انجام دادم بعد چند سال مرکز خدمات سیستم های برودتی  دایر کردم سپس چند سالی رادر پژوهش سیستم های سرمایشی پرداختم وبه دستاوردهای جدیدی دست پیداکردم.

در زمینه اختراعات همراه با چند همکار دیگر کار میکردم که چندین طرح و ایده قابل ثبت داشتیم که بدلیل حمایت نشدن من و همه همکاران آن ها را رها کردیم . سپس با توجه به شناختی که به بازار کار داشتم  به رشته کار آفرینی روی آوردم و موفق به تولید چندین محصول شدم

از نظر شما چه کسی کار آفرین هست؟

کسی که ایده نویی دارد و کسب و کاری را شروع می کند ایده جدید را خودش یا به مراه گروه کاری خود به یک محصول قابل ارائه به بازار تبدیل می کند یک کار آفرین است.

یک کار آفرین چه خصوصیاتی دارد؟

باور غلطی که در بین جوانان هم سن خودم وجود دارد این است که تصور می کنند برای راه اندازی و احداث یک شغل و کسب و کار حتما نیاز به سرمایه هنگفت است.  این یک اشتباه بزرگ است.

یک کار آفرین باید بسیار فرصت طلب و شکارچی زمان باشد کار آفرین ریسک پذیر و عمل گرااست. مهمترین خصوصیات یک کار آفرین این است که در کارش به استقبال مشکلات و خطر میرود. این گونه است که آفرینش کار صورت می گیرد.

عباس البرزی کردکوی 1

چه طرح و ایده هایی داشته اید که به تولید رسیده اند؟

کاور کولر های گازی، دستگاه جوجه کشی ، لوله مویین ، کباب پز گازی، اجاق گاز استیل، تولید انواع آبسردکن و.......

با توجه به شرایط آب هوایی کشورمان کاوری را برای کولرها که در شرایط جغرافیایی بد از آن ها محافظت می کرد تولید کردیم که ضد آفتاب ، باران و اشعه خورشید بوده و نسبت به نمونه های مشابه با قیمت بسیار پایین و کیفیت بالا و غیر قابل رقابت با دیگر محصولات است.  همچنین به طور مستقیم و غیر مستقیم ۲۵نفر با این تولید مشغول به کار شدند.

تولید دیگر من کباب پز و اجاق گاز بود که تماما استیل ، ضد پوسیدگی ، بسیار مقاوم و دارای عمر بالا است.

تولید دیگر ، لوله مویی یا کاپیلاری تیوب که قطعه حیاتی کاربردی در تمام سیستم هایی  است که قبلا در کل کشور تولید شده و مونتاژ آن فقط در اختیار پایتخت بود. خدارا شکر ما هم در گلستان به تولید آن پرداختیم.

تولید دیگر اینجانب بالش طبی است که نرم ، دارای انحطاف و حالت ارتجاعی و دفع کننده خستگی از بدن است.

همچنین تولید قمقه آب مجهز به سردکن ترمودینامیکی است که بدون گاز و موتور و قطعه متحرک با حرکت الکترون آب خنک را برای مصرف کننده مهیا می نماید و قابل استفاده با برق جا فندکی خودرو و  باطری ۱۲ ولت است.

عباس البرزی کردکوی3

در حال حاضر چه طراحی و تولیدی انجام می دهید؟

در حال حاضر مدتی است در حال ساخت آبسردکنی پیشرفته و هوشمند و با قابلیت استفاده از اینترنت هستیم. البته با کمک علی داداشی برادر و مربی جهان پهلوان روح الله  داداشی ، و این کار در حال اتمام می باشد و روز های پایانی خود را طی می کند. اگر مسئولان حمایت کنند انشالله به زودی این محصول  با نام با شکوه کردکوی به تولید می رسد و به هواداران جهان پهلوان روح الله داداشی تقدیم می گردد

کسانی که من را از نزدیک میشناسند به خوبی می دانند که من چه علاقه ای به جهان پهلوان روح الله داداشی و برادرش علی آقا دارم. هر دم و بازدم من به عشق و علاقه روح الله و علی داداشی است.

به همین خاطر تصمیم گرفتم محصولی را تولید نمایم و از طرف مردم شهرم به هواداران جهان پهلوان داداشی تقدیم نمایم. اگر حمایت مسئولان باشد در آینده نزدیک این کار محقق میگردد.

آیا کار افرینی به تصحیلات عالی نیاز دارد؟

خیر تلاش و تجربه و علاقه مهمترین فاکتور در این میباشد! چه بسا بزرگان و دانشمندان علمی زیادی بودند که تحصیلات عالی و دانشگاهی نداشتند من خودم زمانی که وارد رشته برودتی شدمسیکل داشتم و بارها هم از مدرسه اخراج شدم.

تحصیلات عالی بسیار مهم هست و لازم اما بدون تجربه و کار عملی نتیجه قابل قبولی نخواهیم داشت.

عباس البرزی کردکوی4

حرف آخر:

درپایان از مهندس محمد رضا ذکریایی که به نوعی پدر کاری اینجانب است تشکر می کنم همچنین از دوست خیلی خوبم مهندس مرتضی رحیمی کردمحله و مهندس قاسمی که کمک شایانی به اینجانب نموده اند تشکر ویژه دارم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.