1395-01-12 15:56
3286
0
29723
به مناسبت هفته گرامیداشت زن؛

گفتگوی خودمانی با بانوی مدیر شهرستان رامیان + عکس

به مناسبت گرامیداشت هفته زن گفتگویی خودمانی با یکی از بانوان مدیر شهرستان رامیان ترتیب دادیم که شرح این گفتگو در ذیل آورده شده است.

به گزارش کلستان ما به نقل از گل رامیان، «طیبه رجنی» مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان متولد 1355، دارای دو فرزند و ساکن رامیان که به مدت یک سال و نیم این مسئولیت را برعهده دارد.

وی می گوید: با توکل به خداوند و همکاری خوب همکارانم در این اداره، مسئولین استانی و شهرستانی تاکنون فعالیت در این مسئولیتم به خوبی سپری شده است.

رجنی از شیرین ترین و تلخ نرین خاطراتش در سالی که گذشت می گوید: زمانی که شنیدم برای دومین بار مادربزرگ شدم شیرین ترین خاطره و  

بیماری تنفسی مادرم در بیمارستان تهران که به لطف خدا به خیر گذشت از تلخ ترین خاطراتم بود.

رجنی واژه های "زن" و "مادر" را در یک جمله توصیف می کند و می گوید: «زن» اسوه صبر، وفاداری، عشق و محبت و «مادر» مهربانترین شخص و بهترین واژه دنیاست.

وی در پاسخ به این سوال که مشغله کار بیرون را با کار در خانه چطور تنظیم می کنید، ادامه می دهد: برای این کار دو موضوع مهم را مد نظر قرار می دهم یکی اراده و دیگری نظم در کارها.

rajaniershad1

این بانوی مدیر موفق رامیانی می گوید: داشتن اراده ای قوی و همتی عالی از نشانه های مومن است و نظم و برنامه سامان دهنده زندگی و وسیله ای برتر برای رسیدن به اهداف بزرگ است.

وی ادامه میدهد: به نظرمن می توانیم با یک اراده و برنامه ریزی قوی در زندگی و استفاده درست از وقت، عمرمان را پربارتر کنیم بنابراین سعی کردم با توکل به خداوند هرکاری را در زمان خاص خودش انجام دهم و نگذارم کارهایم تداخل پیدا کند و الحمدالله موفق نیز بودم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان از نگاه مسئولین به یک مدیر زن می گوید: انسانها با هم متفاوت هستند بر همین اساس نگاهشان نسبت به پیرامونشان نیز متفاوت است.

وی ادامه می دهد: خوشبختانه احساس میکنم نگاه مسئولین شهرستانمان مثبت است و یکی از عاملهای موفقیتم تا این لحظه حمایتهای فرماندار و امام جمعه شهرستان بوده است.

رجنی اضافه می کند: اما متاسفانه به رغم پیشرفتهای محسوس بانوان در زمینه های مختلف و مشارکتهای اجتماعی، به دلیل عدم باور بعضی از مسئولین به توانایی بانوان در صحنه های مدیریتی، مانع احقاق حقوق زنان در جامعه شده است.

وی می گوید: مسئولین ما باید قبول کنند که بانوان هم می توانند با حفظ شئونات اسلامی در عرصه های مختلف جامعه حضور فعال داشته باشند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  در پاسخ به سوال، چه برنامه ای بانوان شهرستان چه برنامه هایی دارید، افزود: در حقیقت چون من مدیر یک اداره هستم سعی کردم در برنامه ریزی های اداری تفاوتهایی بین هنرمند آقا و خانم قائل نباشم بنابراین بنده و مجموعه همکارانم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاشمان را برای جلب رضایت هنرمندان و مردم خوب این شهرستان انجام می دهیم.

این بانوی مدیر موفق نظرش را در خصوص فعالیت یک زن در بیرون از خانه اینگونه بیان می کند: زنان عضو جامعه بزرگ انسانی هستند، مشارکت موثر و سازنده زنان در امور اجتماعی عقلا و منطقا این توقع را ایجاد کرده است که آنان همانند مردان شایسته شخصیت متعالی ومستحق کلیه حقوق انسانی برابر با مردان باشند بنابراین در اسلام به زنان حق دخالت در امور اجتماعی سیاسی و فرهنگی داده شده است اما مشروط به حفظ تمام شئونات اسلامی.

وی ادامه میدهد: به نظر بنده وقتی زنان در بیرون از خانه کار می کنند و هم به خانه داری و مادری می پردازند قوی تر و تجربه بیشتری بدست می آورد.

رجنی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه از حضرت زهرا(س) چه درسهایی گرفته اید که در زندگی هم پیاده کردید و موفق بودید، می گوید: همیشه سعی کردم آن بانوی بزرگوار را سرلوحه زندگی ام قرار دهم و لذا اگر مطرح کنم شاید حمل بر خودستایی باشد، ولی به عنوان یک زن هرزمانی برای انجام کاری چه در زمینه خانه داری و چه امور اجتماعی، سعی کردم به این موضوع فکر کنم که الگوی من به عنوان یک زن مسلمان حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی در پایان می گوید: همه موفقیت ها و خوشبختی های زندگیم را مدیون دعای خیر پدر و مادرم هستم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.