1394-11-19 12:11
1940
0
27290
نریمانی طی گفتگوی عنوان کرد :

ولایت مداری و تبعیت از رهبری مهمترین ویژگی یک کاندیدا است / 90 در صد سیاست بازان به مجرد تامین منافع سیاسی دیگر جوان را نمیشناسند

فعال سیاسی و اجتماعی گلستانی گفت:جوانان ابزار مهره های آلوده قرار نگیرند.بهترین راه برای انتخاب صحیح دقت ویژه در شاخص های مطرح شده از سوی خلف صالح امام یعنی مقام معظم رهبری در مورد کاندیدا ها می باشد منطق بر افکار حاکم گردد.

سید نعیم نریمانی فعال سیاسی و اجتماعی طی گفتگوی با خبرنگار گلستان ما در پاسخ به دلایل اهمیت انتخابات و حضور حداکثری اظهارکرد: انتخابات را از دو دیدگاه می توان دارای اهمیت دانست.جنبه ی اول :جنبه ی شرعی و تکلیفی و جنبه ی دوم:عقلی و اجتماعی.

وی ادامه داد : در خصوص جنبه ی شرعی و تکلیفی باید توجه کرد که انتخابات در اسلام از ابتدا مورد تاکید بوده یعنی این یک اشتباه بزرگ است که انتخابات را محدود به مثلا حالا بدانیم و اینطور فکر کنیم که مقوله ی انتخابات مربوط به جوامع بشری امروز عالم می گردد.و زاییده ی عصر حاضر می باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: مطالعه ی صدر اسلام و زمان امیر المومنین(ع) این امر را اثبات می کند.مثلا امام پس از خلیفه ی سوم در حقیقت با انتخاب اکثریت مطلق جامعه ی آنروز زمام خلافت مسلمین را بدست می گیرد و حکومت اسلامی نابی را تشکیل می دهد.امام حسین(ع) هم انتخاب مردم را ملاک قیام علیه بنی امیه قرار دادند لذا زمانی اقدام به قیام می کنند که اکثریت مردم عراق عرب طی نامه های کثیری او را صاحب حکومت معرفی می کنندو خواهان حکومت آن بزرگوار بر خویش می گردند.

وی با بیان اینکه این مسائل نشان می دهد ائمه در مقام تشکیل و مشروعیت حکومت انتخاب مردم را بعنوان رکنی مهم می دانستند، اذعان داشت : البته امامت و مشروعیت آن فقط بدست خداست و مسئله ای جدا از مقوله ی حکومت و امورات حکومتی می باشند.یعنی اگر یک نفر هم از امام پیروی نکند او باز امام و حق مسلم زمان می باشد.اما در مقام تشکیل حکومت دینی عقل انسان را به وجود عناصری می رساند که این عناصر با انتخاب امام معصوم زمینه ی  تشکیل حکومت اسلامی اصیل را ایجاد می کند.

نریمانی خاطرنشان کرد: بعد دیگر اهمیت انتخابات بعد عقلی و اجتماعی می باشد که نیاز های اجتماعی متنوع و پیچیده بشر و از طرفی تفاوت سلیقه، عقل سلیم را به اینجا می رساند که به روشی ریشه دار مانند انتخابات تدبیری در خصوص مدیریت نیاز ها انجام گیرد.خب اهمیت حضور در انتخابات را همین موارد می توانیم بدانیم یعنی انجام تکلیف شرعی و رفع نیاز های اجتماعی.

وی مهمترین ویژگی یک کاندیدا را ولایت مداری و تبعیت از رهبری دانست و افزود : اگرچه برخی به دنبال تغییر ارزش ها صرف تخصص و مدیر بودن و این چنین موارد و بدیهیات را ابزار ابهام سازی قرار می دهند.

این فعال سیاسی اذعان داشت: باید این افرادی که ژست هایشان به ژست دیپلمات های غربی شبیه تر می نماید را مورد خطاب قرار دهیم و به آنها بگوئیم شما هستید که به مقوله ی اطاعت از رهبری و ولایت مداری نگاهی سطحی دارید وگرنه مگر مشی ولایت و رهبری جز تخصص گرایی و شایسته سالاری می باشد؟!مگر اصولا می توانیم این ها را نادیده بگیریم؟ مگر متخصصان به اصطلاح مدیر شما جماعت برای این مردم چه کردند تا به امروز جز القاء تفکرات وابستگی به غرب.همان تفکری که در ذهن محمد رضا شاه ملعون حاکم شده بود.جز جنگ سیاسی و تنگ نظری چه ارمغانی برای مردم داشتید.چه کاری برای رشد کشور انجام دادید؟جز جدل آفرینی، جز تضعیف نظام و انقلاب در مقاطع حساس، جز ترویج بی بند و باری و اشرافی گری.

وی ادامه داد: درد من و جوانان مومن و حزب اللهی اینجاست چرا شما ها شده اید نماد علم و دانش و نقطه ی مقابل را اینقدر راحت تحقیر می کنید!مگر کورید که تمام افتخار آفرینی های ما در عرصه های مهم مانند بحث هسته ای،رشد علمی،بحث نظامی و موشکی و ... را در همین حالا جوانان دارای تفکر ولایی و بسیجی رقم می زنند.

مگر بدیهیات برای شما مبهم شده است؟چرا در سایت هایتان ترویج سگ بازی و بی بند و باری می کنید این ها برای شما ارزش است؟ این که عکس جماعتی را که صبحی تا بعد از ظهر را در مسیر خود نمایی و تبرج صرف می کنند را در سایت های زنجیره ایتان بولد کنید از اینها الگو سازی میکنید.

نریمانی با بیان اینکه اینها نخبگان شمایند و اما نخبگان ما کسانی اند که با بالاترین مدارک تحصیلی و افتخارات علمی مظلومانه در دفاع از ارزش ها در دفاع از حرم اهل بیت پرپر می شوند ، افزود: این رفتار های شما جای تامل دارد!.همین مرزها و توجه به اصول برای انتخاب اصلح کافی است.قضاوت با اهل حق است که آیا اصلح شمائید؟من نمی خواهم گرایش سیاسی را ملاک اصلح بودن قرار دهم اما بهترین شاخص در انتخاب اصلح را تفکر بسیجی معرفی می کنم.

وی در خصوص وظیفه ی نسل جوان گفت: جوانان ابزار مهره های آلوده قرار نگیرند.بهترین راه برای انتخاب صحیح دقت ویژه در شاخص های مطرح شده از سوی خلف صالح امام یعنی مقام معظم رهبری در مورد کاندیدا ها می باشد.منطق بر افکار حاکم گردد.

این فعال سیاسی و اجتماعی افزود:90 در صد سیاست بازان به مجرد تامین منافع سیاسی دیگر جوان را نمیشناسند.دیگر لابی گری ها مطرح می شود فامیل بازی ها جلوه پیدا می کند.دموکراسی غربی ابزار بدبخت کردن جوانان قرار می گیرد.این ها حقایق است.جوانان عمیقا به خروجی مجلس ششم اعتنا کنند عمیقا به ایام فتنه 88 توجه کنند درس بگیرند از حقایق و در مسیر انتخاب تابع فرامین ولی امر مسلمین امام خامنه ای باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.