1394-04-01 08:56
3238
0
16482
گفتگو با دوچرخه سوار حامل پرچم متبرک حرم حسینی در رامیان؛

به پاسداشت خون شهدا هر چهارسال دور ایران را رکاب میزنم + تصاویر

دوچرخه سوار حامل پرچم متبرک حرم حسینی در مسیر رسیدن به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) در سومین روز از ماه مبارک رمضان مورد استقبال مسئولین و مردم شهر رامیان قرار گرفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از گل رامیان، "روح الله بصیری نیا" متولد 59 گیلان غرب، ساکن شهریار، عضو کمیته ایرانگردی و جهانگردی فدراسیون دوچرخه سواری است .

در مسیر مشهد در شهر رامیان توقف و ضمن دیدار با مسئولان شهری، در مسجد جامع مورد استقبال بی نظیر و عنایت مردم خونگرم قرار گرفت.

فرصت را غنیمت دانسته و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتگویی صمیمی با این دوچرخه سوار ترتیب دادیم:

doch7

سفر به کربلا را از کجا و با چه اهدافی آغاز کرده اید؟

این سفر را به نمایندگی از دو شهرستان گیلان غرب در 145 کیلومتری کرمانشاه و شهریار درغرب استان تهران و با همکاری مسئولانش آغاز کردم.

وی می گوید: گیلان غرب به خاطر مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس دومین شهر مقاوم کشور لقب گرفته است.

با چه هدفی سفر را آغاز کرده اید؟

با سه پیام سفرم را آغاز کردم. اول؛ تجلیل از ایثارگریهای ملت ایران به ویژه خانواده معظم شهدا و پیام سه گانه بهینه سازی مصرف انرژی خصوصا صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز.

دوم؛ پیام مقاومت، شهامت و شهادت در رابطه با انتفاضه مردم فلسطین و لبنان و پیام سوم به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) به آنهایی که چشم به راه و دلی سرشار از امید دارند.

ماجرای پرچم متبرک به امام حسین(ع) چیست؟

به همت مسئولان گیلان غرب و شهریار پرچمی به طول 5*2 متر تهیه و به گلاب قمصرکاشان معطر شد که در سفر به کربلا، متبرک به حرم امام حسین(ع) شد .

این پرچم قرار است به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برسد و همچنین پرچمی کوچکتر نیز برای دسترسی راحت تر در مسیر راه بین مردم تهیه شده و این پرچم نیز به حرم حضرت معصومه(س) اهدا می شود.

با توجه به اینکه عطر این پرچم متبرک حرم حسینی فضای گفتگو را معطر کرده بود، در خصوص عطر این پرچم پرسیدم و گفت: در ابتدای حرکت که با گلاب قمصر کاشان معطر شد و دیگر عطری به آن زده نشده است، احساس میکنم هر روز بر عطر و بوی آن افزوده می شود.

وی ادامه می دهد: افراد بسیاری در مسیرهای متفاوت به نیات گوناگون از ریشه های این پرچم متبرک برداشته اند که نه تنها از مقدار آن کم شده بلکه احساس میکنم بیشتر هم شده است.

doch2

doch3

در حین گفتگو بودیم که همسر جانباز "نعیمی" یکی از کارکنان اداره ارشاد رامیان وارد اتاق شد و با ادای احترام به پرچم و بوسیدن آن فضای معنوی دیگری به مصاحبه ما بخشید.

این همسر جانباز به علت تصادف سالهاست با عصا راه می رود. بعد از نشستن بر روی صندلی پرچم را بر روی پاهایش پهن کرد و بعد از گذشت دقایقی به خبرنگار ما می گوید: بعد از تصادفم هیچوقت به این راحتی بر روی صندلی ننشسته بودم و همیشه احساس میکردم که جسم سنگینی از پای من آویزان است ولی اکنون بسیار سبک هستم.

doch4

doch6

تاکنون چه مسیرهایی را پیمودید؟

مسیرم را از استان تهران و مرقد امام خمینی (ره) شروع و به استانهای قم، مرکزی، لرستان، ایلام و بعد از مرز مهران به کشور عراق و به شهر کربلا و نجف و سپس به بغداد عزیمت کردم.

در مسیر برگشت به کرمانشاه، همدان، قزوین، گیلان، مازندران و گلستان سفر کردم و بعد از استقبال گرم استاندار و مدیرکل ادارات استان به سمت مشهد مقدس حرکت کردم.

سفر شما چه زمانی به پایان می رسد؟

این سفر من 18 ماه طول میکشد و حداقل تا پایان امسال ادامه داد.

چه شد که ایران گرد شدید؟

ضمن ارادت به ائمه اطهار بحث پیام فرهنگی تجلیل از خانواده معظم شهدا و زنده نگه داشتن یاد این عزیزان در سرتاسر ایران اسلامی ، انگیزه ای در من ایجاد کرد که حداقل تا زمانی که می توانم هر چهار سال یکبار به دور ایران به پاسداشت خون شهدا رکاب بزنم.

وقتی سوار بر دوچرخه هستید در مسیر راه به چه فکر میکنید؟

عاقبت به خیری خودم و تمام جوانان و به اینکه کشوری آباد و آزاد داریم و بسیاری چیزهای دیگر.

غیر از دوچرخه سواری فعالیت ورزشی دیگری انجام می دهید؟

بصورت تفریحی به فوتبال علاقه دارم وبازی می کنم.

آیا ایرانگردی شغل شماست؟ برای امرار معاش چه می کنید؟

در خرید و روش خودرو فعالیت میکنم و همچنین فروشگاه شوینده بداشتی نیز دارم.

مدرک تحصیلی شما چیست؟

دیپلم انسانی و به گفته وی در عصر حاضر رشته تحصیلی و داشتن مدرک فرقی نمی کند چرا که بسیاری از تحصیل کرده ها بیکار هستند.

دورترین مسیری که تاکنون رکاب زدید؟

سفر به سامرا، همین سفری که در آن هستم و قصد سفر به کل کشور را دارم.

doch10

داشتن یک دوچرخه بسیار ساده برای چنین سفر طولانی برایم خیلی تعجب برانگیز بود و اینکه آیا برای اینگونه سفرها دوچرخه مخصوص لازم است؟

من با این دوچرخه راحت ترم و فکر نمیکنم که حتما باید دوچرخه مخصوصی برای اینگونه سفرها داشت.

هزینه سفر را چطور مهیا میکنید؟ و اینگونه سفرها چقدر هزینه دارد؟

بخش از هزینه سفر را مسئولین و بخش دیگر را خودم متقبل هستم. سفر با دوچرخه اگر با هماهنگی مسئولین باشد هزینه زیادی ندارد . در اینگونه مسافرتها حداقل 6 میلیون تومان هزینه دارد.

هوای گرم و تقارن با ماه مبارک رمضان مانعی برای ادامه سفر شما نشد؟

اگر در طول 8 سال جنگ تحمیلی، یاد دلاورمردی های شهدا و جانبازان عزیز را در نظر بگیریم که در فصل گرمای تابستان چه زحمات و مشقت هایی را تحمل کردند گرمای الان هیچ معنی ندارد.

در ماه رمضان روزه میگیرید؟ چه غذایی می خورید؟

بله. هر آنچه که شما و دیگران می خورند. غذای سبک میخورم.

بهترین مسیرهایی که دیدید کجا بود؟

گلستان ، مازندران و قزوین

چه مواقعی حرکت میکنید؟

روز و بیشتر بعدازظهر.

بهترین و بدترین خاطره در این سفر را بیان کنید؟

بهترین خاطره: استقبال بی نظیر مردم از پرچم متبرک حرم حسینی و حرم رضوی و دیدار با خانواده معظم شهدا.

در غرب شهر بغداد به سمت سامرا بودم حدود 15 شهید در عقب یک وانت دیدم که میگفتند به دست گروه داعش به شهادت رسیدند که بدترین و تلخ ترین خاطره ام در این سفر بود.

پایگاه خبری تحلیلی گل رامیان به نوبه خود کمال تشکر و قدردانی را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان در هماهنگی برای انجام این مصاحبه را دارد.

doch8

doch9

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.