1396-02-10 18:02
955
0
38437
رئیس سازمان دانش آموزی گلستان:

25 هزار و 800 گروه تشکیلاتی در سازمان دانش آموزی گلستان/ 400 میلیون گردش مالی بدون بودجه دولتی

رئیس سازمان دانش آموزی گلستان گفت: 25 هزار و 800 نفر در گروه های تشکیلاتی در استان گلستان فعالیت می کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست، "سید خلیل حسینی" در گفتگویی به مناسبت سالروز تشکیل سازمان دانش آموزی، سیاست گذاری سال 95 در سازمان دانش آموزی را توانمندسازی مربیان و افزایش کمی گروه های تشکیلاتی بیان کردو گفت: از زمان آغاز فعالیت ما در سال 93، 120 گروه تشکیلاتی وجود داشت که هم اکنون یک هزار و 62 گروه تشکیلاتی پیشتاز و فرزانه در استا فعالیت می کنند.

رتبه یک سازمان دانش آموزی گلستان در آموزش مربیان

وی درباره آموزش مربیان گروه ها بیان کرد: توانمندسازی مربیان بیش از 300 ساعت برای یک هزار نفر برگزار شده است که بالاترین شاخص آموزشی در کل کشور بوده است.

رئیس سازمان دانش آموزی گلستان در بخش توانمندسازی اردوها نیز بیان کرد: در سال گذشته اعضا و مربیان در اردوی ملی استان گلستان مقام نخست را کسب کرده است که بواسطه مهارت آموزی اتفاق افتاد.

30 مورد تذکر کتبی و 5 تعلیق بوفه مدارس

وی به فعالیت های بوفه های آموزشگاه ها با نگاه ساماندهی عاملین و مکان اشاره کرد و افزود: بیش از 70 درصد پیش بینی ها در شهر ها و روستا محقق شده است و بیش از 60 عامل با این سازمان همکاری می کنند.

این مقام مسئول به بازرسی مستمر بوفه های مدارس اشاره کردو افزود: بیش از 30 مورد نامه کتبی برای عاملین و مدارس که خلاف کردند ارسال شد و بوفه 5 مدرسه نیز تعلیق شده است.

حسینی ادامه داد: در طول هفته بعد کلیه آموزشگاه هایی که مجوز ندارند اما در حال فعالیت هستند نامه ای بعنوان اظهار تاسف و بسته شدن بوفه ها را از سوی این سازمان دریافت خواهند کرد.

توزیع 30 مرحله شیر استریلیزه

وی افزود: در همین حوزه 30 مرحله شیر استریلیزه در مدارس روستایی توزیع شده است.

حسینی خود کفایی سازمان دانش آموزی را سیاست دیگر این سازمان در استان برشمرد و افزود: از هزینه هایی که صرف شد از خوداتکایی همچون شیر مدارس و ..بوده و درآمد دولتی نداشتیم .

وی خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی بالغ بر 400 میلیون گردش مالی داشته که از حق عضویت ها و کمک های دولتی و نهادها به دست آمده است.

رئیس اسزمان دانش آموزی استان برنامه سال 96 را علاوه بر افزایش اعضا، کیفیت بخشی به آموزش ها با محوریت مدرسان بیان کرد و گفت: براین اساس آموزش ها را شهرستانی می کنیم و در هر شهرستان 10 مدرس در هرشهرستان تربیت خواهیم کرد تا وابستگی شهرستان ها به حداقل خود برسد.

شورای دانش آموزی بعنوان یک تشکل مستقل درمدارس

وی افزود: شورای دانش آموزی یکی از مهمترین برنامه های این سازمان تعریف شده است و در صورت واگذاری تمام مراحل آن از مدرسه تا مجلس به سازمان، کارگاه های آموزشی در سطح کل اعضای شورای مدارس برگزار می شودو این شورا بعنوان یک تشکل از سازمان دانش آموزی در مدارس فعالیت خواهد کرد.

ساماندهی گردشگری و اردوهای دانش آموزی استان

حسینی سومین سیاست خود را "ساماندهی گردشگری و اردوهای دانش آموزی "بیان کرد و گفت: امسال کارشناس مجزا برای گردشگری خواهیم داشت و اردوها بخصوص در بخش برون استانی آن را ساماندهی خواهیم کرد.

وی چهارمین سیاست را افزایش نقش تشکیلات در جریان سازی های فرهنگی اجتماعی در جامعه بیان کرد و خاطرنشان ساخت: گروه های گارد پرچم ، حاملان قرآن، برگزاری مراسمات جشن عاطفه هاف دعای عرفه و .. از جمله این کارهاست که سازمان دانش آموزی بسیار قوی ورود پیدا خواهد کرد.

تاکنون بخشنامه برای ورود به انتخابات ابلاغ نشده

این مقام مسئول یاد آورشد: در سال گذشته بخشنامه ای برای حضور حداکثری در انتخابات صادر شد و ما طبق بخشنامه به آن پرداختیم اما تاکنون بخشنامه ای با این موضوع ابلاغ نشده است .

حسینی با بیان اینکه در بحث آسیب های اجتماعی سازمان متولی آن نیست، گفت: اما جلساتی در این حوزه برای اعضای خود برگزار می کند.

وی بیان کرد: کارگاه های درون مدرسه ای مخصوص اعضای سازمان با عناوین کرسیهای آزاد اندیشی ایران 1404، "دوری از خشونت"، گفتمان دینی و حجاب ، فضای مجازی فرصت ها و تهدیدها و تغذیه سالم که به صورت دانش آموزی در مدارس برگزار می شود.

بخشی نگری در آموزش و پرورش اعتماد به دانش آموز را ازبین می برد

وی با انتقاد از بخشی نگری در آموزش و پرورش اذعان کرد: طرحی ارائه کردیم آموزش گروه همسالان داشته باشیم که در صورت تصویب خود دانش آموزان در آموزش ها همکاری خواهند داشت.

فردا؛ برگزاری ویژه برنامه سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

رئیس سازمان دانش آموزی در خاتمه ابراز کرد: برگزاری ویژه برنامه سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی به دلیل انتخابات 10 روز زودتر برگزار خواهیم کرد که فردا دهم اردیبهشت در ورزشگاه کارگران با حضور 2هزار نفر از اعضای تشکیلات و با سخنرانی معاون استاندار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.