1402-03-18 08:07
444
0
85266
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان عنوان کرد:

۳۴ روستا و شهر درگیر تعیین عرصه و حریم دیوار بزرگ گرگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: ۳۲ روستا و ۲ شهر درگیر تعیین عرصه و حریم دیوار بزرگ گرگان هستند.

به گزارش گلستان ما، محمدجواد ساوری گفت: : در طول دیوار بزرگ گرگان به‌عنوان طولانی‌ترین اثر تاریخی کشور، ۳۲ روستا و ۲ شهر درگیر تعیین عرصه و حریم است که رفع مشکلات و مسائل آن نیازمند بازنگری قوانین و همچنین تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان ادامه داد: با توجه به این‌که قوانین میراث‌فرهنگی در ۸۰ سال گذشته بازنگری نشده متأسفانه مشکلات بسیاری را در حوزه میراث‌فرهنگی برای مردم و همچنین حفظ و هراست از آثار تاریخی سطح استان ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از موارد مهمی که نیازمند بازنگری و تسهیل‌گری قوانین حوزه میراث‌فرهنگی است، حفاظت و هراست از دیوار بزرگ گرگان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: اهمیت این بازنگری و تسهیل‌گری در حوزه قانون، در موضوع درگیر بودن ۳۲ روستا و ۲ شهر در عرصه و حریم طولانی‌ترین اثر تاریخی کشور و لزوم رفع مسائل و مشکلات عرصه و حریم این اثر تاریخی برای ثبت در فهرست آثار جهانی نمایان می‌شود.

ساوری تصریح کرد: ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان از اولویت‌های مهم و محوری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و علاقه‌مندان به میراث‌فرهنگی بوده که گام‌به‌گام در مسیر جهانی‌شدن این مهم تلاش می‌کنیم اما اقدامات به نحوی خواهد بود تا ضمن حفظ میراث‌فرهنگی، مسائل و مشکلات مردم ساکن در عرصه و حریم این اثر تاریخی رفع شود.

وی با اشاره به تدوین پرونده ثبت جهانی دیوار گرگان، یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پرونده ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان پس از تکمیل در طی ۲ تا ۳ سال آینده برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال خواهد شد./ میراث

انتهای خبر/۴۲۰۲
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.