1396-08-25 10:02
1904
0
46520
از زندگی در خانه گلی تا همنشینی با موجودات موزی؛

خانواده‎ای فرو رفته در باتلاق فقر و تنگدستی، در انتظار کمک مسئولین/ فرزندان بیکاری که قادر به تشکیل زندگی نیستند/ عدم بهرمندی از امکانات آب، برق، گاز + تصاویر

شرح زندگی خانواده ای بی بضاعت و فقیری که در این برهه زمانی در باتلاقی از فقر و تنگدستی فرو رفته و هر چه اعضاء خانواده با تلاش و کوشش خود سعی دارند از این وضیعت بحرانی نجات پیدا کند اما...

به گزارش گلستان ما، شرح زندگی خانواده ای بی بضاعت و فقیری که در این برهه زمانی در باتلاقی از فقر و تنگدستی فرو رفته و هر چه اعضاء خانواده با تلاش و کوشش خود سعی دارند از این وضیعت بحرانی نجات پیدا کند اما این مشکلات مالی، امرار و معاش را بر این خانواده دشوار کرده است.

این خانواده از همان زمان قدیم که به شهرستان کردکوی مهاجرت می کند در اطراف روستای نامن در خانه ای کاه گلی که روی  زمین کشاورزی (زمین ارباب های قدیم) قرار داشت زندگی می کند و مشغول کار کشاورزی می شود.

Faghr 1

فرزندان این خانواده در این مکان متولد می شوند و یواش یواش مشکلات این خانواده رو به افزایش می رود تا به امروز که 5 پسر این خانواده علیرغم این که دست از تلاش و کوشش برنمی دارند اما به دلیل نداشتن شغل مناسب و بیکاری تعدادی از آن ها، زندگیشان پیشرفتی ندارد و درآمدشان کفاف زندگی را نمی دهد و به اصطلاح درآمدی بخور و نمیر دارند و به همین دلیل هیچ یک از آن ها قادر به ازدواج و تشکیل زندگی نیستند.

منزل آنها هیچ شباهتی به محل زندگی مناسب یک انسان ندارد زیرا از تمام در و دیوار آن خاک و کلوخ می ریزد و تمام دیوارهای آن نیز ترک خورده و هر نوع موجود موزی مانند مارمولک، حشره، موش و... در آن وجود دارد.

به دلیل بارش شدید باران در مهرماه نصف خانه این خانواده ریزش کرد و تخریب شد که علیرغم پیگیری هایی که با دهیاری و بخشداری انجام شده تاکنون کمکی به این خانواده نشده است.

Faghr 1

از دیگر شرایطی که زندگی را برای این خانواده دشوار کرده است، نبود امکاناتی از قبیل آب، برق، گاز و وسایل سرمایی و گرمایی و از همه مهم تر نبود راه یا جاده ای به روستا نامن می باشد که برای رفتن به روستا باید از داخل زمین های کشاورزی رفت و آمد کنند.

Faghr 1

در حال حاضر که پدر خانواده دیگر پیر شده و سنش به ۸۵ رسیده و به تازگی دچار بیماری آلزایمر شده به ناچار باید برای فراهم کردن آب آشامیدنی و مصرفی به روستا برود و نهایتا می تواند۲۰ لیتر آب با خودش بیاورد که برای مصرف و آشامیدن اعضای این خانواده کافی نمی باشد.

Faghr 1

پسران این خانواده علیرغم نبود امکانات، تصمیم گرفته اند که منزلی دواتاقه برای ادامه زندگیشان بسازند که به علت مخارج بالا نیمه کاره رها کرده اند.

Faghr 1

مشکلات این خانواده بیشتر از آنچه هست که فکرش را میشه کرد که تصاویر گویای شرایط سخت و دشوار آن ها می باشد.

گلستان ما امیدوار است با رساندن این پیام که برگرفته از زندگی پر از رنج این خانواده می باشد، به گوش مردم و مسئولین گره ای از مشکلات این خانواده بگشاید.

کسانی که تمایل دارند به یاری این خانواده بشتابند می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت 6104337847211230 بانک ملت بنام غلامرضا خلیلی واریز نمایند.

گزارش : مهدی نبات

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.