1393-09-05 19:36
7364
9
6332
تحرکات مشکوک در آستانه سفر رئیس جمهور؛

روحانی می خواهد خط آهنی را افتتاح کند که نه بنام گلستان است و نه از گرگان عبور می کند

دومین تحرک مشکوک دیگر این است که خط آهن ایران ترکمنستان قزاقستان اصلا از گرگان عبور نمی کند . گویا این خط آهن از بندرترکمن به اینچه برون وصل شده و در گرگان فاقد ایستگاه راه آهن است .

به گزارش گلستان ما ؛ هفته آینده هیئت دولت به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور طی سه روز به استان گلستان سفر می کند.

در این سفر سه روزه مهمترین برنامه رئیس جمهور افتتاح خط آهن ایران ، ترکمنستان و قزاقستان است که خرداد ماه سال گذشته یک بار توسط محمود احمدی نژاد در حالی که 90 درصد کار انجام شده بود افتتاح گردید.

اما فارغ از این مسائل و با توجه به نزدیکتر شدن سفر رئیس جمهور به استان گلستان تحرکات مشکوک دیگری صورت گرفت که نشان می دهد استان گلستان و گرگان مرکز استان از این پروژه سهمی ندارند و این افتتاح برای استان گلستان فعلا بهره ای نداشته است .

چند ماه پیش بود که راه آهن استان گلستان از مازندران جدا شد و بنام اداره کل راه آهن استان گلستان مستقل شد اما در هفته های گذشته ناگهان طی یک حرکت مشکوک نام ایستگاه راه آهن به نام منطقه اترک تغییر نام پیدا کرد .

این در حالیست که اداره کل هر دستگاهی در هر استان بنام آن دستگاه می باشد مانند اداره کل راه آهن اصفهان ، اداره کل راه آهن خوزستان، اما در اقدامی نادر نام اداره کل راه آهن استان گلستان بنام منطقه اترک شد که هیچ سنخیتی با استان گلستان ندارد .

اما دومین تحرک مشکوک دیگر این است که گفته می شود خط آهن ایران ترکمنستان قزاقستان اصلا از گرگان عبور نمی کند . گویا این خط آهن از بندرترکمن به اینچه برون وصل شده و در گرگان فاقد ایستگاه راه آهن است .

همچنین شنیده می شود که راه آهن گرگان - مشهد نیز که از پروژه های ملی و اساسی دیگر در استان گلستان است بناست تا از مسیر آق قلا به گنبد عبور کند و این خط آهن داخلی هم ایستگاهی در مرکز استان نخواهد داشت .

با این تفاسیر گرگان به عنوان مرکز استان گلستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت و حجم زیاد مبادلات تجاری سهمی از این خط آهن ها ندارد .

از سوی دیگر ، مساله ساخت ایستگاه تغییر بوژی در خاک ترکمنستان به عنوان نقطه عطفی در این پروژه بین المللی است که عمده فواید و دستاوردهای این خط ریلی مهم را نصیب کشور ترکمنستان می کند و در آینده ایران برای وارادات و صادرات مد نظر خود باید به تدابیر و دستورات و ... دولت ترکمنستان چشم بدوزد .

در همین حال دکتر حسن روحانی رئیس جمهور می خواهد خط آهنی را افتتاح کند که نه نام گلستان را دارد و نه ایستگاهی در مرکز استان و با توجه به این موارد ، افتتاح آن در این سفر ، کمترین دستاورد را برای کشور داشته و هیچ دستاوردی از سوی دولت تدبیر و امید برای مرکز استان و مردم گرگان نخواهد داشت .

 

مطالب مرتبط :

اگر ایستگاه تعویض بوژی خط آهن ایران - قزاقستان در ترکمنستان ایجاد شود، این خط آهن برای ایران 2 ریال هم نمی ارزد

ایستگاه بوژی خط اهن گرگان - قزاقستان باید در خاک ایران ایجاد شود

معاون استاندار گلستان ساخت ایستگاه بوژی در ترکمنستان را تایید کرد !

تغییر نام راه آهن "گرگان" به راه آهن "منطقه اترک" + عکس

امامی : تغییر نام راه آهن گلستان به اترک خلاف مصوبه دولت است / تابلوی راه آهن باید به نام گلستان بالا برود

از استقلال راه آهن گرگان تا دلیل اختلاف نمایندگان و استاندار

نام گرگان مجددا به راه آهن بازگشت / با پیگیری های مسئولین گرگان نام اترک بزودی از تابلو راه آهن گرگان حذف می شود

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کاظمی

هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد .ایستگاه تغییرات بوژی که پرید ؟!ایستگاه گرگان هم که؟! پس . . . مانده ؟ معلوم هست چکار می کنید ؟

0
0
پاسخ
1393-09-05 19:46
م . رضایی

آفرین به آقایان بزرگان استان که هر روز یک شیرین کاری رو می کنند و انگار تمامی نداره ، بیجاره گلستانی ها !؟

0
0
پاسخ
1393-09-05 19:50
مجتبی

اصل ماجرا اینست که اراده ای برای کار و توسعه استان وجود ندارد و میخواهند بنوعی تقصیرها را متوجه نمایندگان کنند و انگار در این مسیر از ماکیاول هم بدتر عمل میکنند . نمایندگان باید حواسشون جمع باشه . برخي مدیران ارشد استان دنبال انتخاباتن نه . .

0
0
پاسخ
1393-09-06 03:51
حسین

نکته اول در مورد طول مسیر راه آهن 700 کیلومتر راه آهن در خاک ترکمنستان ،120 کیلومتر در خاک قزاقستان و تنها 80 کیلومتر در ایران قرار داردنکته دوم اگر در توسعه این راه آهن به سمت مشهد در شهر گنبد ایستگاهی نباشد برای شهر گنبد هم سودی نخواهد داشت چون اگر قرار به استفاده از راه آهن در جایی غیر از شهر گنبد باشد مسافت و زمانی که مردم در حال حاضر طی می کنند تا از راه آهن مرکز استان استفاده کنند تفاوت چندانی با مسافت راه آهن جدید در اینچه برون ندارد!!!

0
0
پاسخ
1393-09-06 07:56
مطلع

يادش بخير در سفر بازديد وزير راه از راه آهن در چند ماه پيش بود ،بله . دیگه حالا آدم میفهمه که دلیل دو ناهار مفصل در کمتر از 15 دقیقه که ناهار دومی چکدرمه مخصوص ترکمنی است به آقای وزیر در هتل جهانگردی ناهارخواران چی بود ؟ای خدا

0
0
پاسخ
1393-09-06 07:58
مهندس

با سلام.آقایان حتی تابلو افتتاح رو که توسط رئیس جمهور سابق در محل سالن ترانزیت اینچه برون بود کندن و بجاش تابلو جدید نصب کردن.

0
0
پاسخ
1393-09-06 08:14
mehdi

اینم نتیجه ی حق کشی و نسبت به شهر گنبد. شما گرگانیا همه چیزو برای گرگان میخواین ولی اخرشم نتیجه این شد وقتی دو دستگی تو استان درس کردین نتیجشم اینه گرگان باید با کل استان متحد میشد که نشد اخرشم این شد.

0
0
پاسخ
1393-09-11 07:58

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.