1397-11-13 14:01
1348
0
60874
سردار معروفی در جمع خبرنگاران :

معروفی : راه اندازی 4500 عرصه اقتصاد مقاومتی در استان / اعزام قابل توجه 8991 گروه جهادی در 5 سال گذشته / صیانت سپاه از 164 هزار هکتار جنگل های هیرکانی

فرمانده سپاه نینوا در بخش اقتصاد مقاومتی از راه اندازی 4500 عرصه اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و افزود : در این عرصه ها 6000 نفر به طور مستقیم مشغول بکار شدند و 100 میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی داده شد .

به گزارش گلستان ما ؛ سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا گلستان صبح امروز شنبه 13 بهمن ماه در جمع اصحاب رسانه به تشریح فعالیتهای 5 سال گذشته سپاه نینوا در مباحث عمرانی ، غیر عمرانی ، اقتصاد مقاومتی ، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی و ... پرداخت .

سردار معروفی ابتدا به حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت  : ساخت و تکمیل 505 پروژه محرومیت زدایی شامل ساخت و تکمیل مسجد ( 120 باب) ، خانه محروم ( 82 باب ) ، خانه عالم ( 67 باب) ، غسالخانه ( 43 مورد) ، آبرسانی و تصفیه آب و فاضلاب ( 25 روستا) ، بهسازی و مرمت مدرسه (20 مورد) ، احداث و تکمیل جاده ( 18 روستا) ، ایجاد سیل بند ( 4 مورد ) ، ساخت و تکمیل سالن ورزشی ( 5 باب ) ، ساخت و تکمیل کتابخانه ( 5 باب ) ، تکمیل و بهسازی امامزاده ها ، یادمانهای شهدا ، فاضلاب ، برق رسانی و ... هم جزو امورات اجرا شده بودند .

وی در بحث غیر عمرانی افزود : تهیه 320 سرویس جهیزیه برای زوج های جوان نیازمند، 2900 سبد لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت ، 4150 متر فرش سجاده ای برای مساجد ، رسیدگی به 100 خانوار بی سرپرست ، ارائه 1230 سبد بهداشتی نیز در این حوزه صورت گرفته است .

فرمانده سپاه نینوا در بخش اقتصاد مقاومتی از راه اندازی 4500 عرصه اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و افزود : در این عرصه ها 6000 نفر به طور مستقیم مشغول بکار شدند و 100 میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی داده شد .

معروفی اضافه کرد : زعفران در استان گلستان خیلی خوب جواب داده در حالیکه خیلی ها از جمله خود بنده فکر نمی کردم این محصول در استان بتواند سوددهی داشته باشد اما خودم دیدم در شرق گلستان زعفران خوبی تولید می شود و باید از این روند حمایت کرد ؛ مرغ ماکیان ، زنبور عسل ، ماهیان گرمابی و سردآبی نیز از جمله عرصه های مورد حمایت بسیج سازندگی بوده اند .

در بخش خدمت رسانی سردار معروفی یادآور شد : 8991 گروه جهادی در 5 سال گذشته اعزام شدند که با توجه به شرایط استان عدد کمی نیست و قابل توجه است ، در این گروهها هم شیعه و هم سنی و از همه گروههای سنی بوده و همگی نیز بومی همین استان هستند .

وی بیان کرد : 150 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر توسط بسیج سازندگی غرس شد و همچنین 84 تن ازبسیجیان ما طی قرارداد با منابع طبیعی استان از 164 هزار هکتار از جنگل های استان مراقبت و صیانت کردند ، همچنین در بحث مبارزه با مواد مخدر معاونت اجتماعی ما با جدیت وارد شده و در حال ایجاد ساخت مراکزی برای این کار هستیم .

این فرمانده سپاه با اشاره به اینکه سپاه نینوا گلستان در بازسازی سرپل ذهاب بعد از زلزله نقش موثری ایفا کرد ، افزود : توزیع بسته حمایتی ، لوازم گرمایشی و بهداشتی به همراه توزیع 11757 سبد از استان و اعزام 7 کامیون خوراک دام توسط بسیج مهندسین برای دامداران کرمانشاهی از اقدامات سپاه و بسیج گلستان بود .

وی همچنین از برنامه های سال 97 سخن راند و تصریح کرد : برگزاری اردوهای جهادی به تعداد 8000 نفر در قالب 530 گروه در مناطق حاشیه شهرها و نقاط محروم و اجرای 189 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعطای 4 میلیارد تومان تسهیلات از جمله این اقدامات است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.