1397-10-22 13:42
1804
0
60268
توهم یا واقعیت ؛ فرماندار گرگان تو چه فضایی است؟

از تغییر الگوی کشت از نوچمن تا شاهکوه تا حل مشکل بیکاری و بزهکاری جوانان گرگانی

فرماندار گرگان مدعی شده الگوی کشت از نوچمن تا شاهکوه را عوض کرده و همچنین با تعامل با جهادکشاورزی و میراث فرهنگی بسیاری از مشکلات جوانان را حل کرده است .

به گزارش گلستان ما ؛ ابوالقاسم صفوی فرماندار گرگان که بعد از هفت ماه معطلی پشت درب وزارت کشور دو هفته پیش حکم خود را دریافت کرده ، اخیرا در جمع اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان به سخنرانی پرداخت .

بخشی از سخنان وی جالب توجه بود که مشخص نشد مرز بین واقعیت یا توهم آن کجاست ، صفوی در این نشست گفته بود :

"چرا در روستاها با توجه به کشت محصولات همچنان کشاورزان مقروض هستند و فرزندانشان به سمت و سوی بزهکاری و معضلات اجتماعی پیش می روند ؟

ما توانستیم با تعامل خوب با جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی بسیاری از این مشکلات را حل کنیم و در ادامه نیز کارهای خوبی در حال انجام است .

مهندس صفوی افزود : ما هم اکنون از روستای نوچمن تا شاهکوه توانستیم تغییر الگو در کشت کشاورزان را صورت دهیم تا دارای درآمدهای بیشتری برای شهر و خانواده خود شوند ."

IMG ۲۰۱۹۰۱۱۰ ۱۶۳۲۵۷

اینها بخشی از سخنان صفوی فرماندار گرگان بود که ما را به تامل و البته تعجب وا داشت که بعد از سالها مدیری در گرگان سر کار آمد  که ظرف چند ماه به اندازه 40 سال انقلاب کار کرد و با چند تا جلسه و نشست با جوانان ، زنان و تعدادی از کشاورزان و ... مدعی حل مشکلات انبوه این حوزه ها شده است .

صفوی در ادعایی غیر تخصصی که ارتباطی به حوزه عملکردی اش ندارد ، مدعی شده الگوی کشت از روستای "نوچمن تا شاهکوه" را عوض کرده در حالیکه نمی توان به صرف اینکه دو نفر در شاهکوه چند هزار متر گل محمدی یا گل گاو زبان کاشتند ، سخن از تغییر الگوی کشت بزنیم .

ضمن اینکه باید به فرماندار شهرستان گرگان یادآوری کرد که اولین روستا از طرف غرب گرگان روستای شموشک می باشد نه نوچمن .

همچنین الگوی مسلط کشت در شهرستان گرگان گندم ، کلزا ، سویا ، برنج ، ذرت ، پنبه ، گوجه ، سبزیجات و ... می باشد ، حالا چند نفری هم آزمایشی یا تفریحی چند گیاه دارویی کاشتند را نمی توان حمل بر تغییر الگوی کشت کرد .

اینکه ایشان مدعی شده با تعامل با جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی بسیاری از مشکلات جوانان روستایی را حل کرده هم جای تامل دارد ، چکونه با این صراحت موضوعاتی را بیان می کند که اصلا قلب واقعیت نیست و امروز جوانان روستایی در تامین حداقلی خواسته های خود با مشکل مواجه هستند ، حال باید ادعا کنیم که با دو تا مجوز بوم گردی و دادن قلیان به مشافرین ادعا کنیم که مشکلات روستاییان را حل کردیم .

صفوی خوب حرف می زند و خوب بلد است از زحمات سایر مدیران برای خودش رزومه بسازد ، سایت فرمانداری کلکسیونی از اخبار سایر دستگاهها و نهادهاست و او سعی می کند هر پروژه ای که در شهر گرگان انجام می شود ( نظیر آب نمای موزیکال و آبشار صخره ای که مجری آن شهرداری است) فرمانداری را دخیل کند تا نامی از فرمانداری در آن باشد ، حتی کشتی کروز که ماههاست قراره از ترکیه به رودخانه ولگا رفته و از آنجا وارد دریای خزر شود را نیز بنام خود کرده است .

نمی شود این سخنان را توهم فرض کرد یا در اصطلاح علم سیاست پوپولیستی و عوام فریبانه !! و ما در این مجال قصد قضاوت در این باره را نداریم و گذشت زمان نتیجه لازم را به ما خواهد داد اما بد نیست یادی کنیم از برخی بزرگان حوزه سیاست که گهگاهی حرفهای خوبی می زنند نظیر این جمله که «دروغ را بزرگ و ساده و مکرر بگو تا در نهایت باور کنند.» یا این جمله که «دروغهای کوچک همیشه خود را نمایان می‌کنند. دروغ را آنقدر بزرگ بگویید که تصور دروغ بودن آن هم به ذهن کسی وارد نشود.»

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.