1397-10-02 14:12
1224
0
59780
با هدف جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی ؛

طرح توانمند سازی روستاییان در 30 روستای استان گلستان اجرا می شود

مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان این که تمرکز برنامه های استان بر پیشگیری از ایجاد مراکز جدید حاشیه نشینی است افزود: این طرح در 30 روستای استان به صورت پایلوت اجرا می شود.

به گزارش گلستان ما؛ علیرضا ساوری در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: در این طرح سه بخش مدیریت یکپارچه آب و خاک ، حرفه آموزی های اقتصادی و کاربردی و توسعه صنایع دستی و گردشگری به صورت همزمان دنبال می شود تا از منابع ابی و خاکی روستاها محافظت شود و هم با رونق اقتصادی از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود .

مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به موضوع جرایم خشن هم اشاره کرد و گفت: بانک های اطلاعاتی زیادی در کشور وجود دارد اما به اشتراک گذاشته نمی شود و این امر کار را برای پیشگیری و برخورد با مجرمان سخت می کند.

علیرضا ساوری ، آگاه سازی عمومی و اختصاصی ، توجیه و ارشاد ، هشدار به موقع و به هنگام ، سلب ابزار و وسایل ارتکاب جرم ، رسانه ای کردن موارد برخورد با متخلفین ، افزایش خطر دستگیری  و اجرای عدالت کیفری را هفت راهبرد مهم در پیشگیری از جرایم خشن عنوان کرد .

ساوری از دستگاه های مسئول خواست: طرح ها و راهکارها و برنامه های خود را برای پیشگیری از جرایم خشن در استان تا 10 روز آینده به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ارائه کنند تا بر اساس اولویت ها تا پایان امسال در استان به اجرا در آید .

مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای شرکت در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان به گرگان سفر کرده است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.