1397-09-03 09:00
1756
0
58999
کریمی قدوسی در جمع دانشجویان ، اساتید و طلاب گلستانی؛

تصویب CFT ، تصمیم نظام نیست / بنا بر تصویب سند استعماری در مجمع تشخیص است ! / روحانی بعد از 5 سال فهمید که باید تحریم ها را دور بزند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه تصویب CFT تصمیم سران سه قوه است نه تصمیم رهبری و مردم ، گفت : بنظر می رسد مجمع تشخیص مصلحت نیز بنا دارد این سند استعماری را تصویب کند .

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه 2 آذرماه در نشست تخصصی " شکوه انقلاب اسلامی ایران و افول آمریکا با مروری بر لوایح FATF و CFT " در جمع پرشور دانشجویان ، طلاب و اساتید گلستانی در خصوص سرنوشت CFT اظهار کرد: روز یکشنبه گذشته بعد از اینکه شورای نگهبان از این مصوبه مجلس ، ۲۲ مورد ایراد گرفت ،  قرار شد جلسه کمیسیون امنیت ملی تشکیل شود تا در مورد ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان صحبت کنیم .

وی افزود : آیین نامه و قانون مجلس میگوید مجلس مصوبه را می گذراند و بعد می رود شورای نگهبان و شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی و شرع مقدس ایراد می گیرد سپس لایحه به مجلس بر می گردد و رئیس مجلس می فرستد کمیسیون تخصصی ، آن کمیسیون وقت تعیین می کند یک نفر ازاعضای شورای نگهبان توی کمیسیون می نشیند در حضور اعضای کمیسیون و عضو شورای نگهبان با هم بررسی می کنند. این نیست که بگوییم نظر شورای نگهبان باید تغییر کند، مجلس باید نظر شورای نگهبان را تامین کند نه شورا نظر مجلس را .

هجوم همه جانبه دولتی ها به کمیسیون امنیت ملی

کریمی قدوسی افزود: بدون اینکه اعضای کمیسیون متوجه نقشه باشند، ما منتظر دکتر کدخدایی بودیم تا به نمایندگی از 12 عضو شورای نگهبان به کمیسیون بیاید اما در نهایت تعجب دیدیم ابتدا وزیر اطلاعات با یک تیم کارشناسی آمد ، سپس دکتر ظریف با یک تیم کارشناسی وارد شد و در ادامه نیز خانم لیلا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور با تیم خود ، سپس سردار وحیدی و دکتر آقامحمدی نیز از مجمع تشخیص مصلحت نظام آمدند و کدخدایی نیز با نیم ساعت تاخیر وارد جلسه شد ، اینقدر جمعیت آمد در کمیسیون که جا نبود در کمیسیون و سراپا ایستاده بودند .

وی ادامه داد: قبل از ورود کدخدایی ، آقای فلاحت پیشه جلسه را با تعرضی به شورای نگهبان شروع کرد که چه مفهومی دارد شورای نگهبان گفته CFT با امنیت ملی تعارض دارد ، امنیت ملی به شورای نگهبان ربطی ندارد این شورا فقط باید لوایح را با شرع و قانون تطبیق دهد ، اینجا بود که من و حاج آقای ذوالنور به وی تذکر دادیم که شما رئیس جلسه هستید و نباید ایجاد موضع بکنید و جلسه را اداره کنید و حق خط دادن را به کسی که می خواهد صحبت کند را ندارید .

قدوسی افزود : فلاحت پیشه گفت کدخدایی نیامده آقای ظریف شروع کند و ایشان هم شروع به تعریف از کنوانسیون و زیر سوال بردن ایرادات شورای نگهبان ،  چون اولین ایراد شورای نگهبان این بود که شما حق شرط نمی توانید داشته باشید چرا این همه شرط گذاشتید در این کنوانسیون که از همین اساس زیر سوال است ، ظریف گفت نه اصلا این نیست ، حق شرط وجود دارد چون کنوانسیون منع حق شرط نکرده ، صراحتا ننوشته حق شرط ندارید در حالیکه ماده 6 این کنوانسیون آقای روحانی و دو وزیر خارجه و اقتصاد امضا کردند فرستادند مجلس ماده 6 صراحت دارد :

تحت هیچ شرایطی با ملاحظات سیاسی ، فلسفی، عقیدتی ، نژادی ، قومی و سایر ملاحظات با ماهیت مشابه اگر شرطی بگذارید با ماهیت کنوانسیون در تعارض باشد قابل قبول نیست ، افغانستان پالرمو را یک حق شرط را گذاشت همان یکی را حذف کردند ، مصر در سی اف تی 7 تا حق شرط گذاشت ، هنگامی که تصویب شد همه شرط ها را حذف کردند ، در کشور اردن همین طور ،  حق شرط را بعد از عضویت حذف کردند اما ظریف استدلال کرد حق شرط پذیرفته شده است .

اعتراض ما به فلاحت پیشه

کریمی قدوسی اضافه کرد: ما به آقای فلاحت پیشه گفتیم طبق آیین نامه قرار بود جلسه کمیسیون با نماینده شورای نگهبان برای بررسی ایرادات وارد شده باشد ، اینها اینجا چکار می کنند و این موضوع 100 درصد مخالف با قانون اساسی و آیین نامه کمیسیون است ، فلاحت پیشه گفت که با دستور لاریجانی قرار شد این افراد هم باشندگفتند این تصمیم نظام است ، کاری کنید این مشکلات تمام شود . من در ادامه گفتم فصل بررسی های کارشناسی مال قبل از بررسی های نمایندگان مجلس است اینا چرا الان آمدند ما با اینها کاری نداریم دیگه لازم نیست ما را توجیه کنند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما دانستیم که اینها آمدند تا با اعمال فشار به کمیسیون و کدخدایی ، شورای نگهبان را متقاعد کنند تا از تصمیم خود باز گردد و پس از اعتراض قانونی ما ، ظرف نیم ساعت تیم های سه گانه یکی یکی خارج شدند و جلسه بهم خورد و قرار شد روز سه شنبه هفته آتی مجددا جلسه ای فقط با حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و نماینده شورای نگهبان برگزار شود .کریمی قدوسی در خصوص سرنوشت این مصوبه گفت: اتفاقی که می افتد به احتمال 100 درصد یا ما در کمیسوین امنیت می گوییم تمام ایرادات شورای نگهبان وارد است چون آخر این ایرادات مطلبی را شورای نگهبان نوشته از همه مهمتر است ؛ با توجه به ایرادات مذکور در 22 بند با توجه به اینکه الحاق به این کنوانسیون با فرض غیر قابل اصلاح بودن یعنی نمی توانید اصلاح کنید ، دست در کنوانسیون ببرید ، بندی را عوض کنید ، این یا صفر است یا 100 ، اگر فرض بر عدم رفع ایرادات بود با این فرض اشکالات وارده خلاف منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی و مغایر موازین شرع شناخته شد .

اگر این نظر رد شورای نگهبان  پذیرفته شود و بگویند هیچ کاری از دستت تان بر نمیاد ما اگر در کمیسیون امنیت ملی نظر شورای نگهبان را پذیرفتیم و بررسی کردیم و به صحن گزارش می دهیم که قابل اصلاح نیست و صحن هم اگر رای داد می پیوندد به تاریخ و اسناد بایگانی می شود.

ولی اگر کمیسیون گفت ما اصرار داریم روی مصوبه خودمان و روی صحن رفت و صحن هم رای داد و اصرار کرد بر مصوبه طبق قنون اساسی به مجمع تشخیص می رود (البته یک هیات 15 نفره رهبر معظم انقلاب مشخص کردند برای تطبیق مصوبات مجلس با سیاستهای کلی نظام که این هیات هم ایراد گرفته که مغایر سیاست اقتصاد مقاومتی وسیاست خارجی است  که کواکبیان هم یک شبهه ای وارد کرده که چی شده مجمع تشخیص قبل از شورای نگهبان نظر می دهد البته او نمی داند که این حکم جدید و ساختار چینی جدید مجمع بخشی از اختیارات رهبری طبق قانون اساسی است) ولی این جداست اینجا اگر مجلس اصرار کرد می رود مجمع و اونجا اعضای اصلی مجمع نظر می دهند .

بنا بر تصویب سند استعماری در مجمع تشخیص است

وی یادآور شد: بعد از بهم خوردن جلسه روز یکشنبه ، من کنار دکتر آقامحمدی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هست بودم و از وی پرسیدم که فرجام مصوبه CFT چه می شود ؟ ، آقامحمدی گفت : این هیات را دیدی که امروز با این جمعیت زیاد آمدند ،  روزی که مجمع تشخیص برای بررسی این مصوبه جلسه داشته باشد همین هیات و بلکه قویتر به مجمع می آیند تا این نهاد را هم برای تصویب مصوبه تحت فشار قرار دهند ، کما اینکه اینها آمده بودند تا شما و شورای نگهبان را تحت تاثیر قرار دهند . آقامحمدی ادامه داد که پیشنهاد من این است که ایرادات 22 گانه شورای نگهبان را 2 بخش کنید ، بخشی از ایرادات را شما در کمیسیون امنیت پیشنهاد بدهید و حق شرط ها را اضافه کنید  کنید و ده تا هم بذارید ما در مجمع تشخیص مجمع بر طرف می کنیم تا این مصوبه تصویب بشود .

کریمی قدوسی گفت: اینجا بود که من از داخل فرو ریختم و فهمیدم که بنا بر تصویب این سند استعماری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است ، چون احساس کردم امثال  ایشان( آقامحمدی) که نزدیک رهبری و داخل بیت هستند و فرمایشات آقا را خواندند و موافق حرکت مردمی هستند.

وی ادامه داد : همه اینها  یک طرف و طرف دیگر این بیانیه FATF که یک هفته بعد از تصویب CFT در مجلس توسط دبیرخانه ای ای تی اف برای ایران ابلاغ شد ، جز شرمندگی محض برای سینه چاکان این لایحه چیزی برای بقیه نگذاشت که به صراحت 9 بند را به جمهوری اسلامی تکلیف کرده است ، در بند اول میگوید کاری نکردی ، جرم انگاری نکردی ، در قوانین از جمله تبصره ، ماده و بند یادمی دهد ؛ این اوج ذلت و نهایت خیانت در عبور از استقلال کشور است که یک نظام سرتا پا باطل بر نظام سراسر توحیدی حکم کند که توی قانونت اینجوری بنویس .

نماینده ادوار مجلس اضافه کرد : ما توی حق شرط که نوشتیم که هیچکدام قبول نیست ، او می گوید این حق شرط که هنوز نرفتیم می گویند مبارزه علیه اشغالگری ، نژاد پرستی و استعمار ، این قابل قبول نیست حذفش کن . اشغالگری را ما میگوییم ، استعمار را ما می گوییم ،  نژاد پرستی را ما می گوییم تو چی برای خودت آوردی . بند یک : به میزان کافی تامین مالی مبازره با تروریسم را جرم انگاری کنید از جمله در قانون تان این عبارت را حذف کنید که تلاش برای پایان دادن به اشغال خارجی استعمار و نژاد پستی مشمول تررویسم نیست . ما توی قانون مبازره با پولشویی خود ایران یک مرکز داره و این مرکز پولشویی را رصد میکند . وزرا ، دستگاه قضا ، وزارت اطلاعات و وزیر خارجه . میگوید ما یک مرکزی را قبول داریم که نظارت مستقلی داشته باشد و تحت امر حاکمیت جمهوری اسلامی نباشد که رئیس جمهور ، وز یر و دستگاه قضا هر کدام یک چیزی بگویند .

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سال 92 به این طرف بیش از 70 هیات از صندوق بین المللی پول به ایران آمدند و گاها پیش آمده ظرف یک هفته بیش از 70 جلسه گذاشتند و طی این جلسات اسناد محرمانه و مالی ایران را در اختیار این صندوق گذاشتند که همه این جلسات محرمانه بود و به هیچ وجه خبری و حتی یک مورد هم رسانه ای نشده است . هر دفعه می آمدند یک فهرستی جلوی اینا می گذاشتند توی صنعت هوایی ، اوراق مشارکت و حسابهای عمده همه را دادند بردند .

چشم ها به مجمع تشخیص مصلحت و چهره هایی چون محسن رضایی است

کریمی قدوسی افزود : بررسی شده عرض می کنم این افراد ( اعضای مجمع تشخیص) در این جایگاه با حکم ولی امر مسلمین قرار گرفتند همین اسنادی که مردم و کارشناسان مجمع تشخیص تهیه کرده و اراائه داده باید مورد ملاک قضاوت نهایی آنها باشد به خصوص فتوای رهبر انقلاب در خصوص نسخه های استعماری .

قدوسی در خصوص بررسی نهایی CFT در روزهای آتی گفت : الان همه چشم ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام است ، اول از آقای محسن رضایی که از یادگاران و فرماندهان دفاع مقدس است ، انتظار داریم همانطور که جلو کنواسیون " پالرمو " سفت و سخت ایستاد اینجا نیز همسو با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و مردم ، بایستد و بطور صریح و محکم موضع بگیرد .
وی افزود: دومین شخص که درخواست می کنیم مهندس محمدرضا باهنر برادر شهید باهنر که از چهره های انقلابی و اسطوره ای انقلاب اسلامی و با آن وزانت آمد کنار  شهید رجایی سوختند تا این نسخه های استعماری تصویب نشود .

همچنین سومین نفر آقای آقا محمدی که در بیت است و از موارد زیادی مانند نظرات صریح رهبر معظم انقلاب در این زمینه مطلع است در برابر این مصوبه استعماری موضع گیری کند .
و آقای دانش جعفری که باز بنا بر اعتماد در این جایگاه قرار گرفته می خواهیم مواضع شفاف بگیرد ،  و آقای مجید انصاری هم هست که نگاهش تصویب این کنوانسیون است اما اشکالی ندارد مواضع ایشان را هم داشته باشیم .

این طرح به احتمال زیاد به مجمع تشخیص می رود

نماینده مشهد تاکید کرد : طبق فتوای امام که زمامداران خود را ارشاد کنید در ترک این رابطه بنده هم به عنوان خادم و وکیل ملت این مصوبه به احتمال زیاد به مجمع تشخیص می رود و آن هیات متراکم را هم می آورند . آقامحمدی و فلاحت پیشه هم به نقل از علی لاریجانی گفت که این تصمیم نظام است ، این سه نفر کی هستند سران سه قوه  نه نظام و سران کشور مردمند و امام مسلمین ، تصمیم نظام سران سه قوه نیستند .

وی ادامه داد : آقای روحانی نامه محرمانه یا به آیت الله جنتی زد و گفت که این تصمیم سران قواست و رهبری هم موافق است پس تایید کنید اما شورای نگهبان با 22 ایراد مصوبه را رد کرد . تصویب CFT تصمیم نظام نیست ، تصمیم سران سه قوه است نه تصمیم رهبری و مردم .

کریمی قدوسی با بیان اینکه کاین سوال پیش می آید که راهکار جایگزین شما چیست ، افزود : این تحریم ها و مشکلات یک شبه بوجود نیامده ، سیستم بانکی چهل ساله که تحریم است ؛ در زمان وزیر نفت سابق رستم قاسمی ما مجلس هشتم بودیم  ، توانستیم 172 میلیارد دلار پول حاصل از فروش نفت به ایران بیاوریم اما الان در فروش مشکل داریم و آنچه می فروشیم هم پولش به کشور بازنمی گردد .

روحانی بعد از 5 سال فهمیده باید تحریم ها را دور بزند

این نماینده مجلس گفت: روحانی باافتخار می گوید باید تحریم ها را دور زد  اما آقای روحانی با کدام تیم می خواهید تحریم ها را دور بزنید ؛ کو افراد فداکار و ریسک پذیر که تحریم را دور بزنند، همه آن افرادی که در دوره دولت قبل توانستند تحریم را دور بزنند و دلار به داخل کشور آوردند، اسامی آنها به آمریکاییها داده شده و الان همین افراد در لیست تحریم جدید قرار گرفته اند . از کجا آنها را شناسایی کردند ، از داخل ، اینا را که لو دادید توی تیم هایتان هم حاضر نیستید از امثال رستم قاسمی ها  استفاده کنید . حالا آن کار را نمی توانید بکنید حالا فشار می آورید تا سی اف تی را تصویب و کشور را ملزم میکنید.

کریمی قدوسی گفت : CFT نقطه ضعف و قوت اقتصاد ایران را بررسی می کند ، روی نقطه قوت اقتصاد همانطور که موشک نقطه زن عمل می کند CFT هم نقطه زنی می کند می گوید این شرکت 5 پشتش به وزارت دفاع می رسد ، چون CFT  دنبال ذینفع واقعی است . علت اینکه در این 40 سال نیازها را وراد می کردیم حتی از قلب آمریکا ولی با 5 واسطه  نیز همین بود ، CFT نقطه قوت را پیدا می کند و می گوید این شرکت با 5 پشت به وزارت دفاع می رسد و او را می زند ، نقطه ضعف ها را شناسایی می کند که خزانه چقدر طلا و ارز و دارید ، ظرف سه ماه 18 میلیارد دلار از خزانه آمد بازار دلار تهران بدون آیین نامه و هر کی هر چی خواست دادند .

وی افزود : در همین آشفتگی اقتصادی اخیر کشور ، حدود هشتاد تن طلا از خزانه خارج شد ، صرافان می گفتند افرادی را در بازار می بینند که تا بحال ندیده اند و در حال خرید ارز و سکه برای انتقال به خارج کشور هستند . اینها در سلیمانیه عراق قرارگاهی تشکیل داده بودند و با پول سعودی 20 درصد بالاتر نسبت به بازار فقط دلار و ارز و طلا می خریدند و به آنجا منتقل شد تا در نظام اقتصادی ما اختلال ایجاد شود ، اطلاعات چهارشنبه های ریاست جمهوری  را به دشمنان می دادند تا برنامه ریزی کنند که بدانند خزانه کی خالی است چقدر طلا داریم خالی شده است .
مجلس به نفع جاسوس رای داد

وی اشاره کرد: در قضیه جاسوسی دری اصفهانی که خودش اعتراف کرد بنده فیلم و مستندات را به مجلس بردم و پخش کردم اما مجلس به نفع جاسوس رای داد که به این موضوع ورود نشود و جای تعجب دارد که می بینیم همین مجلس از وزیر دفاع در خصوص دو تابعیتی ها از وزیر دفاع سوال می کند که چرا مستند اطلاعات سپاه در خصوص فردی که جاسوسی اش قطعی است و خودش اعتراف کرده و به جرم جاسوسی زندانی است ، پخش شده است .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.