1397-08-17 09:55
1936
0
58560
حجت الاسلام قمی مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) در آزادشهر:

عزت و حیات درسایه مبارزه بدست می آید/ شرکت در پیاده روی اربعین از نشانه های مومن است

مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) و سالگرد مرحوم دهنوی فرماندار اسبق آزادشهر شب گذشته در مسجد جامع آزادشهر با سخنرانی رئیس سازمان تبلیغات کل کشور برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات کشوردر سخنان خود اظهار کرد: قناعت یک سلوک است اما زیاده خواستن از خداوند متعال به تلقی افراد از خالق مربوط می شود. ما آن چیزی را نباید از خداوند درخواست کنیم که در توان او نباشد و چه چیزی هست که خدا نتواند آن را انجام دهد!

وی ادامه داد: سرشت انسان به کم نخواستن می باشد. طمع بد است اما اگر انسان شکر گذار نعمت باشد و بهتر از نعمتی را که در دست اوست از خدا بخواهد ایرادی ندارد.

حجت الاسلام قمی افزود: در بهشت و جهنم، زمان معنا ندارد و سکونت انسان در آنها ابدی است. هر چقدر این دنیا بزرگ باشد در قیاس با آخرت هیچ به حساب می آید. نعمت بی زوال و نا منتهای بهشتی قابل قیاس با نعمت های فانی دنیا نیست. کسی که آخرت را می خواهد از برخی از نعمتهای دنیا چشم پوشی می کند. مانند مهمانی شامی که افراد به آن دعوت می شوند. صاحبخانه قبل از شام شیرینی تعارف می کند، اما مهمان بسیار اندک از آن می خورد تا بتواند از شامی که بخاطر آن دعوت شده استفاده کافی را ببرد.

رئیس سازمان تبلیغات کشور گفت: همانگونه که گفتیم زیاده خواهی در سرشت انسان است و انسان عاقل تنها به دنیا بسنده نمی کند، بلکه نعمت بی انتهای آخرت را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که آخرت را می خواهد نمی تواند ببیند که اموال یتمی را می خورند و بی اعتنا از کنار آن بگذرد، نمی تواند ببیند که حق مردم مظلوم پایمال می شود و ساکت بماند. کسی که آخرت را اراده کرده است، راحت از حق خود می گذرد تا حق مظلوم را بگیرد. زیرا راه رسیدن به سعادت اخروی این است.

سخنران مراسم شب شهادت امام رضا در مسجد جامع آزادشهر با اشاره به فرمایشات امام خمینی و آیات و روایات، بیان کرد: گوهر وجودی انسان عزم و اراده است و عزت و حیات درسایه مبارزه بدست می آید. اولین گام مبارزه اراده و تصمیم بر حرام کردن سیادت کفر و بخصوص آمریکای جنایتکار بر خود است. حال باید در خود بنگریم که چقدر سیادت کفر، شرک و استکبار را بر خود حرام کرده ایم.

حجت الاسلام قمی خاطرنشان کرد: در آیات و روایات آمده است، کسی که اراده کند آخرت خوبی داشته باشد و برای آن بسیار سعی و تلاش کند به شرط اینکه مومن باشد، سعی وی به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان تبلیغات کشور ادامه داد: در آخرت عمل و نتیجه آن را نمی سنجند، بلکه میزان تلاش افراد برای آن عمل را می سنجند. اگر تلاش کافی انجام شود و انسان مومن باشد، سعی وی مشکور می شود.

وی تصریح کرد: مومن ویژگی هایی دارد. یکی از نشانه های مومن آن است که اربعین کربلا مشرف شود. نشانه دیگر مومن آن می باشد که خیرش به همه برسد. یعنی افراد گرفتار، اول یاد او می افتند تا گره مشکلشان را باز کند و او نیز تمام تلاش خود را برای حل مشکل دیگران انجام می دهد.

حجت الاسلام قمی افزود: مومن قلبش از محبت زیاد به خدا می تپد و با تمام وجود عاشق خداست. عاشقی که رنگ و بوی خدایی گرفته و رفتار خدایی از او سر می زند. خدا دست گیر بندگان است، لذا مومن از مردم دستگیری می کند.

رئیس سازمان تبلیغات کشور در پایان گفت: تلاش برخی افراد گم می شود. برای اینکه سعی و تلاش انسان گم نشود باید کاری کرد که مورد تایید و پسند خدا باشد و یک نشانه آن این است که همه مردم این چنین فردی را دوست دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.